سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ps4

کنسول‌های بازی مختلف مانند PS4 یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های دنیای امروز هستند. در گذشته کنسول‌ها مخصوص بچه‌ها و نوجوانان بودند. اما امروزه همه افراد به گیم‌ها و کنسول‌ها علاقه دارند و حتی بسیاری از افراد شغل گیمری را انتخاب کرده‌اند! در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی در مورد نسل چهارم پلی استیشن ارائه دهیم.

PS4 چیست؟

4 playstation یک کنسول بازی خانگی نسل هشتم است که توسط کمپانی سونی تولید و عرضه شده.

تفاوت عمده‌ی این کنسول خانگی با مدل‌های قبلی پلی استیشن، دور شدن از معماری پیچیده کنسول‌های پیشین است. کنسول پلی استیشن 4 متشکل از یک واحد پردازش سریع است که بر اساس x64-86 ساخته می‌شود. این پردازشگر از لحاظ تئوری می‌تواند در 1.84 ترافلاپ به اوج خود برسد. واحد تولید کننده‌ی این پردازشگر ادعا کرده است که قدرتمندترین APU کمپانی پلی استیشن را به بازار عرضه کرده است.

دیگر مزیت دستگاه ps4 نسبت به مدل‌های قبلی، این است که به راحتی با سیستم‌های دیگر ادغام می‌شود. برای مثال از playstation 4 از قابلیت‌های زیر برخوردار است:

  • قابلیت اتصال به بازی‌های خارج از کنسول در PlayStation Vita و سایر دستگاه‌های پشتیبانی شده (Remote Play)
  • امکان پخش آنلاین بازی با دوستان با کنترل گیم پلی از راه دور (اشتراک بازی)

دکمه‌های کنترلر کنسول این دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا پیدا کرده‌اند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر است. کنترل پلی استیشن 4 دارای صفحه لمسی یکپارچه است. این صفحه نسبت به پلی استیشن 3 پیشرفت چشمگیری داشته است. در پایان باید گفت که کنسول ps4  از فیلمبرداری HDR10 با دامنه دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند و از قابلیت پخش چندرسانه‌ای با وضوح 4K برخوردار است.

انواع مدل‌های  ps4

 

خرید ps4-آی گیمر

در زمان عرضه‌ی PlayStation 4 در سال 2013 تنها یک مدل 500 گیگابایتی از آن در دسترس بود.  قابلیت گرافیکی، فضای ذخیره سازی و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد این کنسول، همه خریداران را شگفت زده کرد. اکنون که بیش از هفت سال از اولین عرضه‌ی پلی استیشن 4 می‌گذرد و می‌توان اطمینان داشت که مدل جدید دیگری عرضه نمی‌شود.

خرده فروشان اکنون فقط PS4 Slim جدید یا مدل PS4 Pro را عرضه می‌کنند. این یعنی که در حال حاضر سه مدل مختلف 4 playstation در دسترس است. این کنسول‌ها از نظر ظاهری تفاوت‌های جزئی باهم دارند و عمده وجه تمایز آن‌ها در عملکردشان است. اینکه کدام مدل پلی استیشن 4 بهتر است، به نیاز‌های شما بستگی دارد. برای مثال شما باید کنسولی را انتخاب کنید که با تلویزیون سازگار باشد و از بازی‌های مورد نظرتان پشتیبانی کند. توصیه می‌شود پیش از خرید در مورد انواع کنسول‌ها تحقیق کنید تا بتوانید نمونه‌ای متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 مقایسه‌ی ps4 با ps5

پلی استیشن‌های 4 و 5 در موارد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. در این قسمت برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مدل کنسول خانگی را بیان می‌کنیم.

  • PS5 بسیار قدرتمندتر از PS4 Pro و 4 playstation است.
  • سیستم نسل جدید سونی از CPU و GPU بهتری برخوردار است.
  • سرعت SSD پلی استیشن 5 به مراتب از نسل چهارم آن بیشتر است.
  • فضای ذخیره سازی PS5 کمتر از PS4 Pro است.

به غیر از مورد آخر می‌توان گفت کمپانی سونی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در نسل پنجم کنسول‌های خانگی خود ایجاد کرده است. البته از آن‌جایی که این کنسول هنوز وارد بازار نشده است، نمی‌توان به تمام وجوه تمایز آن با نسل‌های قبلی‌اش پی برد.

مقایسه Xbox با ps4

 

قیمت ps4-آی گیمر

4 playstation و xbox را می‌توان از جهات مختلفی با یکدیگر مقایسه کرد. در ادامه به تفاوت‌های این دو کنسول محبوب می‌پردازیم.

تفاوت اندازه‌های دو کنسول

PS4 Slim مطابق با نام خود عمل کرد. این کنسول کوچکترین نمونه در میان کنسول‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌اند. ابعاد آن 10 38 × 254 × 279 میلی‌متر است. ابعاد مدل Pro پلی استیشن 4 حدود 295 × 327 × 55 میلی‌متر محاسبه شده است.

طراحی Xbox One S کم حجم‌تر از Xbox One اصلی است. ابعاد Xbox One S در 11? 64 × 230 × 295 میلی‌متر است. ابعاد Xbox One X نیز ‏78 × 274 × 332 میلی‌متر برآورد شده است.

تفاوت قیمت دو کنسول

قیمت‌ها به خصوص در کشور ما ثابت نیستند. با افزایش نرخ دلار، قیمت همه کنسول‌های بازی نیز افزایش پیدا می‌کند. اما به طور کلی با پیر شدن کنسول‌ها قیمت آن‌ها کم‌تر می‌شود. اما از 5 سپتامبر 2019، محدوده قیمت این کنسول‌ها در حدود مبالغ زیر بوده و تغییرات جزئی داشته است.

  • هزینه PS4 Slim: تقریبا 275 دلار تا 300 دلار
  • قیمت PS4 Pro: تقریبا 400 تا 450 دلار
  • قیمت Xbox One S: تقریباً 200 تا 250 دلار
  • قیمت Xbox One X: در حدود 350 تا 400 دلار

تفاوت ظرفیت و فضای ذخیره سازی

 

بازی های ps4-آی گیمر

در وب سایت رسمی پلی استیشن اسلیم، دو نسخه 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی را ارائه شده است. اما مدل‌های Pro فقط دارای کنسول‌های 1 ترابایتی هستند.

البته باید توجه داشته باشید که به کمک بسته‌های 2 گیگابایتی می‌توانید ظرفیت کنسول‌ها را ارتقا دهید. خرید این بسته‌ها برای کاربران ایرانی کمی سخت‌تر است. شما همچنین می‌توانید هارد داخلی پلی استیشن 4 را تا 8 ترابایت ارتقا دهید. یا حتی می‌توانید 8 ترابایت حافظه خارجی و  16 ترابایت فضای ذخیره سازی اضافی به کنسول خود بیافزایید! امکان بارگیری و نصب بازی‌ها در حافظه خارجی برای شما وجود دارد. البته کنسول نسل چهارم همچنان داده‌های بازی را به صورت پیش فرض در هارد دیسک داخلی ذخیره می‌کند.

در وب سایت ایکس باکس، کنسول‌های Xbox One S و Xbox One X فقط نسخه‌های 1 ترابایتی عرضه شده‌اند. اگرچه کاربران می‌توانند نسخه‌های 2 ترابایتی را در Amazon Newegg یا Best Buy پیدا کنند. باید به یاد داشته باشید که در کنسول‌های ایکس باکس امکان ارتقای حافظه داخلی وجود ندارد. اما می‌توان هارد دیسک‌های خارجی را به آن‌ها اضافه کرد.

کاربردهای مختلف

در ادامه به مهم‌ترین قابلیت‌های پلی استیشن 4 اشاره کرده‌ایم.

  • یک سرگرم کننده‌ی آنی: با پی اس 4 چیزهای جدید و شگفت انگیز همیشه در دسترس هستند. هر آنچه را که می‌خواهید می‌توانید جستجو و دانلود کنید.
  • امکان انتقال اطلاعات: شما به کمک قابلیت انتقال داده مِ‌توانید تمام داده های خود را از کنسول موجود به کنسول جدید انتقال دهید. این کار بدون کم‌ترین دردسر انجام می‌شود. مهم‌ترین داده‌هایی که نیاز به انتقال دارند شامل بازی‌های ذخیره شده، تنظیمات شخصی و محتوای بارگیری شده هستند. برای این کار به کابل شبکه سیم دار، روتر خانگی و دسترسی به اینترنت نیاز خواهید داشت.
  • امکان بازی با دوستان: در منوی party می‌توانید دوستان خود را اضافه و با آن‌ها بازی کنید.
  • امکان پیام دادن به دوستان: در پی اس 4 قابلیت ارسال پیام وجود دارد. شما حتی می‌توانید گروه‌هایی بسازید و با دوستانتان گفت و گوی گروهی داشته باشید. با پیوستن به سایر گروه‌‌ها در بازی‌های مختلف نیز می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید.

3 ویژگی جدید ps4

 

پی اس 4-آی گیمر

  • امکان به وجود آوردن پلی لیست موسیقی و گوش کردن به آن در هنگام بازی ps4.
  • اطلاع رسانی آپدیت بازی‌های مختلف و امکان بروزرسانی آن‌ها.
  • امکان برقراری محدودیت در انتخاب بازی و زمان آن برای کودکان.

در حالت کلی می‌توان گفت که دستگاه پی اس 4 یک کنسول خانگی بسیار محبوب با کاربردهای فراوان است. ورژن‌های مختلف این دستگاه هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما تا پیش از ارائه نسل‌های بعدی، بهترین کنسول موجود در بازار به شمار می‌رود.

برای خرید انواع بازی های ps4 و سایر کنسول ها با قیمت مناسب، به سایت Igamer مراجعه کنید.