سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چوب لباسی

چوب لباسی چیست؟

آویزان کردن لباس در بعضی مواقع یک چالش است زیرا آویزان کردن لباس به شکلی که بعداً بتوان از آن استفاده کرد کمی کار را پیچیده میکند. چوب لباسی از ایجاد چین و چروک محافظت میکند.آیا می توانید کمد خود را بدون چوب لباسی تصور کنید؟ همه می دانند که رخت آویز لوازم جانبی مهمی است که در سازماندهی کمد شما کمک می کند. در مورد ماده و شکل چوب لباسی انواع زیادی وجود دارد. در حال حاضر این محصول نه تنها برای آویزان کردن لباس بلکه به معنای نوعی زیبایی  نیز برای کمد شما مناسب است. زیرا به نوعی نمایی زیبا در دکوراسیون منزل ایجاد میکند.ضمن آنکه اگر هر چوب لباسی خالی که در دسترس است را برای لباس خود انتخاب کنیم بعد از مدتی لباس مان بدفرم شده و شکل اولیه خود را از دست میدهد.باید بدانید که رخت آویز معمولاً بسته به نوع لباس ، که بر روی آنها آویزان شده و بسته به نوع مواد  طبقه بندی می شوند. اگر از مزایا و مضرات هر نوع آن آگاه باشید ، بهترین انتخاب را برای خرید آن مناسب انجام خواهید داد. بنابراین ، ویژگی های انواع مختلف چوب لباسی را برای شما بررسی میکنیم.بسته به نوع لباس، کاربر از این بهترین نوع آن استفاده می کنند؛

چوب لباسی مخصوص لباس کودک:

می توانید چوب لباسی کودک را در رنگ های مختلف روشن پیدا کنید. همچنین در طرح های مختلف و شگفت انگیزی مانند ماه ، ستاره ، اشکال هندسی ، حیوانات ، گل ، کارتون و بسیاری دیگر که وجود دارد. در صورتی که شما لباس های خود و کودکتان را در کمدی  به اشتراک میگذارید ، استفاده از این رخت آویزهای رنگی برای شما بسیار راحت خواهد بود. آنها به شما کمک می کنند خیلی سریع لباس خود را از لباس کودک متمایز کنید. هنگام استفاده از موادی که برای چوب لباسی مخصوص بچه ها استفاده می شود ، بیشتر آنها از پلاستیک تولید می شوند. این امر باعث دوام بیشتر و در دسترس بودن آنها  با قیمتهای مناسب می شود.

مدل جالباسی مداکس هنگر

چوب لباسی برای شلوار:

شکل خاصی دارد ، زیرا گیره ای دارند ، که روی پای شلوار بسته می شود. این باعث می شود شلوار به صورت عمودی آویزان شود و از فرم ناخوشایند آنها جلوگیری شود. در صورت نداشتن چوب لباسی مخصوص شلوار ، ممکن است از نوع معمولی نیز بتوانید استفاده کنید. کافی است شلوار را روی نوار افقی آن آویزان کنید.

رخت آویز دامن:

به طور معمول این مدل دارای گیره هستند. این گیره ها دور کمر را محکم می کند. به لطف آن ، دامن های شما چین و چروک را در کمد لباس شما نمی گیرند.

رخت آویز کت:

این نوع چوب لباسی ها برای محافظت از کت و کت و شلوار شما در نظر گرفته شده است ، بنابراین آنها محکم و خمیده هستند. برای اینکه کاملاً مناسب کت شما باشند ، آنها در اندازه های مختلفی موجود هستند. به منظور حمایت از شانه های خالی کتهای شما ، این چوب لباسی ها دارای قسمت های گردی هستند.

کراوات

رخت آویز کمربند:

اگر کمربندهای زیادی دارید ، به این چوب لباسی کمربند نیاز خواهید داشت. آنها به قلاب مخصوصی مجهز شده اند که از آن سگک های کمربند به صورت عمودی آویزان می شوند.

رخت آویز برای کراوات:

کراوات لوازم جانبی اجباری برای هر تاجر و بعضی مواقع برای زنان بازرگان نیز است. این افراد قطعاً از این نوع آویزها برای ذخیره صحیح اتصالات بی شمار خود برخوردار هستند. به لطف نوار عمودی با قلاب های کوتاه ، ممکن است گردنبندهای خود را نیز بتوانید آویزان کنید.

چوب لباسی پلاستیکی مداکس هنگر

بسته به ماده ای که برای تولید آنها استفاده می شود ، مردم از این نوع چوب لباسی استفاده می کنند:

 سیمی :

آنها برای پیراهن ها و پیراهن های نازک استفاده می شوند. مزیت آنها این است که ارزان هستند و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند. با این حال ، آویزهای سیم نازک و ضعیف هستند و نمی توانند وزن لباس را به طور مساوی   توزیع کنند. وبدلیل نازکی خیلی زود حالت خود را از دست میدهند.این فلز ممکن است منجر به تغییر رنگ پارچه یا زنگ زدگی شود

چوب لباسی پلاستیکی :

بزرگترین مزیت آنها این است که بادوام و ارزان قیمت هستند. مردم از آنها برای هر لباسی به جز لباس های سنگین تر و حجیم تر استفاده می کنند. آنها نمایانگر گزینه بهتری نسبت به چوب لباس سیمی هستند. چوب لباسی پلاستیکی،  راحتی و پرکاربردی را ترکیب می کند. آنها در انواع رنگ و اشکال موجود هستند. علاوه بر این آنها تنوع را در کمد شما به ارمغان می آورند. این نوع به خصوص برای پیراهن و بلوز مناسب است. با این حال ، توجه داشته باشید که به دلیل ماهیت موادی که ساخته می شوند ، اگر لباس های سنگین مانند کت و شلوار جین را آویزان کنید ، به راحتی تغییر شکل می شوند.

چوب لباسی چوبی :

مزیت آنها این است که آنها پایدار ، بی انتها ، ظریف هستند. هیچ چیز بهتر از چوب لباسی چوبی برای کمد شما وجود ندارد. آنها نمایانگر یک انتخاب کلاسیک هستند. در مقایسه با گونه های دیگر ، از نظر وزن مقاومت بیشتری دارند. علاوه بر این لباس ها را از چروک محافظت می کند. مدل های ضخیم و خمیده برای نگهداری لباس و کت مناسب هستند.

چوب لباسی از جنس پارچه :

آنها بسیار ظریف و در اندازه کوچک هستند ، بنابراین باید از پارچه های ظریف استفاده شود. این چوب لباسی می تواند به شما کمک کند تا لباس و کت و شلوار یا لباس زیر پارچه های گران قیمت مانند ابریشم یا توری را در خود جای دهید. به لطف پوشش آنها از ساتن یا کتانی ، آنها اجازه پوشیده شدن پارچه را نمی دهند.

بنابراین ، آیا شما این همه نوع چوب لباسی را در کمد خود دارید؟ همانطور که می بینید ، امروزه تمام ابزارهای لازم  برای ذخیره سازی کامل لباس های خود را دارید. و میتوانید کمد خود را با انواع مختلفی از چوب لباسی مجهز کنید.

کاربرد چوب لباسب مداکس هنگر

انواع چوب لباسی مداکس هنگر

کاربرد چوب لباسب مداکس هنگر

راهنمای خرید بهترین چوب لباسی (انواع و قیمت)

یک چوب لباسی برای تقلید از شکل شانه های شما طراحی شده است و وقتی که لباس بر روی بدن شما نیست، آن ها را به حالت بدن شما نگه می دارد. اگر چوب لباسی های شما همچنان از همان مثلث های سیمی قدیمی هستند، به راحتی می توان گفت لباس های شما مدت هاست که در این حالت از شما متنفر هستند!

ما تقریبا هر روز از رخت آویز برای آویز کردن انواع مختلف لباس هایمان استفاده می کنیم اما اینکه چرا اکثرا به نوع چوب لباسی توجه نمی کنیم، در نوع خود بسیار جالب است.

اگر چه آویز کردن لباس ها بر روی هر نوع آویزی آسان است اما زمانی که متوجه شوید بهترین رخت آویز می تواند لباس های شما را در فرم بهتری حفظ کند، قطعا برای خرید یک چوب لباسی متناسب با لباس های خود اقدام می کنید.

چوب لباسی و کاربرد آن

در کمد لباس های خود را که باز کنید، احتمالا همه ی لباس های شما با فرم ها و جنس های متفاوت بر روی چوب لباسی های فلزی یا پلاستیکی قدیمی که معمولا در هنگام خرید و یا تحویل از خشکشویی به مشتری ارائه می شوند، آویزان شده اند. درواقع مقصر این موضوع که بعد از گذشت مدتی، لباس هایمان چروک، چین دار و بد فرم می شوند و یا حتی نخ کش شده و ظاهر نازیبایی پیدا می کنند، خود ما هستیم.

ما بدون توجه به نوع لباس و نوع آویز مناسب برای آن، بعد از یک روز پر مشغله ی کاری و یا بعد از یک مهمانی طولانی، تنها یک رخت آویز خالی از داخل کمد لباس هایمان را پیدا کرده و بدون در نظر گرفتن عواقب آن، لباس هایمان را بر روی آن آویزان می کنیم.

در حقیقت آنها نه تنها ابزاری برای آویزان‌ کردن لباس ‌های ما هستند بلکه نقش محافظت‌ کننده از حالت و فرم لباس ها را نیز برعهده دارند.

انواع چوب لباسی

رخت آویز ها در انواع شکل و اندازه و البته جنس وجود دارند که افراد مختلف بسته به نیاز خود، از انواع آن ها خریداری می نمایند. توجه کنید که لباس های مختلف بایستی براساس نوع و جنس بر روی چوب لباسی مخصوص به خود آویزان شوند تا حالت آن ها حفظ شده و بعد از گذشت مدتی فرم و شکل اولیه خود را از دست ندهند.

 بر اساس جنس

براساس جنس آن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشد:

-پلاستیکی

– فلزی

– چوبی

-چوب لباسی پلاستیکی:

همانطور که از نام آن نیز پیداست از جنس پلاستیک بوده و معمولا بسیار شل و ول هستند و عمر کوتاه تری نیز دارند. اگر چه این نوع از رخت آویز ها قیمت ارزان تری نسبت به سایر چوب لباسی ها دارند اما کیفیت پایینی داشته تقریبا در اکثر اوقات یکبار مصرف می باشند.

-رخت آویز های پلاستیکی برای حفظ شکل لباس شما که طول عمر لباس را طولانی می کند، ایده آل نیستند.

-رخت آویز های پلاستیکی اغلب مستعد لغزش لباس هستند.

-رخت آویز های پلاستیکی به احتمال زیاد در رنگ ها و سبک های زیادی وجود دارند که اغلب ظاهر نازیبایی را برای کمد لباس شما ایجاد می کنند و هماهنگی کمتری را با دیگر وسایل پیدا می کنند.

چوب لباسی چوبی مداکس هنگر

چوب لباسی فلزی مداکس هنگر

 فلزی:

چوب لباسی فلزی یکی دیگر از انواع چوب لباسی ها هستند که از سیم های فلزی و یا استیل ساخته شده اند. این نوع از رخت آویز لباس ها قیمت بیشتری نسبت به رخت آویز های پلاستیکی دارند.

-رخت آویز های فلزی نسبت به فشار های وارد شده توسط لباس پایدار بوده و این می تواند باعث خم شدن آویزهای سیم آن ها شده و در نتیجه طول عمر آن ها را کاهش دهد.

-چوب لباسی های فلزی برای حفظ و نگهداری طولانی مدت ایده آل نمی باشند.

-رخت آویز های فلزی معمولا در طولانی مدت زنگ می زنند که هم عمر آن ها را کوتاه می کند و هم می تواند به لباس های شما آسیب برساند.

-این رخت آویز ها معمولا به دلیل صاف و صیقلی بودن، باعث لیز خوردن لباس از روی آن ها می شود.

 چوبی:

رخت آویز چوبی یکی دیگر از انواع رخت آویز ها است که معمولا بهترین نوع آن ها نیز می باشد. چوب لباسی های چوبی اگر چه قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارند اما کیفیت بهتری نیز داشته و می توانند هزینه های پرداختی شما را در طولانی مدت جبران نمایند.

-رخت آویزهای چوبی معمولا بسیار محکم تر از دو نوع قبلی بوده و به راحتی خم نخواهند شد که این موضوع می تواند باعث سالم نگه داشتن ساختار لباس شما شود.

-رخت آویزهای چوبی طول عمر بیشتری دارند و در نتیجه ارزش بهتری دارا می باشند.

-نوع چوبی آن اغلب طراحی قوی تری داشته که امکان ذخیره وسایل سنگین تر همچون پالتوهای زمستانی، کاپشن و شلوار جین و … را فراهم می کند.

چوب لباسی های چوبی نسبت به آویزهای سیمی (فلزی) و پلاستیکی بسیار زیباتر به نظر می رسند.

-رگال چوبی از ویژگی های طراحی ویژه حمایت می کنند. به طور مثال در انواع این رخت آویز ها، شکاف هایی وجود دارند که لباس را با بند نگه می دارند و از چروک و یا بد فرم شدن لباس ها جلوگیری می کند.

نکته قابل توجه در خرید آن است که دقت کنید رخت آویز چوبی نیز انواع مختلفی داشته و در هنگام خرید بایستی هم نوع چوب مصرفی در آن و هم کیفیت طراحی آن مورد توجه قرار گیرد. چرا که به لحاظ منطقی، چوب سخت تر مورد استفاده در ساخت چوب لباسی، استحکام و دوام بهتری خواهد داشت.

همچنین دقت کنید که چوب لباسی های چوبی ساده و ضخیمی وجود دارند که از انواع ضخیم آن ها برای پالتو ها، کت ها، کاپشن ها و یا حتی شلوار های پشمی کاربرد دارند.

 

یکی از شرکت های ایرانی معتبر در زمینه ی ساخت انواع جالباسی، چوب رختی و رگال شرکت مداکس هنگر است. همه ی محصولات تولید شده توسط مداکس هنگر با کیفیت، زیبا و مقرون به صرفه هستند.