سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ps5

PS5 (یا پلی استیشن 5) کنسول نسل بعدی مورد انتظار سونی است. انتظار می‌رود تاریخ عرضه آن در اواخر سال 2020 باشد. سونی اطلاعات مختلفی در مورد این کنسول بازی فوق العاده منتشر کرده است. اما اطلاعات دقیق در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد این کنسول تا پیش از ورود آن به بازار به دست نخواهد آمد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی که تاکنون در مورد پلی استیشن 5 منتشر شده است را ارائه دهیم. به لطف اولین رویداد آشکار سونی سونی در ماه مارس، ما اطلاعات زیادی در مورد مشخصات کنسول جدید داریم.

PS5 چیست؟

بدون شک کنسول نسل پنجم سونی با پیشرفت‌های خود می‌تواند گیمرها را شگفت زده کند و تغییرات مهمی در دنیای گیم به وجود آورد. برخی از ویژگی‌های مهم PS5 عبارتند از؛

  • SSD برای بارگذاری سریع
  • قابلیت ردیابی اشعه
  • پخش کننده blu-ray و 4K داخلی.
  • سازگاری معکوس با هزاران عنوان در کتابخانه بازی PS4 است

چیزی که ما در حال حاضر به طور دقیق نمی‌دانیم قیمت پلی استیشن 5 و تاریخ دقیق عرضه آن است. اگرچه در هر دو مورد احتمالاتی وجود دارد. اما همچنان در مورد هیچ یک از این دو مورد، اطلاعاتی از شرکت سونی منتشر نشده است. به همین دلیل ما نیز در مورد احتمالات صحبت نمی‌کنیم!

هر آنچه از پلی استیشن 5 انتظار داریم

 

خرید ps5-آی گیمر

با توجه به اطلاعات به دست آمده از این کنسول بازی، کارشناسان انتظارات مختلفی در مورد آن دارند. اولین نکته این است که انتظار داریم این کنسول در زمان کوتاهی به بازار عرضه شود و بیش از این گیمرها را منتظر نگذارد!

PS5 یک کنسول با رنگ سیاه و سفید و بسیار متفاوت با PS4 است. احتمالا این کنسول در چند مدل عرضه می‌شود. معمار سیستم سربی، مارک سرنی است که در مورد معماری سیستم پلی استیشن نسل پنجم صحبت‌هایی داشته و عملکرد داخلی کنسول را آشکار کرد. در ادامه به ویژگی‌هایی که با توجه به صحبت‌های سرنی مشخص شده است، می‌پردازیم.

  • پردازنده مبتنی بر AMD Zen 2 با 8 هسته در 3?5 گیگاهرتز
  • 16 گیگابایت حافظه GDDR6
  • پردازنده گرافیکی RDNA 2 AMD سفارشی دارای قابلیت TFLOP در پردازش است.
  • فضای 825 گیگابایتی فضای ذخیره سازی

اگر در مورد این نوع اصطلاحات معماری کامپیوتر اطلاعات چندانی نداشته باشید، ممکن است ویژگی‌های بیان شده درباره‌ی این پلی استیشن برای شما بی معنی باشد. اما می‌توانید اطمینان داشته باشید PS5 ویژگی‌های زیادی برای هیجانزده کردن شما خواهد داشت.

انواع مدل‌های PS5

سونی تایید کرده است که نسخه PS5 Digital Edition را در کنار کنسول اصلی منتشر خواهد کرد. بنابراین مدل‌های مختلف این کنسول عبارتند از؛

  • PS5
  • PS5 Digital Edition: نسخه ساده، دیجیتال و بدون درایو دیسک پلی استیشن 5.

فقط یک تفاوت عمده بین نسخه Digital Edition در مقابل کنسول اصلی وجود دارد و آن درایو دیسک Blu-ray 4K UHD است. نسخه Digital از این درایو دیسک برخوردار نیست. می‌توان گفت این قابلیت یک آپشن PS5 اصلی به شمار می‌رود.

وجود یا عدم وجود درایو دیسک تفاوت‌های زیبایی شناختی آشکاری بین دو دستگاه به وجود می‌آورد. زیرا نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 به دلیل نداشتن درایو دیسک، کمی کوچک‌تر است. همچنین رسانه‌های فیزیکی از جمله بازی‌های PS5 و PS4 DVD ها و فیلم‌های Blu-ray 4K UHD نمی‌توانند در نسخه Digital PS5 پخش شوند.

مقایسه PS5 و PS4

 

قیمت ps5-آی گیمر

بدیهی است که کنسول نسل پنجم از جهات مختلف بسیار قدرتمندتر از PS4 Pro و PS4 عمل می‌کند. سیستم پلی استیشن 5 نه تنها از CPU و GPU برتری برخوردار است، بلکه سرعت SSD آن نیز به مراتب بیشتر است.

تنها نکته منفی و نقطه ضعف واقعی پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 این است که فضای ذخیره سازی آن کمتر از PS4 Pro است. به غیر از این مورد، پلی استیشن 5 در هر زمینه‌ای از کنسول‌‌های نسل قبلی عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

 مقایسه PS5 و XBOX

 

خرید بازی ps5-آی گیمر

وقتی صحبت از مشخصات نسل جدید کنسول‌ها می‌شود، به نظر می رسد هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت برای مشخصات داخلی دستگاه های جدید خود از یک مسیر و ایده بهره می‌برند.

با این وجود xbox و PS5 از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • قیمت: قیمت PS5 هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما قیمت ایکس باکس 499 دلار است.
  • پردازنده: این دو کنسول خانگی از پردازنده‌های متفاوتی برخوردارند. پردازنده گرافیکی(GPU) پلی استیشن 5 دارای معماری شخصی‌سازی شده2 RDNA، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز است. در حالی که ایکس باکس از یک پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی‌شده2  RDNA، با قدرت 12 ترافلاپس و 52 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس 1?825 GHz بهره می‌برد.
  • فضای ذخیره سازی: فضای ذخیره سازی داخلی پلی استیشن 5، 825گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده است؛ در حالی که ایکس باکس از فضای 1 ترابایتی SSD، NVME شخصی‌سازی شده برخوردار است.

کاربردهای مختلف PS5

کاربردهای دقیق این کنسول تا پیش از ورود به بازار مشخص نیست. اما با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم می‌توانیم موارد زیر را به عنوان کاربرد در نظر بگیریم.

پشتیبانی از واقعیت مجازی

 

پی اس 5-آی گیمر

یکی از جذاب‌ترین گیم‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، گیم‌های واقعیت مجازی هستند. در ابتدا این بازی‌ها به امکانات بسیاری نیاز داشتند و تنها در شبکه‌های گیم و مراکز بازی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما کنسول‌های نسل جدید امکان بازی‌های واقعیت مجازی و تماشای فیلم‌هایی به این سبک را در خانه فراهم کرده‌اند.

کاربردهای پلی استیشن 5 در بازی

پی اس 5 شامل یک درایو دیسک برای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های 4K خواهد بود. دیسک‌های این کنسول 5 دارای ظرفیت 100 گیگابایتی هستند. نصب بازی‌ها اجباری است، اما کنسول این اجازه را به شما می‌دهد که تنها یک کمپین مولتی پلیر را نصب کنید. همچنین می‌توانید کل بازی را دانلود کرده و بعد از اینکه بخش سینگل پلیر آن را تمام کردید، تنها آن بخش را حذف کنید.

تکنولوژی جدید پلی استیشن 5 برای بازی‌ها

تکنولوژی ری تریسینگ در سخت افزار کنسول وجود دارد. رابط کاربری جدید به شما اجازه می‌دهد جزئیات بیشتری از بازی را مشاهده کنید. شما علاوه بر بازی خود می‌توانید کارهایی که دوستانتان در حال انجام هستند را هم ببینید. استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال کار روی یک بازی بزرگ برای پلی استیشن 5 است.

نکته دیگری که باعث جذابیت بیشتر بازی با کنسول نسل پنجم می‌شود، سرعت بالای تازه سازی آن است. این سرعت به 120 هرتز می‌رسد و برای گیمرها تجربه حرکت روان و سریع در بازی را ایجاد می‌کند.

کیفیت بالای صدا و تصویر

 

خرید دسته ps5-آی گیمر

پی اس 5 از وضوح صفحه نمایش تا 8K پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که بسیاری از تلویزیون‌های خانگی متداول کیفیت HD 1080p دارند و حتی هنوز به 4K نرسیده‌اند.

کنسول نسل پنجم سونی صدا‌ها را از طریق Tempest Engine، منتشر می‌کند. این قابلیت می‌تواند صدها منبع صدا را مدیریت کند. این تکنولوژی جدید برای خلق فضای صوتی واقعی‌تر به کار رفته است.

جمع بندی

همین ویژگی‌ها و اطلاعات منتشر شده نشان از کیفیت بسیار زیاد پی اس 5 و تأثیر آن در دنیای گیم دارد. ما همه این اطلاعات را به صورت تئوری می‌دانیم. اما با ورود این کنسول در بازار به تجربه عملی از قابلیت‌های خارق العاده آن خواهیم رسید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد کنسول نسل پنجم سونی ارائه دهیم تا با آن آشنا شوید و بدانید که خرید PS5 آن می‌تواند بهترین لحظات را برای شما خلق کند.

به محض ورود این کنسول پرقدرت به بازار، می توانید برای خرید بازی PS5 به سایت آی گیمر مراجعه کنید.