سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی آشپزخانه یراق نما

همه چیز درباره سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی و دوام، کیفیت و کارآیی آن تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون فضای آشپزخانه دارد. آشپزخانه ها بخش بسیار پراهمیتی در فضای خانه می باشند و قسمت اعظمی از کارهای مربوط به خانه و امور مربوط به آشپزی در کنار سینک ظرفشویی انجام می گیرد. خصوصیت این محصول به خصوص مرتبط با اصول بهداشتی است ضمن این که زیبایی و چشم نوازی آن نیز در دکوراسیون خانه بسیار حائز اهمیت است.

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن امروزی از جمله عناوینی است که روزانه به طور متداول در فضای مجازی بسیار زیاد جستجو می شود. در دنیای امروز مردم برای انتخاب چیدمان منازل، سلیقه های متنوع و متفاوت بسیاری دارند. بسیاری از مردم حداقل یک بار در سال به فکر تغییر چیدمان فضای منازل خود می باشند. 

در ایران طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها بسیار رواج یافته است و از اهمیت زیادی برخوردار شده است. بسیاری از انواع سینک ظرفشویی بسیار متنوع، زیبا و شیک هستند که با طراحی های بی نظیر خود پاسخگوی سلیقه های بسیاری از مردم می باشد.

 

4 چالش احتمالی با سینک ظرفشویی (راه حل هایی برای رفع مشکلات)

سینک ظرفشویی جزء مهم ترین و پرکاربردترین اجزای موجود در آشپزخانه است که روزانه هزاران بار به سراغ آن می رویم از شست و شوی ظروف آشپزخانه هنگام کار گرفته تا شست و شوی انواع میوه و سبزیجات و فراورده های گوشتی. باتوجه به تغییراتی که در سبک زندگی حاصل شده است و پیشرفت تکنولوژی نیازمند تغییراتی در ملزومات لوازم کاربردی هستیم و سینک ظرفشویی هم یکی از آن هاست. که با توجه به اندازه و جنس کابینت ها و میزان کاربرد آن انتخاب می شود، برای مثال سینک های شیشه ای مناسب برای شست و شوی ظروف سنگین نیستند و بیشتر جنبه ی زیبایی دارد. در ادامه می خواهیم به لوازم جانبی سینک ظرفشویی که کارایی شما را افزایش می دهد بپردازیم و به اشکالات رایج در مواجه با سینک های ظرفشویی پاسخ دهیم.

 

1- نشت آب از سینک ظرفشویی

یک پارچه بودن سینک ظرفشویی و نداشتن برش ها و درزهای اضافی در آن سبب می شود تا امکان نشت آب تا حد ممکن کاهش یابد. هنگام نصب سینک ظرفشویی باید خیلی دقت داشت تا سینک مورد نظر کاملا با کابینت چفت باشد تا امکان درز آب به کابینت را نداشته باشد.

عمده مشکل خانم های خانه دار متناسب نبودن سینک ظرفشویی با کابینت زیر آن است. اگر از سینک ظرفشویی روکار استفاده میکنید برای حل این مشکل می توانید از چسب های آکواریوم و چسب ماستیک، نوارهای آبگیر و یا نوار فلزی استفاده نمایید تا نفوذ آب را کاهش دهید.

نشتی آب از اتصالات و لوله های سینک ظرفشویی یکی دیگر از اشکالات رایج در آشپزخانه است.

تعویض لوله های پلاستیکی با فلزی می تواند در حذف این عیب موثر باشد زیرا لوله های پلاستیکی انعطاف بیشتری نسبت به لوله های فلزی دارند، زنگ نمی زنند و نسبت به سرد و گرم شدن آب حساسیت کمتری از خود نشان می دهند و به نسبت اتصالات فلزی قیمت کمتری نیز دارند.

اگر صفحه ی اطراف سینک ظرفشویی توکار از MDF باشد پس از مدتی شاهد ورم و بالا آمدن چوب آن می شویم که در این هنگام بهتر است از سینک ظرفشویی روکار استفاده نماییم تا این مشکل رخ ندهد. یکی از راه ها این است که به هنگام نصب سینک ظرفشویی توکار بهتر است از قاب دوری سنگ مصنوعی استفاده شود.

2- بسته شدن آبراه در سینک و مشکلات جرم گرفتگی

بسته شدن آبراه در سینک از دیگر مشکلات متداول در آشپزخانه است که علت های متفاوتی دارد و عمده علت آن می تواند آشغال ها و جرم های به جا مانده از ظروف باشد که با قرار دادن سرپوش های مخصوص روی آبراه و استفاده از محلول های لوله باز کن می توان به حل گرفتگی آن کمک کرد. استفاده از چاه باز کن دستی هم یکی دیگر راهکار های آن است.

رسوبات آب و جرم های به جا مانده از ظروف موجب کدر و جرم گرفتگی ظرفشویی می شود برای حل این مشکل می توان هفته ای یکبار با سرکه و جوش شیرین سینک ظرفشویی را شست و شو داد و براق نمود و برای از بین بردن خش های ایجاد شده در سینک می توان از مایع پولیش مخصوص استفاده کرد زیرا استفاده کردن از مواد متفرقه می تواند موجب تیره کردن و ایجاد لکه هایی در سینک ظرفشویی گردد.

3- راه حل هایی برای کاهش صداها در سینک ظرفشویی

در متریال های فلزی، انعکاس صدا یکی از متداول ترین مسائل است. اما شما می توانید با استفاده از پد های ویژه ای که به زیر کاسه های سینک می چسبد از تولید صداهای ناهنجار برخورد ظرف و ظروف با سینک جلوگیری کرده یا با استفاده از اسپری مخصوص مقاوم شده می توانید مانع از انعکاس صدای برخورد ظروف شوید و به کم کردن حجم صدای ایجاد شده کمک نمایید.

استفاده از آبکش های پلاستیکی درون سینک باعث می شود تا برخورد ظروف سنگین و اجسام فلزی به حداقل برسد و در نتیجه دوام سینک افزایش پیدا کند و زیباتر و درخشان تر به چشم بیاید و میزان جرم گرفتن سینک هم کم خواهد شد. اگر به استفاده از آبکشی بزرگ درون سینک علاقه ای ندارید می توانید از آبکش های متحرک که به صورت یک تکه بر روی کاسه سینک پهن می شود استفاده کرد و برای خشک کردن انواع میوه و سبزیجات مناسب است.

4- مسائل مهم در استفاده از لوازم جانبی سینک ظرفشویی

لوازم جانبی سینک ظرفشویی معمولا شامل آبچکان، استند های نگه دارنده ظروف، جای مواد شوینده، نگه دارنده قاشق و چنگال و غیره است. آبچکان مهم ترین بخش از لوازم سینک می باشد که امکان زیادی برای خشک کردن ظروف به ما می دهد در کنار آبچکان می توان از استند های نگه دارنده ظروف که اغلب فلزی یا پلاستیکی هستند استفاده کرد. نگه دارنده های قاشق و چنگال یا به اصطلاح جا قاشقی در انواع فلزی، پلاستیکی و سرامیکی وجود دارد. نکته مهم در انتخاب جاقاشقی وجود سوراخ در انتهای آن می باشد که مانع از تشکیل رسوب آب  می شود.

اسکاچ ظرفشویی جز یکی از کثیف ترین وسایل آشپزخانه به حساب می آید که دو هفته یکبار به تعویض آن باید اقدام کرد و اسکاچ خیس محیطی قابل رشد برای کپک ها است. بنابراین برای انتخاب جا اسکاچی باید توجه داشت تا منافذی برای ورود و خروج هوا داشته باشد.

جای شوینده با توجه فضای هر آشپزخانه و سینک ظرفشویی تعریف می شود. اگر فضای زیادی دارید برای این وسایل می توانید در کنار سینک از آن ها استفاده کنید که دسترسی به آن آسان تر باشد. ولی در صورتی که کمبود جا دارید میتوانید از سبد های متصل به کابینت برای جای شوینده ها استفاده نمایید که به دو مدل پلاستیکی و فلزی وجود دارد. برای جای مایع ظرفشویی می توان از جا مایع ظرفشویی توکار استیل استفاده کرد که نصب آن بسیار راحت است و برای شارژ مخزن آن از مسیر پمپ جا مایع استفاده می شود و جای بسیار کمتری را اشغال می کند.

سینک های ظرفشویی که سطح براقی دارند لکه ها و خط و خش را به وضوح نشان می دهند و شاید مجبور باشید روزی چند بار آن را تمیز کنید. امروزه سینک ها دارای صفحه های مسطح برای برش زدن انواع گوشت و سبزیجات هستند. برای جلوگیری از آسیب آن می توان از صفحه های پلاستیکی استفاده کرد.

در این متن تلاش کردیم تا رایج ترین مسائل در خصوص استفاده از سینک ظرفشویی را در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

جنس سینک ظرفشویی

 

جنس سینک ظرفشویی می تواند از جنس و مواد گوناگون و متنوعی باشد. در دهه های اخیر از کودکی تا امروز شاید سینک ها را بیشتر از نوع فلزی آن دیده باشیم. نیاز به صاف و صیقلی بودن سینک ظرفشویی، ساخت آن از فلزاتی نظیر استیل یا آلومینیوم را ایجاب می نمود. در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی میل به تنوع و تحول در فضاها و دکوراسیون آن ها سازندگان را به سمت استفاده از اجناس و مواد دیگری برای تولید سینک ظرفشویی برده است.

چنان که امروز شاهد انواع متفاوت و مدرنی از سینک ظرفشویی با جنسی از شیشه یا گرانیت و مانند این ها در کنار نمونه های استیل آن هستیم.

 

سینک ظرفشویی با کیفیت را چگونه بشناسیم؟

 

این که جنس سینک از چه چیز باشد و با چه میزان استحکامی ساخته شده باشد، حائز اهمیت است. اما باید توجه داشت انواع سینک های ظرفشویی تولید شده به دلیل رقابت شدید در بازار، جهت حفظ رضایت مشتریان گرامی با نهایت دقت، کیفیت و استحکام ساخته می شوند. فرقی نمی کند که سینک ظرفشویی از جنس شیشه، گرانیت با استیل ساخته شود، زیرا در ساخت سینک با تمام این مواد و اجناس، استحکام امری تضمین شده خواهد بود.

در کنار توجه به میزان استحکام سینک، به هموار و صیقلی بودن تمام سطح آن حتما توجه کنید. از نظر اصول بهداشتی این نکته بسیار حائز اهمیت است که سینک ها دارای زبری و ناصافی در هیچ نقطه ی آن نباشند تا از تجمع آلودگی و جرم و باکتری در سطح آن جلوگیری به عمل آید.

 

سینک ظرفشویی آشپزخانه دو قلو در فروشگاه اینترنتی یراق نما

 

سینک ظرفشویی نباید آب را در هیچ نقطه ای نگه دارد

نکته ی بعدی که باید در ساخت سینک ظرفشویی به آن توجه شده باشد، رعایت شیب ملایم مناسب برای راهنمایی آب به سمت خروجی سینک است. چنانچه سینک نصب شده این شیب را نداشته باشد یا در جاهایی از آن گودی و ناهمواری وجود داشته باشد، آب در این قسمت ها تجمع خواهد کرد و باعث زردی و ایجاد لک هایی خواهد شد که خصوصا در محیط آشپزخانه چندان خوشایند نیست. به مرور زمان با قراردادن ظروف بر روی برخی از انواع فلزی سینک  ظرفشویی که از استحکام لازم برخوردار نیستند، گودی و تو رفتگی ایجاد خواهد شد بنابراین لازم است حتما در انتخاب جنس سینک خوب و کارآمد دقت شود. در ادامه به انواع سینک ها بیشتر خواهیم پرداخت.

سینک ظرفشویی استیل

 

رایج ترین و متداول ترین نوع سینک که از گذشته تا کنون تولید می شده ، سینک استیل است. این سینک به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی، جنس ضد زنگ و دوام و استحکامش تولید شده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سینک ظرفشویی استیل خود دارای مدل های متنوعی است که آن ها را معرفی خواهیم کرد.

یکی از مدل های سینک ظرفشویی که با استقبال بیشتری در خانه های مدرن رو به روست، سینک استیل توکار است. مدل این سینک به این جهت توکار گفته می شود که لبه های آن مخفی و داخل سطح رویی کابینت کارگذاری می شود. برای این کار لازم است صفحه ی رویی کابینت بر اساس طول و عرض سینک ظرفشویی برش داده شود و سینک از بالا داخل آن کار گذاشته و نصب شود. به این ترتیب بخش های باقی مانده از سطح کابینت سینک را احاطه می کند.

مدل دیگر، که در گذشته بیشتر شاهد آن بوده ایم، سینک ظرفشویی روکار است. این سینک خود دارای چهارچوب است و بر روی کابینتی نصب می شود که رویه ای ندارد. سینک از قسمت عقب به دیوار می چسبد و قاب آن در لبه ی جلویی معمولا از مرز کابینت عبور می کند.

سطح کناری لگن ظرفشویی معمولا دارای آج است. دلایل مختلفی برای آج دار ساخته شدن این سینک ها وجود دارد. مثلا نگه داشتن و هدایت تدریجی آب، جلوگیری از سر خوردن و افتادن ظروف روی سینک و پیشگیری از خش افتادن سطح استیل که این دلیل آخر از همه ی دلایل مهم تر است.

آجدار بودن سینک ظرفشویی محاسنی که ذکر شد را دارد اما یکی از مشکلاتی که ایجاد می کند، دشواری شست و شوی آن است.

ناگفته نماند که این سینک های ظرفشویی مدرن چه از نوع روکار و چه مدل توکار آن شامل تک لگنه و دو لگنه یا دوقلو می شوند. نوع دوقلوی آن بسیار مناسب برای شست و شوی راحت ظرفها با دست است، به صورتی که در یک طرف آن ظرفهای کثیف و نشسته قرار می گیرد و در طرف دیگر، می توان آنها را شسته و آب کشی کنیم. البته انتخاب نوع تک لگنه یا دو لگنه آن بستگی به فضای معماری آشپزخانه همچنین اندازه ی خود آشپزخانه دارد.

سینک ظرفشویی شیشه ای در فروشگاه اینترنتی یراق نما

سینک ظرفشویی شیشه ای

 

این مدل سینک ظرفشویی یکی از زیباترین و خاص ترین مدل ها از نظر طراحی و مناسب برای کسانی است که به دنبال دکوراسیون خاص هستند. اما خاصیت خوب آن تنها بصری است و کارایی مانند سایر سینک ها ندارد و برای کسانیکه به چیزی شیک تر از سینک استیل می اندیشند، گزینه ی مناسبی می باشد.

سینک ظرفشویی شیشه ای در رنگ ها و طرح های مختلفی ارائه می شود.

اما نکته ای در رابطه با این سینک ها وجود دارد این است که به اندازه ی سینک های ظرفشویی استیل قوی نخواهند بود. همچنین باید دقت شود که ظرف های بسیار سنگین رو داخل آنها قرار ندهید هر چند که این نوع سینک ها طوری طراحی می شوند که برای استفاده ی روزمره مناسب باشند و مقاومت لازم را داشته باشند و از ایمنی بالایی برخوردار باشند. کاسه ی استفاده شده در این نوع سینک معمولا از جنس استل می باشد. سینک های شیشه ای گرانتر از سینک های استیل هستند. بنابر این اگر دنبال چیزی شیک، مدرن و زیبا در آشپزخانه خود هستید این مدل سینک می تواند انتخاب مناسبی باشد.

البته در این سینک ظرفشویی نیز تمام استاندارد های لازمی که ذکر کردیم می تواند رعایت شود و شیشه ی استفاده شده در آنها از شیشه ی ایمنی با کیفیت بالا ساخته شده است، اما مشکل اصلی این سینک ها پس از نصب و استفاده روشن خواهد شد.

جنس این مدل از سینک خیلی زود دچار آسیب دیدگی و خط و خش می شود. این مسئله نه تنها باعث تاثیر در کاهش زیبایی ابتدایی محصول می شود، بلکه کسانی که از آن استفاده می کنند را از نظر بهداشتی نیز دچار مشکل می سازد. همانطور که می دانید وجود خط و خش امکان تجمع آلودگی ها و جرم می شود و در خش ها و آسیب دیدگی های ایجاد شده حتما امکان تجمع آلودگی ها وجود دارد. مسئله ی دیگری که در مورد اینگونه سینک وجود دارد لک برداشتن جنس شیشه است. همانطور که می دانیم شیشه نسبت به جنس های دیگر موجود بیشتر در معرض ایجاد خط و خش و لکه می باشد و در وضوح نشان دادن آن ها نیز کاملا بی نظیر است! به همین دلیل با توجه به خصوصیت های گفته شده و مشکلات دیگر، تهیه ی این مدل خیلی زود صاحبانش را پشیمان کرده است، البته ناگفته نماند هستند کسانی که با خرید آن اصلا پشیمان نمی شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای خرید سینک ظرفشویی مراجعه فرمایید.

سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی ترکیبی از جنس سنگ گرانیت با رزین و مواد دیگر تمی باشد. این مدل سینک نیز می تواند رنگ های گوناگونی داشته باشد و به دلیل زیبایی و خاص بودن ظاهری جلوه ی خوبی به دکوراسیون فضای آشپزخانه خواهد داد. چنانچه سینک ظرفشویی گرانیتی از نوع با کیفیتش تهیه شود، سالیان سال در آشپرخانه ی شما به زیبایی خودنمایی خواهد کرد اما اگر آن را از انواع نامرغوب و فاقد کیفیت لازم تهیه کنید، همانند سینک های شیشه ای می تواند برایتان دردسرساز شود.

مشکلاتی از قبیل شکستگی، ترک برداشتن، نشان دادن لکه های آب و عرق کردن زیر لگن ها از نمونه ی این مشکلات است. اما از نظر تنوع رنگ محصولی خوب است.

سینک طرفشویی استیل در فروشگاه اینترنتی یراق نما

 

مدل سینک های ظرفشویی

 

سینک ها از هر جنسی که تهیه گردند، می توانند در مدل های تک لگن، دو لگن یا دوقلو طراحی و تولید شوند که خریدار با توجه به اندازه محیط آشپزخانه یا بر اساس نیاز آنرا انتخاب می کند.

کاربرد سینک نوع دوقلو بیشتر است و به دلیل گنجایش بیشتر کارایی بیشتری دارد. این سینک ها در اکثر آشپزخانه های جدید کار گذاشته می شوند.

در مورد دوقلو بودن سینک ها نگران فضای اشغال شده نباشید زیرا بر اساس استانداردهای موجود می توان ابعاد گوناگونی از این نوع سینک را تهیه کرد.

برخی از سینک های دوقلو در هر دو طرف دارای بخش مسطح هستند که در صورتی که فضای کافی برای نصبشان در آشپزخانه باشد، بهترین و کارآمد ترین نوع سینک به شمار می روند. زیرا می توانید در فضای باز آن ها کار شست و شو را راحت تر انجام دهید. برخی از آن ها تنها در یک طرف دارای بخش مسطح می باشند که آن نیز به نوبه ی خود کارایی لازم را خواهد داشت و فضای کمتری را نیز از نظر طولی نسبت به نوع قبلی اشغال خواهد نمود.

در پایان باید گفت انتخاب سینک در کنار همه ی موارد و استانداردهایی که گفته شد، به سلیقه ی افراد بستگی دارد. با تنوعی که در روزگار حاضر در تولید محصولات هست، هیچ گونه محدودیتی در انتخاب وجود نخواهد داشت.  سایت حاضر آماده ی دریافت سفارشات سینک ظرفشویی است. در این فروشگاه اینترنتی انواع مدل های سینک ظرفشویی با جنس ها و کیفیت های عالی به مشتریان گرامی ارائه خواهد شد. مشخصات و اطلاعات دقیق هر محصول در کنار تصویر آن ثبت شده است و شما می توانید سینک ظرفشویی متناسب با سلیقه ی خود را با توجه به کیفیت و کارایی آن انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی یراق نما همچنین عرضه کننده ی محصولات مشابه نظیر اجاق گاز رومیزی است که می توانید مدل ها و انواع گوناگون آن را مشاهده نموده و سفارش آن را ثبت نمایید.