سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس

در این مطلب میخواهیم بدانیم کانکس چیست و انواع آن کدامند؟ همچنین در مورد اینکه از کجا میتوان انواع کانکس را تهیه کرد نیز صحبت خواهیم کرد لطفا تا پایان مطلب همراهمان باشید زیرا خواندن این مطلب در آشنایی با این سازه و کاربرد هایش بسیار موثر است.

امروزه از این سازه در همه جای دنیا استفاده میشود زیرا همه ی مردم به اهمیت سکونت در یک فضای امن واقف هستند و پس از آشنایی با مزایای کانکس ها میدانند با استفاده از آن ها در زمان و هزینه هایشان صرفه جویی میکنند.

در کشور ما نیز در سال های اخیر استفاده از آنها بسیار افزایش داشته است زیرا این سازه های کاربردی جای خود را در زندگی مدرن امروزی پیدا کرده اند، همچنین کشور ما به خاطر قرار گرفتن روی گسل زلزله همواره در معرض بروز زلزله های شدید می باشد .

همانطور که میدانید در چندین سال گذشته و به دنبال زلزله های شدیدی که در شهرهای مختلف همچون کرمانشاه رخ داد تعداد بسیار زیادی از خانه ها تخریب شد و هموطنانمان بی خانمان شدند، یکی از کاربردی ترین وسایلی که زلزله زدگان به آن احتیاج داشتند همین کانکس بود، زیرا این سازه ها جای خالی یک واحد مسکونی را به راحتی پر میکنند و میتوانند به عنوان سرپناه های موقت مورد استفاده قرار گیرند و کسانی که از حوادث طبیعی چون زلزله متضرر شده اند میتوانند تا زمان ساخت منازل جدید در آن زندگی کنند.

کانکس

کانکس چیست؟

 

کانکس

کانکس

کانکس ها بر اساس یک ایده ی اولیه شکل گرفت که هدف از ساخت آن فراهم کردن محل اسکان در کمترین زمان و با هزینه ی مناسب بود، اما امروزه آن ها علاوه بر این که به عنوان محلی برای زندگی تبدیل شده اند، با تنوع بالایی که دارند در زمینه های دیگری نیز کاربرد دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. مهم ترین انواع کانکس را در ادامه به شما معرفی میکنیم:

انواع کانکس

کارگاهی: در پروژه های بزرگ عمران و ساختمان سازی به این سازه بسیار نیاز است زیرا مناسب ترین گزینه برای محل استراحت کارکنان و دفتر پروژه است. این نوع کانکس در زمان بسیار کم، در ابعاد و اندازه های مختلف و با حداقل هزینه ساخته میشود. پیمانکارانی که بی وقفه ساختمان سازی میکنند حتما به یکی از آن ها نیاز پیدا خواهند کرد زیرا میتوان پس از اتمام پروژه آن را به محل پروژه های دیگر منتقل کرد، اینگونه در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهد شد.

نگهبانی: شرکت ها و کارخانجات قطعا به نیروهای محافظت کننده و حراست نیاز دارند تا در طول روز یا شب هنگام نیز از مال و جان آن ها حفاظت کند، این نگهبانان به محلی برای استراحت یا زندگی نیاز دارند و کانکسی میخواهند که دید مناسبی از اطراف را در اختیار آن ها قرار دهد.

همه ی این ویژگی ها را نوع نگهبانی نیز دارد ، دارای امکانات و تجهیزات رفاهی زیادی نیست اما برای نگهبانان حتما کاربردی است. ابعاد این سازه با توجه به نیاز و تعداد نگهبانان متغییر است.

کانکس ویلایی

کانکس ویلایی

ویلایی: همانطور که گفتیم آن ها محل مناسبی برای اسکان یافتن هستند و کانکس های ویلایی با امکانات و تجهیزاتی که دارند بیش از پیش این امکان را فراهم کرده اند که افراد بدون دغدغه احساس کنند در یک واحد مسکونی زندگی میکنند.

انواع ویلایی امکانات و تجهیزاتی مثل سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب های تجهیز شده با کمد دیواری، هال و پذیرایی و نشیمن، سیستم روشنایی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، آشپزخانه با امکانات لازم مثل کابینت، گاز، هود و یخچال، مخزن آب، لوله کشی آب و فاضلاب و … دارد که بر اساس تعداد نفراتی که قرار است آن جا زندگی کنند با ابعاد مختلف ساخته میشود.

فروشگاهی: این سازه ها بر خلاف کانکس های مسکونی و ویلایی به گونه ای طراحی شده اند که دارای قفسه و طبقه هستند که برای قرار دادن کالاها و به فروش رساندن آن ها در مکان های شلوغ بسیار مناسب هستند.

این نوع از آنها نیز ابعاد مختلفی دارند. برای محافظت از نوع فروشگاهی و کالاهایی که در آن قرار داده شده است بعضی از آن ها را مجهز به کرکره برقی میکنند و برای جلوه بیشتر در شب آن ها را نورپردازی کرده اند.

سرویس بهداشتی:

با توجه به اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مکان هایی مثل پارک ها، کارخانجات، شرکت ها، پروژه های ساختمان سازی، کنار جاده ها و گذرگاه ها، نمایشگاه های فصلی که امکان دسترسی به سرویس بهداشتی نیست کانکس سیار سرویس بهداشتی بسیار کاربردی است.

کانکس های سرویس بهداشتی در انواع مختلف تک چشمه ( واحد شمارش سرویس بهداشتی)، چند چشمه، راهرو دار، حمام دار و … بیفتند. این نوع کانکس ها سیار نیز هستند و دارای مخزن آب و فاضلاب هستند که در زمان مقرر باید تخلیه شوند.

کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی

قیمت کانکس

با توجه به افزایش روزافزون قیمت ها و متریال به کار رفته در ساخت کانکس نمی توان به طور قطعی قیمتی برای آن ها در نظر گرفت اما به طور کلی برای تعیین قیمت کانکس ها باید فاکتور هایی همچون اندازه و ابعاد، کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آنها، امکانات و تجهیزات، سال ساخت، شرکت و کشور تولید کننده، ایرانی یا خارجی بودن آن ها را نیز در نظر گرفت. البته باید بگوییم خریداری کانکس از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است زیرا نسبت به قیمتی که دارند از آن ها بسیار استفاده میشود.

کانکس دست دوم: در صورتی که دیگر نیازی به کانکس نداشته باشید میتوانید به صورت دست دوم آن را به فروش برسانید و قسمتی هزینه هایتان را جبران کنید و اگر خریدار نوع دست دوم هستید میتوانید با قیمت مناسب (انواع دست دوم حدودا 30 تا 40 درصد از نو است ) و در کمترین زمان صاحب یک کانکس شوید.

برای خرید انواع کانکس و اطلاع از قیمت های به روز آن ها میتوانید به شرکت کانکس آنلاین مراجعه کنید، این شرکت هر نوع کانکس را بر اساس نیاز مشتریان و با ابعاد و تجهیزات سفارشی با قیمت مناسب طراحی و تولید میکند.