سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانتینر

کانتینر چیست؟

کانتینر ها ابزارهای انتقال کالا به شمار می­آیند که از آن­ها در سیستم حمل و نقل جهانی بهره گرفته می­شود. این محصولات از گنجایش و ظرفیت قابل توجه، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مختلف و همچنین نفوذ­ناپذیری در برابر آب برخوردار هستند.

به همین دلیل است که از آن­ها بیشتر برای حمل و نقل دریایی استفاده می­شود.  در این مقاله به بررسی انواع کانتینر می‌پردازیم.

مشخصات کانتینر

کانتینر - vilaconexe.ir

کانتینر به یک مجموعه فضای امن و مستحکم اطلاق می­شود که از بدنه فلزی، متناسب با اندازه ­های استاندارد جهانی برخوردار است.

از کانتینرها جهت بارگیری کالاها و اجناس متنوع و منتقل کردن آن­ها به سرتاسر جهان بهره گرفته می­شود.

این جابه جایی و انتقال کالاها توسط انواع کانتینرها می­تواند به وسیله هواپیما، قطار و یا کشتی صورت بگیرد.

در گذشته کارخانه­دارها و صاحبان کسب و کارهای مختلف برای انتقال دادن محصولات خود با مشکلات متعددی رو به رو می­شدند.

کالاها در مسیر خود از امنیت لازم برخوردار نبودند و هیچ تضمینی برای منتقل شدن و رسیدن آن­ها به مقصد، بدون هیچ کم و کاستی وجود نداشت.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از کانتینرها تمامی این مشکلات در صنعت بارگیری و حمل و نقل کالا رفع شده است.

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث به وجود آمدن تغییرات بسیار زیادی در کاربرد و اهداف کانتینرها شده است.

به همین دلیل امروزه به شکل گسترده­ و کاربردی­تری از این محصولات بهره گرفته می­شود و در کشتیرانی و حمل ­و نقل­های دریایی استفاده بیشتری دارد.

ویژگی­های اساسی انواع کانتینرها

از ویژگی­ها و خصوصیات منحصر به فرد کانتینرها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از استحکام و امنیت مورد نیاز
  • بارگیری کالا و تخلیه آن­ها را به صورت مناسب و سریع انجام می­دهند.
  • طراحی و ساخت آن متناسب با جایگاه مورد استفاده صورت گرفته است.
  • بین گنجایش کانتینر و کالا و محصولات ارسالی هماهنگی قابل قبولی وجود دارد.

همچنین طراحی و ساخت آن­ها متناسب با کالاهای بارگیری شده است. این امر بدین معنی است که برای کالاها و محصولات فاسد شدنی می­توان از کانتینرهای دارای تجهیزات و سیستم­های خنک کننده استفاده کرد.

یا برای کالاهایی که دارای شکل، اندازه و شرایط نگهداری خاص هستند از کانتینرهای مناسب با محموله استفاده کرد.

معرفی انواع کانتینر

در صنعت حمل و نقل نسبت به شرایط مورد استفاده، انواع مختلفی از کانتینرها مورد استفاده قرار می­گیرند. انواع کانتینر عبارتند از:

  1. کانتینرهای 20 فوت

در صنعت حمل و نقل از این نوع کانتینرها برای انبار کردن کالا و اجناس متنوع استفاده می­شود. از ویژگی­های کانتینر 20 فوت می­توان به ابعاد مناسب،  امکانات ضد سرقت و همچنین محافظت مناسب از محصولات بارگیری شده اشاره کرد.

از این نوع کانتینر می­توان به عنوان کیوسک­های خدماتی، فروشگاه و یا سازه­های مسکونی استفاده کرد.

  1. کانتینرهای 40 فوت

یکی دیگر از انواع کانتینر، کانتینر 40 است. این کانتینر از ابعاد استاندارد و فضای مناسبی جهت بارگیری بهینه محصولات برخوردار است. به همین دلیل کانتینر 40 از فروش بسیار بالایی برخوردار است و از آن برای حمل و نقل­های دریایی، زمینی و هوایی بهره گرفته می­شود.

ازدیگر  ویژگی­های این محصول می­توان به برخورداری از فضای قابل ملاحظه در مقایسه با سایر کانتینرها اشاره کرد. این ویژگی امکان بارگذاری کامل و یکپارچه محصولات را فراهم می­کند. بر این اساس عمل بارگذاری و سوار شدن بر روی جرثقیل و سرعت انتقال نیز کاهش قابل ملاحظه­ای می­یابد.

  1. کانتینرهای سرباز

کانتینر سرباز که با نام روباز نیز شناخته می­شود از دیگر انواع کانتینر به شمار می­آید. این کانتینر بدون سقف است و در هنگام استفاده از آن برای پوشیدن محصولات بارگیری شده از یک پارچه برزنتی استفاده می­شود.

از کانتینر سرباز بیشتر برای حمل و نقل کالاهایی که ارتفاع زیادی و بلندی دارند استفاده می­شود.

  1. کانتینرهای تانکری

کانتینتر تانکری برای حمل و نقل مایعات استفاده می‌شود. این کانتینرها شرایط مناسب برای حمل و نقل مایعات به دورترین مناطق را هم امکان پذیر می‌کنند. کانتینر تانکری در ابعاد مختلفی ساخته و در بازار عرضه می‌شود.

  1. کانتینرهای یخچالی

کانتینر یخچالی با سیستم­های خنک کننده قوی مجهز شده است و از آن برای بارگیری و جا به جایی محصولات فاسد شدنی استفاده می­شود.

 

قیمت انواع کانتینر

قیمت کانتینر به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. نوع، جنس، سال تولید و  اندازه کانتینر از مهم‌ترین موارد تاثیر گذار در قیمت هستند. برای استعلام قیمت به روز می‌توانید با فروشگاه‌های عرضه کننده انواع کانکس و کانتینر تماس بگیرید.

کانتینر - vilaconexe.ir

کانتینر – vilaconexe.ir

  1. کانتینرهای عایق­دار

از دیگر انواع کانتینر می­توان کانتینر عایق­دار را نام برد که از عایق­بندی مستحکم و استانداردی در مقابل آب، طوفان و … برخوردار است.

در برخی کشورها که اقتصاد آن­ها بیشتر بر حمل­ و نقل­های دریایی متکی است، نیاز به این کانتینرها بیشتر مشاهده می­شود.

دلیل این امر سازگاری مناسب کانتینر عایق­دار با شرایط محیطی دریا است.

  1. کانتینرهای حمل و نقل گاز

طراحی و ساخت کانتینر حمل و نقل گازبه گونه­ای صورت گرفته است تا بتواند فشار بالا را تحمل کند و دارای امنیت لازم باشد.

  1. کانتینرهای تهویه­ دار

ازکانتینر تهویه دار یا کافی کانتینر برای حمل نقل مواد غذایی نظیر میوه­ها و سبزیجات (که نیاز به محیطی خنک و مطبوع دارند) استفاده می شود.

  1. کانتینرهای مسکونی

کاننترهای مسکونی یکی دیگر از انواع کانتینر است. این کانتینرها در واقع همان کانتینرهای 20 و 40 فوت هستند که از آن­ها در حمل و نقل­های دریایی و زمینی بهره گرفته می­شود.

بعد از تمام شدن اعتبار برگ سبز کانتینرهای 20 و 40 فوت، کاربری آن­ها تغییر می­کند. بر این اساس با ایجاد تغییراتی در ساختار و دکوراسیون داخل آن­ها، از این کانتینرها به عنوان کانتینرهای مسکونی و ویلایی استفاده می­شود.

کانتینر دست دوم

کانتینرهای دست دوم نیز مانند کانتینرهای نو از تنوع بالایی برخوردار هستند. کانتینرها معمولا در تمامی انواع و ابعاد خود به عنوان دست دوم به فروش می­رسند که از جمله آن­ها می­توان به  10،20،40 و 45 فوت، یخچالی و … اشاره کرد.

از محبوب­ترین انواع کانتینر دست دوم که به فروش می­رسد می­توان به کانتینرهای 40 فوت و یخچالی اشاره کرد. این کانتینرها معمولا با ویژگی­های زیر عرضه می­شوند که عبارت­انداز:

  • برخورداری از کمترین تفاوت کیفی در مقایسه با کانتینرهای نو
  • کیفیت بالا و عاری از هر گونه زنگ­زدگی، درز و سوراخ ( که مانع از ورود و نفوذ آب و باران در داخل کانتینر می­شود)
  • آب­بندی شده به وسیله استفاده از مناسب­ترین عایق­ ها

 

ویلا کانکس یکی از مجموعه فعال و برتر در زمینه طراحی و تولید انواع کانتینر به شمار می­رود. در صورت نیاز به کانتینر 20 فوت تنها کافی است درخواست خود را به شکل آنلاین ثبت کنید. کارشناسان مجموعه در کوتاه­ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و شما را در راستای یک خرید مطلوب و مقرون ­به­ صرفه یاری می­کنند.