سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص عسل

عسل برای اعصاب

یکی از بزرگترین مشکلات انسان در دنیای امروز، تحمل استرس بسیار زیاد و وجود بیماری های عصبی می باشد. با توجه به ترکیبات موجود در عسل، خواص آن برای اعصاب بسیار زیاد بوده و می تواند منبع بسیار موثر در کاهش استرس و اضطراب محسوب شود.

عسل برای گردش خون

قلب مهم ترین بخش در بدن تمام موجودات بوده و توجه به سلامت آن از مهم ترین کارهاییست که نباید از آن غافل شد. خواص عسل برای گردش خون را می توان در تاثیر مصرف این ماده ارزشمند غذایی بر قلب و عروق جستجو کرد. عسل از ترکیبات مختلفی تشکیل شده و آنزیم های متعددی در آن وجود دارد. وجود این آنزیم ها باعث میشود چربی موجود در قلب و عروق تجزیه شده و کمک زیادی در گردش خون و سلامت بدن خواهد بود. علاوه براین، انرژی موجود در عسل می تواند به شدت بر تقویت قلب موثر باشد.

عسل برای دیابت

یکی از نگرانی های رایج در افراد دیابتی، مصرف مواد غذایی شیرین از جمله عسل می باشد. عسل نسبت به قندهای مصنوعی از شاخص گلایسمیک کمتری برخوردار می باشد و در نتیجه مصرف کم آن بر بدن افراد دیابتی اثر منفی ایجاد نمی کند. توجه داشته باشید که عسل حاوی کربوهیدرات است و در صورتیکه به بیماری دیابت دچار هستید، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید.

از دیگر خواص عسل می توان به خواص آن در بهبود بیماری های تنفسی و آسم اشاره نمود که به شدت تاثیر مطلوبی در نحوه تنفس افراد ایجاد میکند. البته لازم است بدانید که بسیاری از افراد به عسل ممکن است آلرژی داشته باشند و لذا مصرف زیاد آن باعث تنگی نفس در آنها گردد. رفع التهابات مزمن، افزایش متابولیسم، کاهش دردهای عضلانی، بهبود زخم های دهان، رفع خشکی پوست و بهبود در روند درمان بیماری های سرطانی از دیگر خواص عسل می باشند.

خرید عسل ارگانیک

برای دست یافتن به بیشترین سطح از خواص عسل، بهتر است به خرید عسل ارگانیک و طبیعی توجه گردد. لذا پیشنهاد می کنیم، برای خرید عسل تنها به فروشگاه ها، منابع شناخته شده و تولیدکنندگان اصلی مراجعه کنید. همچنین می توانید از گالری عسل بهار دیدن فرمایید تا از بین ده ها نوع عسل و انواع محصولات مرتبط، حق انتخاب داشته باشید.