سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عسل طبیعی

آنزیم های عسل طبیعی

آنزیم های عسل طبیعی شامل مواد پیچیده ای از پروه تشکیل شده و در فعل و انفعالات حیاتی موجودات نقش مهمی را برعهده دارند. آنزیم ها در عسل طبیعی منشاء گیاهی دارند. مهم ترین آنها اینورتاز، دیاستاژ و گلوکز اکسیداز و آنزیم های دیگر کاتالاز، ترانس گلوکوزیاز و اسید فسفاتاز است که به طور خلاصه به نقش آنها اشاره می کنیم.

عسل طبیعی-بهار هانی

چربی عسل طبیعی

اسیدهای چرب شامل استرول ها، فسفولیدیپیدها و اسیدهای چرب است. اسید چرب شامل 27 درصد اسید پالمتیک و 60 درصد اسید اولئیک و مقداری تارتاریک، لوریک و لینولئیک است. کولین و اسید کولین در عسل طبیعی وجود دارد.

ویتامین های عسل طبیعی:

 دارای ویتامین های بسیاری از جمله ویتامین های گروه ب، ث، کا، ای و آ است. اگر چه ویتامین های موجود در عسل طبیعی به مقدار کمی وجود دارند اما از اهمیت زیادی برخوردارند؛ زیرا آنها مخلوط با کربوهیدرات ها، املاح معدنی و اسیدهای آلی می باشند و در بدن بهتر جذب می شوند.

مواد معدنی 

بیشترین عناصر آن به ترتیب عبارتند از: پتاسیم، کلسیم، سدیم، فسفر، منیزیم، آهن، مس و سرب. عسل های تیره رنگ مواد معدنی بیشتری در مقایسه با عسل های روشن دارند. پروتئین ها و اسیدهای آمینه مقدار کمی پروتئین و اسید آمینه در آن وجود دارد که هم منشاء گیاهی دارد و هم توسط زنبور تولید می شود.

این مواد گرچه مقدارشان در عسل طبیعی کم می باشد و اهمیت غذایی زیادی ندارند ولی تاثیر زیادی روی طعم و مزه عسل طبیعی دارند. در عسل 19 اسید آمینه وجود دارد که عبارتند از: اسید اسپارتیک، اسید گلوتامیک، پرولین، گلیسین، آلائین، سیستئین، والین، ایزولوسین، تروئین، فنیل آلائین، لیزین، اورنیتین، هیستیدین، آژرنین، متیونین و لوسین.

عکس عسل طبیعی

عسل طبیعی-بهار هانی

عسل طبیعی را چگونه از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

عسل  در نمونه های بسیار متفاوتی این روزها به دست زنبورداران ماهر و با تجربه به منظور مصرف شخصی و درمان بیماری های متفاوت وارد بازار شده است. به عنوان مثال می توانیم به طعم آویشن، اکالیپتوس، ترنجبین، چهل گیاه، زنیان، عناب، کنار، عسل کوهستان، عسل گون، مرکبات، زعفران، یونجه و بسیاری دیگر از نمونه های عسل طبیعی هستند اشاره کنیم.

فواید عسل طبیعی از دیدگاه طب سنتی

• درمان آلرژی
• عدم جرم گرفتگی دندان
• درمان رفلکس معده کودک
• قوی شدن سیستم ایمنی بدن
• تقویت انرژی مورد نیاز برای ورزشکاران
• تقویت حافظه، کاهش سرفه
• کمک به بهبود خواب
• کمک به رفع شوره سر
• درمان خراشیدگی و سوختگی
• کمک به رفع تبخال
• بازیابی رطوبت پوست
• مبارزه با سرطان
• درمان آکنه
• افزایش میل جنسی
• درمان مشکلات سینوسی
• درمان عفونت های قارچی
• کمک به بیماری های لثه و دندان
• شیرین کننده طبیعی بدون قند
• درمان اگزما
• تنظیم کلسترول خون
• کاهش مدت زمان اسهال
• مبارزه با بیماری های عفونی
• منبع خوبی از آنتی اکسیدان

درمان بیماری های عفونی

در طب سنتی از زمان پیغمبر تا کنون بسیار مورد توجه بوده است. به شکلی که می توان صد بیماری را با استفاده از عسل طبیعی به راحتی درمان کرد. چرا که سبب می شود که تقویت عملکرد پادتن ها و ایستادگی آن ها در برابر فعالیت های میکروبی مضر بسیار بیشتر از قبل مصرف شود. به شکلی که بر اساس تحقیقات به عمل آمده نتیجه های به دست آمده حاکی از آن است که عسل طبیعی سبب می شود روند بهبودی زخم بر روی پوست سرعت بیشتری به خود بگیرید.

زخم های عفونی را اگر با استفاده از آن درمان کنید بدون تردید شاهد بهبود شگفت انگیز آن خواهید بود. درمان عفونت های ناشی از تنگی نفس و بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی نیز با مصرف روزانه عسل بر طرف می شود. در یک کلام می توانیم بگویم عسل طبیعی به عنوان یک آنتی‌بیوتیک بسیار قوی این روزها شناخته شده است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

عسل طبیعی-بهار هانی

عسل طبیعی را چگونه از  تقلبی تشخیص دهیم؟

به عسلی گفته می شود که در طی گذر زمان شکرک زده می شود. شاید تعجب کنید و تصور شما بر این باشد که عسلی اصل است که صاف و زلال باشد؛ اما زنبورداران همیشه واقعیت ها و شگردهای کارشان را به شما نمی گویند، زیرا  به دلیل درصد بسیار بالایی از قند که در آن یافت می شود در طی گذر زمان شکرک می زند و عسل به دو قسمت که بخش ته نشین می شود و بخش دیگری که زلال است و در قسمت بالای ظرف قرار می گیرد تقسیم می شود. جالب است که بدانید کشورهای اروپایی همیشه ترجیح می دهد عسلی را خریداری کنند که شکرک زده است و زلال و شفاف نیست.

این امر در حالی است که در کشور ما مردم بر این باورند  عسلی طبیعی است که زلال باشد و رنگ آن به قهوه ای تیره کشیده باشد .

با زدن قاشق عسل در داخل آن کش بیاید و به زور از ظرف جدا شود. اگر می خواهید برای اولین بار عسل طبیعی برای پذیرایی از مهمان های خود بر سر سفره بیاورید به شما توصیه می کنیم به وب سایت ما سری بزنید و از عسل طبیعی که با طعم های متفاوت برای شما در نظر گرفته شده است خرید کنید.

عسل سالم تر از شکر است؟

بر خلاف تصور افراد که به دلیل شیرین بودن بسیار آن را مضر می دانند اصلاً ضرری برای شما ندارد. حتی می توانیم بگویم عسل طبیعی از قند و شکر هم سالم تر است.  این ماده یک جایگزین طبیعی بسیار مناسب و ایده ال برای ورزشکارانی است که نمی توانند از شکر های مصنوعی استفاده کنند و وزن آن ها افزایش پیدا می کند.

به همین خاطر برای شیرین کردن نوشیدنی های خود از آن استفاده می کنند تا علاوه بر بهره گرفتن از مزایای بسیار در روند لاغری آن ها نیز تأثیر داشته باشد.

 حاوی 30 درصد گلوکز، 40 درصد فراکتوز و دو عنصر تک قندی یا قند ساده است که 20 درصد قندهای پیچیده است. همچنین می توانیم باید بگویم که عسل حاوی دکسترین و فیبر نشاسته نیز است به همین خاطر به تعدیل میزان قند خون کمک بسیار زیادی می کند.

عسل طبیعی-بهار هانی

عسل طبیعی را چگونه بشناسیم؟

عسل طبیعی به هیچ عنوان فاسد نمی شود کافی است آن را در داخل یک ظرف در بسته برای مدت های طولانی نگهداری کنید. توصیه می شود به کودکان زیر یک سال عسل داده نشود زیرا ممکن است سبب مسمومیت در کودک شود.

مصرف آن برای بیمارانی که دیابت دارند به هیچ عنوان مانعی ایجاد نمی کند. ترکیب آن با داروهای گیاهی سبب می شود بسیاری از بیماری های که راه درمانی برای آن با استفاده از داروهایی شیمیائی وجود ندارد به دست آید و از تأثیر روند بهبودی با استفاده از عسل طبیعی شگفت زده شوید.

 

عسل بهار یکی معتبرترین گروه های تولید کننده و عرضه کننده عسل و ژل رویال با بالاترین کیفیت می باشد که امکان خرید این محصولات را به صورت آنلاین فراهم نموده است. قیمت ژل رویال ارائه شده توسط این تیم بر حسب گرم بوده و در ظروف با اندازه های مختلف ارائه شده و همگی دارای نشان معتبر از وزارت بهداشت غذا و دارو هستند.