سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید سوسیس فروشگاهی

با تند شدن ریتم زندگی و کمبود وقت، دغدغه ی پخت غذا همواره وجود دارد. پخت غذا در کمترین زمان ممکن برای کسانی که نمی توانند زمان زیادی را پای اجاق گاز بگذرانند مهم است. غذاهای فست فودی که با توجه به اسمشان خیلی زود حاضر میشوند امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. سوسیس هم جزو همین فست های لذیذ و خوشمزه است که البته نباید در مصرف اینگونه غذا ها زیاده روی کرد. باید توجه داشت که فرایند تولید سوسیس فروشگاهی که در کارخانه ها انجام میشود طبق اصول بهداشتی و با مواد اولیه مرغوب و دستگاه های استاندارد و مجهز انجام شود. در این مقاله میخواهیم با مراحل تولید سوسیس فروشگاهی آشنا شویم.

تولید سوسیس فروشگاهی

مراحل تولید سوسیس فروشگاهی

فرایند تولید سوسیس فروشگاهی تقریبا طولانی و مرحله به مرحله است و رعایت اصول بهداشتی در این فرایند جایگاه ویژه ای دارد. مراحل تولید سوسیس فروشگاهی را با هم مرور میکنیم:

در قدم اول شستشوی گوشت قرمز یا مرغ ها انجام میشود و استخوان ها و پوست و ضایعات آنها جدا میشود.

در مرحله ی بعد گوشتها آماده ی چرخ کردن میشوند اما قبل از آن غضروف ها را جدا میکنند و سپس به چرخ گوشت منتقل میشوند.

به گوشتهای چرخ شده ادویه های مخصوص و آرد، نشاسته، شیر خشک، نمک، آرد، فسفات، سیر، پیاز، آرد نیز اضافه میشود و همه ی مواد وارد دستگاه کاتر یا مخلوط کن میشود و با هم به خوبی ترکیب میشوند.

بخاطر گرمایی که دستگاه حین کار ایجاد میکند ممکن است خمیر شل شود برای رفع این مشکل همراه با ترکیب مورد نظر قطعه های یخ نیز مدام اضافه میشود تا خمیر شکل منسجم خود را حفظ کند.

خمیر آماده شده توسط دستگاه پر کن وارد پوشش های مخصوص سوسیس میشود.

سوسیس ها برای پخت مختصر به دستگاه پخت با بخار منتقل میشوند و در بعضی موارد نیز بر حسب سلیقه مشتریان به سوسیس ها طعم دود نیز داده میشود.

مرحله ی آخر تولید سوسیس فروشگاهی، منتقل کردن سوسیس ها پس از خنک شدن به سردخانه است.

برای حفظ کیفیت سوسیس ها و جلوگیری از فاسد شدن، آن ها را در سردخانه نگهداری میکنند و بر اساس میزان تقاضا به بازار عرضه میشوند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در هر واحد تولید سوسیس فروشگاهی یک واحد کنترل کیفیت برای آزمایش و نظارت بر همه ی مراحل این فرایند اعم از ورود مواد اولیه، چگونگی تولید و عرضه آن فعالیت میکند. این واحد کنترل کیفی زیر نظر سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و موسسه استاندارد بر روی چگونگی تولید این محصول نظارت میکند.

دستگاه های مورد استفاده برای تولید سوسیس فروشگاهی

چرخ گوشت

یکی از مهم ترین دستگاه ها برای تولید سوسیس فروشگاهی چرخ گوشت می باشد. چرخ گوشت ها اندازه های مختلفی دارند: بزرگ، کوچک، متوسط. باید دید کدام اندازه برای کارگاه تولیدی شما مناسب است توجه به این نکته بسیار ضروری است که انتخاب اندازه ی چرخ گوشت بر راندمان کار شما اثر میگذارد. سعی کنید بهترین و با کیفیت ترین چرخ گوشت را انتخاب کنید زیرا عدم کیفیت این دستگاه بر کل فرایند تهیه مواد غذایی اثر میگذارد.

چرخ گوشت

دستگاه جدا ساز

از این دستگاه برای جدا کردن استخوان ها و ضایعات گوشت که در مرحله ی چرخ کردن ممکن است به جا مانده باشند استفاده میشود. فرستادن مستقیم گوشتها پس از چرخ کردن به خط تولید ممکن است خطر آفرین باشد.

دستگاه میکسر

به کمک این دستگاه ترکیب گوشت و سایر مواد اماده میشود. درصد گوشت سوسیس با توجه به سایر مواد اولیه ممکن است متفاوت باشد و مقدار گوشت ترکیب شده روی بسته بندی نوشته میشود. پس از مخلوط شدن خمیر سوسیسف سوسیس ها آماده ی بسته بندی میشوند.

دستگاه بسته بندی برای تولید سوسیس فروشگاهی

دستگاه وکیوم: مرحله ی آخر کار تولید سوسیس فروشگاهی، انتقال مواد سوسیس کالباس به نایلون های مخصوص است. خمیر آماده شده درون دستگاه بسته بندی قرار میگیرد و از طریق یک خروجی همزمان با ریختن مواد، درون نایلون ها خلا ایجاد میکند. در اصطلاح به این نوع بسته بندی که همه ی هوا خارج درون بسته خارج میشود وکیوم گفته میشود.

دستگاه کلیپس و گره زن: این دستگاه برای بسته بندی کردن و رول کردن و بسته بندی سوسیس کار برد دارد و با گیره هایی که در ابتدا و انتهای رول میزند باعث بسه شدن سوسیس ها میشوند.

دستگاه کاتر: روی دستگاه وکیوم تعبیه میشود و سوسیس ها را به یک اندازه برش میدهد.

خرید دستگاه های مورد نظر برای تولید سوسیس فروشگاهی

اگر به فکر کسب و کار ایجاد کسب و کار جدید از طریق تولید سوسیس فروشگاهی هستید در اولین قدم  برای راه اندازی خط تولید سوسیس فروشگاهی باید دستگاه های با کیفیت خریداری کنید. دستگاه هایی که متناسب با نیازتان هستند و بیشترین بازدهی را ارائه میدهند.

یکی از شرکت های ایرانی که در زمینه ی عرضه ی ماشین آلات صنایع غذایی فعالیت میکند، شرکت efpromm است. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان ماشین های تولید کننده صنایع غذایی می باشد که مطابق با دانش روز و نیاز مشتریان دستگاه های مختلف را می سازند و به آن ها عرضه میکند.

دستگاه بسته بندی

قیمت دستگاه تولید سوسیس فروشگاهی

تخمین قیمت دستگاه های مربوط به تولید مواد غذایی با نوسانات بازار کمی سخت است. اما برای اطلاع از دستگاه های تولید شده توسط این شرکت با تجهیزات و امکانات و قیمت های تمام شده دستگاه ها، میتوانید به شرکت اف پرام مراجعه کنید. دستگاه های تولید شده توسط این شرکت توسط استاندارد های روز دنیا ساخته و عرضه میشوند و در حفظ کیفیت محصول تولید شده مورد اطمینان هستند.

در پایان باید بگوییم گرچه فست فود ها به سرعت آماده میشوند و به مصرف میرسند اما بهتر است در استفاده از این نوع غذاهای آماده زیاده روی نکنید. زیرا ممکن است در دراز مدت به سلامی تان آسیب برسد. قبل از مصرف سوسیس و کالباس و مواد غذایی از این دست، از سلامت مواد اولیه مرغوب و بسته بندی محصول و همچنین کیفیت دستگاه های خط تولید اطمینان حاصل کنید. بعضی از شرکت های تولید کننده با استفاده از ضایعات گوشتی و مواد اولیه بی کیفیت سلامتی شما را به خطر می اندازند.