سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندوق امانات

صندوق امانات یکی از تجهیزات امنیتی بسیار کاربردی در بانک ها می باشد که به منظور نگهداری از اشیای قیمتی و اسناد مهم استفاده میشود. این تجهیزات همان طور که از نامشان مشخص است، برای امانات قرار دادن وسایل با ارزش افراد در بانک ها مورد استفاده قرار میگیرد و تفاوت زیادی با گاوصندوق دارد.

صندوق امانات چیست؟

نگهداری از وسایل قیمتی و اسناد و مدارکی که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند و امکان نگهداری از آنها در منازل وجود ندارد را می توان به بانک ها تحویل داد تا در صندوق های مخصوص قرار داده شوند. این صندوق ها به صورت چند طبقه بوده و باکس های مجزا از هم می باشند که در کنار هم قرار گرفته و هر یک دارای قفل مخصوص بوده و تنها مالک اصلی اجازه دسترسی به آن را دارا می باشد.

در طراحی و تولید این تجهیزات علاوه بر مقاومت بالای بدنه آنها در برابر انفجار، آتش سوزی و سرقت، لازم است به قابلیت اعتماد قفل نیز توجه شود.

به منظور افزایش مقاومت بدنه صندوق امانات بانکی لایه های بیرونی درب صندوق ها با ورق های مقاوم و ضخیم فولادی ساخته میشوند. بین دو لایه بیرونی و داخلی فاصله وجود دارد که با ورق های بسیار ضخیم فولاد کاملا پر میشوند.

پس از برش ورق های فولادی ضخیم با دستگاه های پیشرفته لیزر، جوشکاری با بالاترین کیفیت صورت گرفته و در نهایت رنگ آمیزی شده و زیبایی ظاهری آن تا حد زیادی تامین می گردد. با توجه به آلیاژ به کار رفته برای تولید صندوق امانات و نوع رنگ مورد استفاده در آن، احتمال زنگ زدگی و خوردگی آنها با مواد شیمیایی و خورنده صفر می باشد.

انواع صندوق امانات

در حالت کلی صندوق های امانات را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل تعداد طبقات و جعبه ها و همچنین نوع سیستم رمزنگاری و قفل آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود. تعداد طبقات و جعبه های هر صندوق با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر می باشد و کاملا به شرایط محیط بستگی دارد. بر اساس نوع قفل به کار رفته برای این صندوق ها می توان آنها را به دو گروه های زیر تقسیم بندی نمود:

قفل مکانیکی

در قدیمی ترین نوع صندوق هایی که در بانک، هتل و موزه ها مورد استفاده قرار میگیرند، از قفل های مکانیکی و چرخشی برای تامین امنیت در آنها استفاده می گردد. این قفل ها با کلیدهای مخصوص باز میشوند و در برخی علاوه بر کلید، نیاز به چرخاندن دکمه های متحرک در جهت مناسب می باشد. صندوق های امانات که تنها دارای قفل های مکانیکی می باشند، در ارزان ترین سطح نسبت به سایر گزینه ها قرار دارند.

قفل الکتریکی

از بهترین نوع قفل های به کار رفته برای صندوق های امانات می توان به قفل های الکتریکی اشاره نمود. این قبیل قفل ها را می توان به حسگرهای اثرانگشت متصل نمود و صندوق را با بالاترین سطح از امنیت رساند. استفاده از اثرانگشت به دلیل منحصر بودن آن برای هر فرد می تواند احتمال باز شدن قفل را توسط افراد غریبه به صفر برساند.

قفل ترکیبی

با توجه به اینکه هر یک از قفل های مکانیکی و الکتریکی دارای ویژگی های مثبت و منحصر به فردی می باشند، لذا می توان برای استفاده از تمام آنها در سیستم رمزنگاری صندوق ها، از آنها به صورت ترکیبی استفاده کرد. به عبارت دیگر، به طور همزمان می توان از قفل های مکانیکی و الکتریکی استفاده کرد.صندوق امانات

کاربرد صندوق امانات

با توجه به امنیتی که در صندوق های امانات فراهم شده است، از این تجهیزات در محیط های مختلفی می توان استفاده نمود که برخی از آنها عبارتند از:

صندوق بانکی

این نوع صندوق ها بسیار پیشرفته بوده و با ارائه مدارک مورد نیاز می توان به صورت دوره ای صندوق مورد نظر را از بانک کرایه کنید. این صندوق ها برای افرادی مناسب می باشد که در محیط کار یا منزل گاوصندوق معتبر نداشته و به وسایل ارزشمند و قیمتی نیاز زیادی در طول سال ندارند. با این انتخاب امکان سرقت از منزل و مشکلات جانبی آن تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

صندوق هتل

نگهداری از مدارک و اسناد مهم و وسایل قیمتی در طول سفر یکی از معضلات و نگرانی های بزرگ برای اغلب مسافران به شمار می رود. این مسئله مخصوصا در سفرهای کاری و تجاری که نیاز به حمل مقدار زیاد پول و مدارک معتبر می باشد، اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد. به همین دلیل می توان از صندوق امانات در هتل ها استفاده نمود تا حجم زیادی از نگرانی ها کاسته شده و امنیت برایتان فراهم گردد.

تفاوت گاوصندوق و صندوق امانات

گاوصندوق و صندوق امانات بر اساس طرح کلی آنها با هم متفاوت می باشند و از مهم ترین تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاوصندوقها به صورت یک یا چند طبقه بوده و با یک قفل باز میشود، اما صندوق های اماناتمجموعه ای از چند جعبه و باکس دیگر می باشد که هر یک دارای یک قفل منحصر بهفرد هستند
  • صندوقامانات دارای استفاده عمومی می باشد اما گاوصندوق ها تنها یک مالک دارند
  • نوع طراحیگاوصندوق ها از قبیل گاوصندوق آسانسوری و ویترینی کاملا با صندوق های اماناتمتفاوت است.

قیمت صندوق امانات

قیمت صندوق امانات با توجه به تعداد طبقات، ارتفاع و عمق و میزان فضای داخلی هر جعبه محاسبه میشود. علاوه براین، نوع قفل به کار رفته برای درب هر یک از صندوق ها و همچنین متریال به کار رفته برای تولید درب ها و همچنین میزان ضخامت آنها نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد.

با توجه به متغییر بودن قیمت فلزات و ارز، پیشنهاد می کنیم برای استعلام قیمت این محصولات با کارشناسان گروه خرم تماس بگیرید. این مجموعه دو نوع صندوق امانات با قفل های مکانیکی و الکتریکی در اندازه و ابعاد مختلف تولید نموده است که در بالاترین سطح از کیفیت قرار داشته و گزینه ای مناسب برای استفاده در بانک و هتل ها و همچنین موزه به شمار می روند.