سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید لوله api

لوله api چیست؟

در چند سال اخیر با وجود لوله های با قطر بزرگتر و مقاوم تر نسبت به فشار، بازدهی لوله های خطوط نفت و گاز بهبود یافته است. جنس این لوله که استحکام و تافنس بالایی دارند از فولاد است، این لوله های فولادی میتوانند در کمترین زمان بیشترین حجم از نفت و گاز را منتقل کنند.

فولاد به کار رفته در ساخت این لوله ها همان فولاد های کربنی هستند که با افزودن عناصر میکرو آلیاژی به مقاومت و استحکام بالایی دست پیدا میکنند.

انستیتو نفت آمریکا هر نوع لوله api که در خطوط انتقال نفت و گاز کاربردی هستند را استاندارد سازی میکنند و دارای ویژگی هایی همچون: پایین بودن دمای انتقال شکست نرم به شکست ترد، مقاومت تسلیم بالا، ازدیاد طول نسبی بالا، چقرمگی بالا.

استفاده از این لوله ها سبب بهبود انتقال نفت و گاز در مسافت های طولانی شده است زیرا دارای قیمت مناسب و کاربرد زیاد هستند. از دیگر ویژگی های این لوله ها عدم انتقال ترک در خطوط لوله هاست، این لوله ها نسبت به پیشرفت ترک مقاومت میکنند و قابل استفاده در سیستم های ترش هستند.

خرید لوله api

خرید انواع لوله api

لوله api به دو دسته ی درز دار و بدون درز تقسیم میشوند. در ادامه تفاوت این دو نوع را بررسی میکنیم و در مورد قیمت آن ها نیز توضیحاتی ارائه میکنیم.

لوله درز دار یا درز مستقیم: این لوله ها که به نام لوله ی تو کار نیز شناخته میشوند، برای انتقال نفت و گاز در خطوط طولانی و در صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار میگیرند.

برای مشخص کردن میزان مقاومت شیمیایی و تحمل فشار و قدرت، روی این لوله ها چندین مرحله آزمایش انجام میدهند و میزان استحکام آن ها را تست میکنند. لوله های درز مستقیم توانایی انتقال حجم زیادی از گاز در مدت زمان کم را دارند.

از مهم ترین فاکتور هایی که باید در تست این لوله ها به آن توجه شود جوشکاری و جوش پذیری است. برای جوش کردن لوله ها به کمک غلتک های مخصوص، ورقه ها را گرد میکنند و سپس با انجام روش های خاص آن ها را به هم جوش میکنند.

چندین روش جوشکاری شامل: جوشکاری مقاومت الکتریکی، جوشکاری پیوسته، جوشکاری ذوبی، جوشکاری قوسی زیر پودری دو طرفه روی لوله ها انجام میشود که با بستن درز ها لوله ها را به شکل استوانه در می آورند.

لوله api مقاومت و چقرمگی بالای شکست دارند، طول نسبی آن ها نیز بالاست اما دمای انتقال شکست نرم به شکست ترد پایینی دارند.

خرید لوله api به خاطر قیمت مناسب، کاربرد و مقاومت آن ها در خطوط طولانی انتقال گاز و نفت مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله بدون درز( مانیسمان): این لوله ها به صورت یکپارچه ساخته میشوند و به خاطر اینکه درز جوش روی آن ها وجود ندارد مقاومت بالاتری دارند.

برای تولید این لوله ها از مواد اولیه متفاوتی نسبت به لوله های درز مستقیم استفاده میشود، این متریال کیفیت و مقاومت بالاتری دارند، شمش های فولادی را با کمک حرارت و کشش و عبور از غلطک و نیروی گریز از مرکز به لوله های مستحکم بدون درز تبدیل میکنند. روی این لوله ها نمیتوان هیچ نوع جوشی انجام داد و همچنین فشار بیشتر به آن ها آسیب نمی زند.

لوله های بدون درز با قطر کم ساخته میشوند زیرا تولید با قطر بالاتر کار مشکلی است و هزینه های سرسام آوری را در پی خواهد داشت. به خاطر نوسانات قیمت لوله ها نمی توان قیمت مشخصی برای آن ها در نظر گرفت اما به طور کلی قیمت این نوع لوله ها بیشتر از لوله ی درز مستقیم است.

خرید لوله api

کاربرد لوله api درز مستقیم در گاز کشی منازل

به طور کلی لوله ها در دو نوع معمولی و لوله api موجود است. برای گاز کشی منازل از لوله api استفاده میشود که مقاومت بالایی دارند. نه تنها در گازکشی منازل که بلکه در صنایع پتروشیمی، سوله های صنعتی، نیروگاه ها و … نیز بسیار کاربردی هستند.

به خاطر اهمیت لوله کشی گاز منازل در گاز رسانی شهری لوله ها باید مطابق استاندارد و با بالاترین کیفیت و سطح ایمنی تولید شوند.لوله های گاز api معمولا بین 1.2 تا 4 اینچ قطر دارند و در شاخه های 6 متری ساخته میشوند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که با نحوه ی ساخت لوله های گازی آشنا شوید:

ابتدا شرکت های تولید کننده ی فولاد ورقه های فولادی از نورد سرد و گرم را تولید میکنند، این ورقه ها به شکل رول یا کویل در می آیند که حمل و نقل آن ها آسان تر باشد.

کویل ها بر اساس سفارش، برش داده میشوند و نام این کویل های برش خورده کلاف یا نوار می باشد. کلاف ها را به قسمت نورد میفرستند تا در آنجا به کمک غلتک های مخصوص پرداخته شوند و لبه های کلاف ها به هم نزدیک شده و توسط دستگاه های جوش به شکل استوانه در آیند.

دو روش برای جوش لبه های این نوع کلاف ها وجود دارد:

روش جوش مقاومتی: با استفاده از یک دستگاه جوش الکتریکی شدت جریان بسیار بالایی ایجاد میشود که باعث ایجاد حرارت و ذوب لبه های کلاف میشود، نام دیگر این نوع جوش لب به لب نیز می باشد.

روش نورد: در این نوع جوش شدت جریانی با فرکانس بالا تولید میشود که از لبه های درز جوش عبور میکند و حرارتی که ایجاد میشود لبه ها را ذوب میکند و ان ها را به هم متصل میکند. از مزیت های این روش این است که حرارت جوش به خوبی کنترل میشود و همچنین کیفیت این جوش خیلی بالاتر است.

خرید لوله api

از کجا میتوان لوله API خرید؟

برای خرید لوله API  و معمولی باید به شرکت های تولید کننده ی معتبر مراجعه کنید. شرکت استیل سرای تولید کننده ی انواع لوله های انتقال دهنده ی گاز و میعانات نفتی با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت می باشد. همه ی محصولات این شرکت بر اساس استاندارد طراحی و تولید میشوند.