سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش چوب رختی

حتما شما نیز میدانید که چوب رختی چیست و چه کاربردی دارد. در این مطلب میخواهیم در رابطه با انواع چوب رختی و کاربرد آن ها بخوانیم. چوب رختی ها وسیله های کوچک اما دوست داشتنی هستند که با وجود آن ها کمد لباس ها همیشه مرتب، بدون چروک و سالم می مانند. بدون وجود چوب رختی ها هیچگاه نمی توانستیم لباس هایمان را به سادگی ساماندهی کنیم. وجود چوب رختی یکی از ملزومات هر منزلی است قطعا در خانه ی شما نیز انواعی از چوب رختی ها وجود دارد که همگی برای آویزان کردن لباس ها وسایل از آن ها استفاده میکنید، در این مطلب سعی خواهیم کرد که انواع آن ها را معرفی کنیم و همچنین کاربرد های آن ها را نیز عنوان کنیم.

فروش چوب رختی-مداکس هنگر

انواع چوب رختی و کاربرد آن ها

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از این وسیله ی کاربردی وجود دارد که هم از نظر شکل و ظاهر و هم از نظر متریال به کار رفته در آن ها متفاوت از هم هستند. چوب رختی ها ممکن است فلزی، پلاستیکی یا چوبی باشند و ویژگی هر کدام از آن ها با هم متفاوت است. معمولا چوب رختی های پلاستیکی بیشترین استفاده را در منازل ما دارند پس ما نیز در ابتدا این نوع چوب لباسی را بررسی میکنیم:

چوب رختی پلاستیکی: یکی از رایج ترین چوب رختی هایی است که در همه جا به چشم میخورند این نوع چوب رختی دو بازو زاویه دار که شبیه به فرم شانه انسان است دارند و یک میله در وسط آن ها برای آویزان کردن شال یا شلوار قرار داده شده است. چوب رختی پلاستیکی خود به دو دسته نرم و خشک تقسیم میشود، چوب رختی پلاستیکی نرم اگر چه در برابر فشار مقاومت بیشتری دارد و به سختی می شکند اما ممکن است پس از مدتی استفاده حالت خود را از دست بدهد و خم شود. پس بهتر است برای لباس های سبک همچون پیراهن های مردانه و زناته، مانتو، شومیز ها و بلوز های زنانه، دامن و … مورد استفاده قرار گیرد زیرا اگر لباس های سنگین همچون کت و شلوار، پالتو، بارانی و … به این چوب رختی ها آویزان کنید چوب رختی تحمل وزن آن ها را ندارد و خم میشود و ممکن است لباس از روی آن ها بیفتد. چوب رختی های پلاستیکی خشک نیز کاربرد مشابهی دارد با این تفاوت که این نوع، در برابر فشار تحمل چندانی ندارند و خیلی زود میشکنند. البته باید گفت به خاطر قیمت مناسب این جنس، همواره طرفداران خود را دارد که به تعداد بالا از این نوع چوب رختی خریداری میکنند و مشکل شکستن آن ها را با چوب رختی نو حل میکنند.

فروش چوب رختی-مداکس هنگر

چوب رختی چوبی: زیبایی این چوب رختی ها به خاطر استفاده از چوب طبیعی در ساخت آن هاست، این نوع چوب رختی بسیار خوش ساخت و خوش تراش هستند و نسبت به سایر چوب رختی ها مقاومت بیشتری در برابر تحمل وزن لباس های سنگین دارند. بازو های این نوع چوب رختی به شکل سر شانه انسان تراش خورده اند که باعث میشوند فرم لباس به خصوص کت و شلوار ها و پالتو های سنگین به هم نریزد. طول عمر این نوع چوب رختی بیشتر از نوع فلزی و پلاستیکی است. در هنگام ساخت چوب رختی چوبی با یک لایه محافظ پوشش داده میشوند که هم در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر باشند و هم مدت بیشتری سالم بمانند. بعد خاطر استفاده از چوب در طراحی این مدل چوب رختی، لایه ی محافظ، طول عمر و زیبایی بیشتر قیمت شان نیز بالاتر است.

چوب رختی فلزی: نسبت به چوب رختی پلاستیکی مقاومت بیشتری دارند و سطح صاف این نوع چوب رختی از بافت لباس ها محافظت میکند و باعث میشوند که لباس ها کمتر چروک شوند و کمتر به اتو زدن احتیاج پیدا کنند. ایرادی که به این نوع چوب رختی ها وارد است این است که اگر از سیم های فلزی نازک در ساخت آن ها استفاده شده باشد ممکن است بعد از مدتی دفرمه شوند و شکل اصلی خود را از دست بدهند( مانند چوب رختی هایی که در خشکشویی ها به همراه لباس به شما تحویل داده میشود) و لباس ها از روی ان ها لیز میخورد اما اگر از جنس های با کیفیت در ساخت آن ها استفاده شده باشد برای اویزان کردن لباس های سنگین مناسب هستند. قیمت این نوع جالباسی ما بین پلاستیکی و چوبی است، یعنی قیمت چندان بالایی ندارند.

فروش چوب رختی-مداکس هنگر

چوب رختی گیره دار:  برای آویزان کردن لباس های شب و دامن ها میتوان از این نوع استفاده کرد. دامن ها و لباس های شب مجلسی را نمی توان خیلی شسشتشو داد یا اتو کرد پس آویزان کردن درست آن ها بسیار اهمیت دارد، میتوان به کمک بند های روبانی که در لایه داخلی این لباس ها دوخته شده است آن ها را به چوب رختی گیره دار آویزان کرد.

چوب رختی بچگانه

ابزار هایی که مخصوص نگهداری از لباس بچه ها هستند طراحی های متفاوت و رنگ لعاب دار تری دارند، عروسکی و کودکانه هستند و برای مرتب سازی و جلوه بیشتر به کمد لباس های کودک نقش مهمی ایفا میکنند. از دو جنس چوبی یا پلاستیکی ساخته میشوند و شما میتوانید با توجه به جنسیت کودک و تم اتاق چوب رختی ها را انتخاب کنید.

فروش چوب رختی-مداکس هنگر

خرید چوب رختی

در سال های اخیر با وجود تحریم ها و کاهش نرخ ارز تولید کنندگان ایرانی بیشتر به فکر تولید محصولات داخلی افتاده اند. با این کار هم به صنعت و اقتصاد کشور رونق  می بخشند و هم با به خود کفایی رسیدن، میزان نیاز به واردات را کاهش دهند همچنین زمینه ی اشتغال جوانان ایزانی را فراهم میکنند شما میتوانید با خرید از محصولات ایرانی در راه رسیدن به اهداف این شرکت ها گام بزرگی بردارید. چوب رختی ها و جالباسی و رخت آویز ها جزو محصولاتی هستند که در چند سال گذشته توسط شرکت های ایرانی با بالاترین کیفیت طراحی و تولید میشوند. یکی از شرکت های ایرانی معتبر در زمینه ی ساخت انواع جالباسی، چوب رختی و رگال شرکت مداکس هنگر است. همه ی محصولات تولید شده توسط مداکس هنگر با کیفیت، زیبا و مقرون به صرفه هستند.