سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندازه کانتینر 20 فوت

اندازه کانتینر 20 فوت

کانتینر 20 فوتی یکی از پرکاربردترین سازه­ها در صنعت حمل و نقل زمینی و دریایی است. دلیل استفاده گسترده از این سازه­ها به اندازه مناسب آنها برای جابجایی بازمی­گردد. البته استفاده از این کانتینرها تنها محدود به جابجایی انواع کالا نیست. بلکه در زمینه راه­ اندازی مکان­های فروشگاهی، خدماتی و مسکونی نیز کاربرد دارند. این مقاله به بررسی اندازه کانتینر 20 فوت ، حجم، قیمت و نحوه خرید آنها اختصاص داده شده است. برای اطلاع از این موضوعات تا پایان همراه ما باشید.

یک نکته مهم در رابطه با اندازه کانتینر 20 فوت

کانتینر نوعی محفظه یا سازه فولادی است که برای اهداف مختلف طراحی و تولید می­شود. از جمله کاربردهای کانتینرها می­توان به ایجاد فضای مسکونی، فروشگاهی و خدماتی اشاره کرد. اما مهم­ترین کاربرد این سازه­ها مربوط به حمل و نقل انواع کالا از طریق دریا یا خشکی (ماشین و قطار) است.

مزایای استفاده از کانتینرها در صنعت حمل و نقل شامل افزایش سرعت بارگیری، افزایش سرعت تخلیه، کاهش هزینه حمل، کاهش خسارت (ناشی از سرقت، حوادث طبیعی و خرابی) و … می­باشد. کانتینرها بر اساس استانداردهای جهانی و در ابعاد مختلفی تولید می­شوند. شرط ورود سازه­های مذکور به تجارت بین الملل نیز رعایت همین استانداردها است.

سازمان جهانی حمل و نقل در سال 1947 و با هدف استاندارد سازی جابجایی کالا در سراسر جهان تشکیل شد. شرکت­های متقاضی کار در زمینه طراحی و ساخت انواع کانتینر، قبل از شروع فعالیت ملزم به دریافت مجوز از این سازمان هستند.

علاوه بر این رعایت اصول فنی، امنیتی و استفاده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت اهمیت بسیاری دارد. رعایت این نکات منجر به صدور پروانه تولید یا برگ سبز برای کانتینر می­شود. این برگه که حاوی اطلاعاتی از قبیل ابعاد، استانداردهای اخذ شده، سال تولید، تاریخ انقضای پروانه و … است.

اندازه کانتینر 20 فوت بر حسب متر

اندازه کانتینر 20 فوت - vilaconexe.ir

شاخص­ترین اندازه­ کانتینرهای تولیدی شامل 10، 20، 40 و 45 فوت است. کانتینرهای 20 فوتی از جنس فولاد و با ضخامت 3 میلیمتر طراحی می­شوند. این کانتینرها به واسطه طول مناسب خود (6 متر) به راحتی روی ماشین­های بارکش مثل ترلی سوار شده و از لحاظ عرض یا ارتفاع نیز مشکلی ایجاد نمی­کند. به همین دلیل در بسیاری از موارد، جابجایی­ کالا با کمک آنها انجام می­شود. اندازه کانتینر 20 فوت برای بخش داخلی و خارجی به شرح زیر می­باشد:

  • طول داخلی: 710/5 متر
  • عرض داخلی: 352/2 متر
  • ارتفاع داخلی: 385/2 متر
  • طول خارجی: 058/6 متر
  • عرض خارجی: 438/2 متر
  • ارتفاع خارجی: 591/2 متر
  • عرض درب: 343/2 متر
  • ارتفاع درب: 280/2 متر

وزن خالص کانتینر 20 فوت 2200 کیلوگرم است و توانایی گنجایش حداکثر 28200 کیلوگرم بار را دارا می­باشد. البته ابعاد عنوان شده برای همه کانتینرهای 20 فوت یکسان نیست. این سازه­ها بر اساس نوع کاربری به انواع مختلفی تقسیم می­شوند؛ به عنوان مثال می­توان به یخچالی، روباز، پهلوباز، تهویه­دار و … اشاره کرد. در هر یک از این موارد احتمال تغییرات جزئی (در حد چند سانتی­متر) در اندازه کانتینر 20 فوت وجود دارد.

برای نمونه می­توان به ابعاد کانتینر یخچالی 20 فوت اشاره کرد. در این محصولات طول داخلی معادل 42/5 متر است. عرض داخلی و ارتفاع داخلی نیز به ترتیب معادل 34/2 و 39/2 متر می­باشد. در نتیجه میزان حجم داخلی این کانتینرها با مقداری کاهش به 3/28 مترمکعب می­رسد. همچنین حداکثر گنجایش بار این کانتینرها معادل 20800 کیلوگرم است.

بهترین قیمت کانتینر 20 فوت

قیمت کانتینر 20 فوت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نوع کاربری، نوع شرکت سازنده، کشور تولید کننده، کیفیت مواد اولیه و سال تولید از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت کانتینر 20 فوت به شمار می­روند.

قیمت این کانتیرها در حالت معمولی بین 10.500.000 الی 16.500.000 تومان متغیر است. اما این مبلغ در صورت سفارش تجهیزات اضافی از سوی مشتری افزایش پیدا می­کند. به همین دلیل لازم است قبل از هر اقدامی با کارشناسان فروش محصول مشورت کرده و در رابطه با قیمت نهایی استعلام شود.

هنچنین برای دستیابی به کانتینرهای 20 فوتی با قیمت مناسب­تر می­توان از نمونه­های دست دوم موجود در بازار استفاده کرد. البته در این صورت باید میزان فرسودگی بدنه و سلامت تجهیزات زیر نظر یک کارشناس خبره به دقت بررسی و کنترل شود.

محل خرید کانتینر 20 فوت

مجموعه­ های مختلفی در رابطه با تولید انواع کانتینر از جمله مدل­های 20 فوتی فعالیت می­کنند. برخی از تولیدکنندگان خدمات خود را تنها به صورت حضوری به مشتریان ارائه می­کنند.

برخی دیگر با هدف افزایش رضایت مشتریان فروش آنلاین را نیز به خدمات خود اضافه کرده­اند. محصولات ارائه شده در این مجموعه ­ها شامل نمونه­ های وارداتی از سایر کشورها یا محصولات تولید داخل است.

ویلا کانکس یکی از مجموعه فعال و برتر در زمینه طراحی و تولید انواع کانتینر به شمار می­رود. در صورت نیاز به کانتینر 20 فوت تنها کافی است درخواست خود را به شکل آنلاین ثبت کنید. کارشناسان مجموعه در کوتاه­ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و شما را در راستای یک خرید مطلوب و مقرون ­به­ صرفه یاری می­کنند.  

سخن پایانی

ما در این مقاله به ابعاد استاندارد، حجم و نحوه قیمت­گذاری کانتینرهای 20 فوتی پرداختیم. این کانتینرها به دلیل داشتن اندازه­ مناسب از لحاظ طول، عرض و ارتفاع در زمینه حمل و نقل زمینی با قطار یا تریلی کاربرد فراوان دارند.

حمل و نقل دریایی انواع کالا، ایجاد مکان مسکونی، خدماتی یا فروشگاهی نیز از دیگر کاربردهای آنها به شمار می­رود. اندازه کانتینر 20 فوت و سایر مدل ها از قبیل 30، 40 یا 45 فوتی توسط سازمان جهانی حمل و نقل تعیین شده و تمامی تولیدکنندگان در سراسر جهان ملزم به رعایت آنها هستند.