سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هواساز هایژنیک

هواساز هایژنیک در ظرفیت های مختلف برای تامین هوای تمیز و کاملا بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. بیمارستان، آزمایشگاه و اتاق تمیز و اتاق تولید بذر ... از جمله مکان هایی هستند که در آن ها از هواساز هایژنیک استفاده می شود. اصفهان هواساز سازنده هواساز هایژنیک در ظرفیت های مختلف می باشد که با تلاش روزافزون در جهت ساخت اصولی و دقیق این نوع هواساز حرکت می کند.

دستگاه هواساز به دو دسته هواساز های معمولی و هواساز هایژنیک دسته بندی می شوندکه با توجه به کاربرد هواساز و مکان مورد نظر از هر یک از هواسازهای مذکور استفاده می شود.

هواساز هایژنیک چیست؟

همان گونه که از اسم آن مشخص می باشد (هایژنیک به معنی تمیز و بهداشتی ) یک هواساز تمیز و بهداشتی می باشد. این دستگاه در ظرفیت های مختلف از 1500 تا 65000 فوت مکعب با ساختارهای افقی، عموی و ال طراحی و ساخته می شوند.

تفاوت بارز هواساز هایژنیک با هواسازهای معموای در درجه اول فیلتر هپای به کار رفته در این دستگاه می باشد  که باعث جذب انواع آلاینده تا 998/99 درصد می شود. هم چنین داخل دستگاه کاملا صاف و یکنواخت و کاملا درزبندی شده و عایق کاری شده به منظور جلوگیری از ورود هوا به داخل دستگاه می باشد.

هدف از استفاده­ی­ فیلتر هپا جذب کردن ذرات بسیار ریز انواع آلاینده ها می باشد و وجود منافذ ریز در این فیلتر باعث عبور جریان هوای عاری از هر گونه ذرات ریز آلوده می شود. این فیلتر از بافته و فشرده شدن پوشال، الیاف فایبر گلاس و پلیمری در حد دو میکرون تولید می شود، و ذرات بزرگتر از این اندازه در فیلتر گیر کرده و داخل آن جمع می شوند و خطر ورود ذرات به محیط تقریبا صفر می شود. قاب این فیلتر از جنس استنلس استیل یا الومینیوم می باشد که نیاز به چسب سیلیکون برای آب بندی کردن ندارند. برای کارایی بهتر سعی می شود این فیلترها را به صورت آکاردئونی تا بزنند که میزان بیشتری از این فیلتر در یک قسمت جا شوند و بازدهی جذب آلاینده ها به طور چشمگیری افزایش می یابد. فیلتر هپا به قطر الیاف، ضخامت فیلتر و سرعت هوایی که از فیلتر عبور می کند بستگی دارد. فیلترهای هپا قابل شست و شو نمی باشند و چنانچه بخواهیم آن را تمیز کنیم باید با جریان هوای فشار زیاد این کار انجام شود و پس از اتمام عمر فیلتر نسبت به تعویض کردن آن اقدام نمائید.

فیلتر هپا – هواساز هایژنیک

 

نحوه عملکرد هواساز هایژنیک

هدف از ساخت هواسازهای هایژنیک ایجاد محیطی است که سطح بالایی از بهداشت را تضمین می کند و مانع از رشد باکتری ها و ویروس های بیماری زا می شود. این نوع هواساز از سه قسمت فیلتر، کویل ها و فن تشکیل شده است . محفظه دستگاه از جنس استیل ضد زنگ و عایق بندی شده جهت جلوگیری از اتلاف انرژی طراحی و ساخت میشود. در ابتدا هوای بیرون از قسمت ابتدایی دستگاه از دمپرهای قرار گرفته بر روی بدنه وارد دستگاه شدهو  با گذر هوا از اولین مرحله­ی فیلتراسیون که پیش فیلترهای فلزی می باشد باعث حذف ذرات درشت مانند حشرات و ... می شود و وارد مرحله دوم فیلتر سازی یعنی فیلتر کیسه ای می شود. این فیلترها با جمع کردن مواد آلاینده داخل خودشان تا 90 درصد از آلودگی ها را در خود جذب می کنند و در مرحله سوم فیلتر که اصلی و مهم ترین قسمت این دستگاه یعنی فیلتر هپا می باشد باعث از بین رفتن انواع آلودگی ها تا 998/99 درصد می شود. بعد از عبور هوا از مرحله فیلتراسیون هوا وارد قسمت کویل ها شده و بر اساس نیاز به سرمایش و یا گرمایش هوا کویل سرمایی و گرمایی با متصل شدن به منبع گرم - موتورخانه و منبع سرد - چیلر باعث سرد  و یا گرم شدن هوا می شوند. مرحله­ی آخر که مرحله­ی ورود هوای تازه و عاری از آلودگی به مکان مورد نظر می باشد، که این کار با استفاده از فن سانتریفیوژ انجام می شود. خروجی دستگاه با توجه به مکان نصب دستگاه می تواند روی دستگاه ( بالازن - خروج هوا به داخل محیط از سمت بالای دستگاه انجام می شود) و یا روبه روی دستگاه ( روبه رو زن – خروج هوا از قسمت روبروی دستگاه می باشد) می باشد. قیمت دستگاه های هواساز هایژنیک با توجه به ظرفیت، نوع فیلتر ها، دبی هوا، فشار استاتیک فن و .. متفاوت می باشد.

هواساز هایژنیک

 

ویژگی های هواساز هایژنیک ساخت اصفهان هواساز

  • فن هوادهی : فن سانتریفیوژ بکوارد یا پلاگ فن بالانس شده طبق استاندارد بین المللی ISO 1940 – G 6.3، شفت از جنس CK-45 توپر، محافظت شده به وسیله وارنیش ضد خوردگی و نصب لاستیک های لرزه گیر
  • بدنه : جدار خارجی ورق گالوانیزه گرم، ضخامت جدار 2/1 میلی متر، و جدار داخلی از ورق استنلس استیل گرید دارویی و بین دو جدار از عایق پلی اتیلن یا فوم و به صورت پیچ و مهره ای جهت جلوگیری از خوردگی و افزایش عمر دستگاه و قابل مونتاژ و دیمونتاژ، ورق ها پس از رنگ کاری با لاستیک های مخصوص به پروفیل استراکچر بسته شده و کاملا هوابندی می شوند.
  • شاسی : از ناودانی فابریک که پس از عملیات جوشکاری و فرزکاری با رنگ پوشش داده می شود.
  • کویل های گرمایی و سرمایی : با لوله های مسی و فین آلومینیوم
  • سینی درین : از ورق گالوانیزه با شیب بندی مناسب
  • امکان دسترسی : دارای درب بازدید لولایی با لولا و دستگیره پلی پروپیلن با هوابندی مناسب طبق طرح آرسیو ایتالیا و به صورت دوجداره
  • رنگ آمیزی : از نوع پودر کوره ای الکترواستاتیک با مقاومت بالا در شرایط جوی و تابش خورشید
  • فیلتراسیون : دارای چهار مرحله فیلتراسیون پیش فیلتر فلزی، فیلتر کیسه ای در دو مرحله با راندمان 65 و 85 درصد و در مرحله آخر فیلتر هپا جهت تصفیه هوا به صورت کامل
  • دمپر : از نوع OBD با تیغه های آلومینیومی و چرخ دنده ها از جنس پلی آمید می باشد.
  • کویل: کویل های این دستگاه از جنس مسی، استیل و یا آلومینیوم می باشد.
  • فن: فن این دستگاه از نوع سانتریفیوژ بکوارد یا فوروارد و از جنس استنلس استیل می باشد.
  • الکتروموتور: الکتروموتور دستگاه مارک زیمنس آلمان و یا از برندهای معروف داخلی مانند موتوژن تبریز و ... می باشد.
  • فیلتراسیون: استفاده از سایلنسرها برای کاهش صدا در حین کار