سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه فرآوری گوشت

فراوری گوشت از مهم ترین قسمت های خط تولید این ماده ارزشمند غذایی است. فرآوری گوشت بسیار مهم است و دستگاه فرآوری گوشت نیز به همان میزان اهمیت دارد. فرآوری گوشت مراحلی دارد که باید به خوبی طی شوند زیرا تولید محصولات غذایی به طور مستقیم با سلامتی انسان ها در ارتباط است.

شستشو و بسته بندی که از مراحل فرآوری گوشت هستند و مهم است دستگاه فرآوری گوشت در این مراحل به خوبی عمل کنند. دستگاه فرآوری گوشت در مرحله ی شستشو باید گوشت را عاری از هر گونه آلودگی و باکتری های بیماری زا کند.

دستگاه فرآوری گوشت در مرحله ی بسته بندی از مهم ترین قسمت های خط تولید صنایع غذایی هستند، گوشت قرمز به سرعت فاسد میشود و علت آن واکنش های شیمیایی و آنزیمی و رشد میکرو ارگانیسم ها درون آن است.

در مرحله ی بسته بندی باید یک لایه ی محافظتی روی گوشت قرار بگیرد که آن را از تماس با اکسیژن و سایر میکروب ها و عوامل بیماری زا مصون بدارد. بسته بندی کردن گوشت موجب افزایش ماندگاری و طول عمر گوشت میشود. یکی از پیشرفته ترین روش های بسته بندی گوشت وکیوم کردن آن است که بیشترین محافظت را از آن به عمل می آورد؛ در این روش تمام اکسیژن درون بسته تخلیه میشود و بدون حضور اکسیژن میکروب ها و باکتری های بیماری زا توانایی رشد و بقا ندارند پس در نتیجه گوشت سالم می ماند.

از دیگر مزیت های این روش فرآوری باید به کاهش حجم بسته و تسهیل در جابجایی و چیدمان آن ها میشود. دو نوع دستگاه فرآوری گوشت به روش وکیوم وجود دارد: یک نوع که همراه با وکیوم کردن بسته بندی گاز نیتروژن را نیز به درون بسته بندی تزریق میکند تا تمام میکرو ارگانیسم های غیر هوازی نابود شود. اما نوع دیگر فاقد این سیستم است.

ویژگی دستگاه فرآوری گوشت

دستگاه فرآوری گوشت باید دارای این ویژگی ها باشد:

مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات باشد.

بسته بندی و فرآوری محصولات گوشتی را با رعایت اصول بهداشتی انجام دهد.

این دستگاه نباید وابسته به نیروی انسانی باشد و به صورت اتوماتیک این فرآیند را تکمیل کند.

با تزریق گاز نیتروژن ماندگاری محصولات گوشتی را افزایش دهد.

کیفیت ساخت دستگاه فرآوری گوشت باید بالا باشد و تمام قطعات و تجهیزات دستگاه ها مستحکم باشند.

خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه فرآوری گوشت در صورت بروز مشکل بسیار مهم است.

باید بتوان دستگاه را به خوبی کنترل کرد و تنظیمات و تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کرد.

"<yoastmark

 

مراحل فرآوری گوشت

گوشت را پس از ذبح در کشتارگاه برای فرآوری و بسته بندی به شرکت میفرستند و تا رسیدن به دست مشتری باید فرآیند زیر را طی کند: ابتدا باید با استفاده از ماشین های مخصوص گوشت را حمل کرد و در قسمت پیش سرد کن شرکت برای مدت کوتاهی نگهداری کرد.

پس از این مرحله گوشت را توسط واگن های چرخ دار به خط تولید و میز کار منتقل میکنند تا گوشت در آنجا قطعه قطعه شود و ضایعات آن جدا شود. فیله، سر دست، ران، گردن و قلوه گاه را در این مرحله جدا میکنند و در بسته های یک تا 2 کیلویی قرار میدهند. پس از وزن کشی نوبت به سرد کردن گوشت برای دومین بار و در دمای منفی 10 درجه سانتی گراد برای 8 ساعت می رسد

. در این مرحله تصمیم گرفته میشود که گوشت را به صورت گرم توزیع کنند یا به صورت منجمد آن را عرضه کنند. در صورتی که بخواهند گوشت را به صورت گرم و تازه به دست مشتری برسانند پس از سرد کردن ثانویه میتوان آن را توزیع کرد، اما در صورتی که بخواهید گوشت را به صورت یخ زده توزیع کنید باید گوشت را به مدت 2 ساعت در دمای منفی 40 درجه ی سانتی گراد سرما داد.

برای حفظ سلامتی خود و خانواده تان مصرف گوشت های فرآوری شده را به حداقل برسانید زیرا ممکن است این گوشت ها در کارخانه های معتبر پردازش نشده باشند یا همه ی نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند.

اگر قصد دارید گوشت فرآوری شده خریداری کنید لطفا آن را از کارخانه های معتبر تهیه کنید، کارخانه هایی که امکان رصد کردن خط تولید و فرایند فرآوری گوشت را داشته باشند و مطمئن شوید که از گوشت دام های سالم برای تولید محصولات خود استفاده میکنند و با منفعت طلبی قصد به خطر انداختن سلامتی شما را ندارند.

متاسفانه بسیاری از کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی با عدم رعایت اصول بهداشتی و یا استفاده از دستگاه های غیر استاندارد برای فرآوری گوشت موجب به خطر افتادن جان هموطنان مان شده اند به همین دلیل است که تاکیدمان روی خرید محصولات و فرآورده های گوشتی از کارخانه های معتبر است.

دستگاه فرآوری گوشت را باید از کجا تهیه کرد؟

شرکت اف پرام ( efpromm) در جهت ساخت ماشین آلات تولید کننده ی محصولات غذایی و فرآورده های گوشتی در تلاش است سطح کیفی کارخانه های تولید کننده ی مواد غذایی را بهبود ببخشد. با خرید دستگاه های با کیفیت بسته بندی و فرآوری گوشت از اف پرام میتوان مواد غذایی استانداری تولید کرد که سلامتی مصرف کنندگان را نیز به خطر نیاندازد. دستگاه های تولید شده توسط این شرکت قابل رقابت با نمونه های خارجی است.