سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه بسته بندی سوسیس

استفاده از مواد غذایی سالم همواره دغدغه ی مهمی بوده است. زیرا مهم است که بدانیم مواد غذایی که مصرف میکنیم چگونه تولید به دست مشتری می رسند؟به این منظور لازم است که با دستگاه بسته بندی سوسیس آشنا شویم.

سوسیس و کالباس جزو آن دسته مواد غذایی هستند که به سرعت برای استفاده آماده میشوند و با وجود این فست فود ها دیگر نیازی به ساعت ها زمان برای آشپزی نیست.

امروزه ریتم زندگی آنقدر تند شده که دیگر وقتی برای آشپزی نمی ماند و ما ناگریز هستیم از مواد غذایی آماده و نیمه آماده استفاده کنیم. سوسیس نیز از همین مواد خوراکی است. باید گفت سوسیس های خانگی که با گوشت های با کیفیت و ادویه های مرغوب تولید میشوند، نسبت به سوسیس هایی که در کارخانه ها آماده میشوند سالم تر و خوشمزه تر هستند.

بعضی از کارخانه های تولید کننده ی سوسیس و کالباس با تقلب هایی که در ساخت خمیر این محصولات انجام میدهند موجب به خطر افتادن سلامتی شما میشوند. پس توصیه ما به شما مصرف حداقلی فست فود هاست؛ اما اگر به استفاده از این مواد غذایی علاقمند هستید بهتر است از کارخانه های معتبر آن را تهیه کنید و به مهر استاندارد روی بسته بندی توجه کنید.

تهیه خانگی سوسیس و کالباس نیز بسیار راحت و سالم است که توصیه میکنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. خواهید دید که کیفیت محصولات خانگی همیشه برتر از محصولات اماده و کارخانه ای است.

"<yoastmark

دستگاه های مورد استفاده برای تولید سوسیس

برای تولید سوسیس به دستگاه های مختلفی نیاز است که هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند و نبود هر کدام از این دستگاه ها مختل کننده ی خط تولید سوسیس است.

گیوتین: برای تولید فراورده های گوشتی، گوشت ها را به ابعاد بزرگ برش زده و به صورت منجمد مورد استفاده قرار میدهند. گیوتین برای استخوان گیری و قطعه قطعه کردن همین گوشت های منجمد به کار برده میشود.

گیوتین تیغه های عمودی بسیار تیز، ضد زنگ و مقاومی دارد که گوشت ها را برش میزنند و جلوی افت خونابه را میگیرند تا امکان تهیه گوشت چرخ کرده با دمای پایین فراهم شود پس از برش گوشت های منجمد توسط گیوتین، گوشت ها آماده ی چرخ کردن میشوند. انواع گیوتین در برش گوشت های سرد تر و فاصله بین تیغه ها با هم متفاوتند و ظرفیت هر کدام را مشخص میکند. البته استفاده از اره برقی برای برش گوشت ها نیز عملکردی مشابه گیوتین دارد.

چرخ گوشت: گوشت های بدون استخوان برای چرخ شدن وارد چرخ گوشت میشوند. کیفیت دستگاه چرخ گوشت در روند تهیه خمیر سوسیس بسیار پر اهمیت است زیرا اگر چرخ گوشت کارایی لازم را نداشته باشد کل روند تولید محصول غذایی زیر سوال می رود. توجه کنید که انتخاب چرخ گوشت باید مطابق با نیاز و حجم تولیدی خط تولیدتان باشد در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نمی آورید.

دستگاه جدا ساز: اگر استخوان ها یا ضایعات گوشت از مرحله ی چرخ کردن گوشت به جا مانده باشد این دستگاه آن ها را جدا میکند. به همین دلیل است که گوشت های چرخ کرده را مستقیما به خط تولید نمی فرستند.

دستگاه میکسر: وظیفه ی این دستگاه ترکیب گوشت با سایر مواد و ادویه های لازم برای تهیه ی سوسیس است. پس از ترکیب شدن این مواد خمیر یک دستی حاصل میشود که برای مرحله بعد به دستگاه بسته بندی فرستاده می شود.

 

دستگاه بسته بندی سوسیس

از مهم ترین قسمت های تولید سوسیس، استفاده از دستگاه  با کیفیت و مدرن است. این دستگاه  وظیفه ی انتقال خمیر را به نایلون های مخصوص بسته بندی بر عهده دارد. این دستگاه  یک یا دو محفظه دارد که به سیستم خروجی وصل است و همزمان با انتقال مواد به نایلون ها، درون انها خلا ایجاد میکند تا بسته بندی سوسیس ها بدون حباب باشد.

دستگاه کاتر: روی دستگاه بسته بندی سوسیس یک کاتر نیز تعبیه میشود که وظیفه ی برش سوسیس ها را بر عهده دارد.

دستگاه بسته بندی خانگی سوسیس

یکی از مهم ترین دستگاه های خط تولید سوسیس دستگاه آن است. بسته بندی اصولی و استاندارد تضمین کننده ی کیفیت و سلامت مواد غذایی است. دستگاه بسته بندی سوسیس در ابعاد کوچک و خانگی به روش وکیوم، بسیار کاربردی است. روش کار این دستگاه به این صورت است که با تخلیه ی همه ی هوای درون بسته بندی سوسیس به ماندگار تر شدن آن تا 12 برابر حالت معمولی کمک میکند. اکسیژن یکی از عناصر مورد نیاز برای بقای میکروب ها و باکتری هاست و با خارج شدن همه ی هوای درون بسته، فساد ماده غذایی به تعویق میفتد. دستگاه بسته بندی سوسیس به روش خانگی به این صورت عمل میکند: با قرار دادن لبه های بسته بندی روی دستگاه همزمان با تخلیه هوا، عمل دوخت نیز انجام میشود. این دستگاه کوچک را میتوان حمل کرد و در فروشگاه های کوچک و منازل از آن استفاده کرد.

کاربرد دستگاه های بسته بندی

یکی از مهم ترین دستگاه های خط تولید سوسیس دستگاه بسته بندی آن است. بسته بندی اصولی و استاندارد تضمین کننده ی کیفیت و سلامت مواد غذایی است.این  دستگاه در ابعاد کوچک و خانگی به روش وکیوم، بسیار کاربردی است.

روش کار به این صورت است که با تخلیه ی همه ی هوای درون بسته بندی سوسیس به ماندگار تر شدن آن تا 12 برابر حالت معمولی کمک میکند. اکسیژن یکی از عناصر مورد نیاز برای بقای میکروب ها و باکتری هاست و با خارج شدن همه ی هوای درون بسته، فساد ماده غذایی به تعویق میفتد.

بسته بندی سوسیس به روش خانگی به این صورت عمل میکند: با قرار دادن لبه های بسته بندی روی دستگاه همزمان با تخلیه هوا، عمل دوخت نیز انجام میشود. این دستگاه کوچک را میتوان حمل کرد و در فروشگاه های کوچک و منازل از آن استفاده کرد.

قیمت دستگاه های بسته بندی

قیمت دستگاه بسته بندی سوسیس در ابعاد کوچک و خانگی با صنعتی متفاوت است. دستگاه  های بسته بندی صنعتی به خاطر تجهیزات و امکانات بیشتر، ابعاد بزرگتر و ظرفیت بالاتر، قیمت بیشتری نسبت به مدل خانگی دارد. دستگاه های بسته بندی کوچک در منزل و یا فروشگاه های کوچک که برای بسته بندی حدودا 30 عدد سوسیس کاربرد دارد.

برای اطلاع از قیمت انواع این دستگاه ها، چه خانگی و چه صنعتی،به شرکت EFPROMM (اف پرام) مراجعه کنید. این شرکت تولید کننده ی همه ی ماشین آلات تولید کننده ی مواد غذایی اعم از: خط تولید سوسیس و کالباس، دستگاه بسته بندی سوسیس و کالباس، چرخ گوشت، همزن، تقسیم کننده های محصولات آردی، پر کن ها و … هستند.

کارشناسان این مجموعه با مشاوره های درست در ایجاد کسب و کار های خانگی سا در مقیاس بزرگتر به شما کمک میکنند و نصب ماشین آلات را نیز بر عهده میگیرند.