سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانتینر

کانتینر چیست؟

یکی از مهم ترین ابزار های انتقال کالا و ارسال آن ها به نقاط دور و نزدیک جهان جعبه ای فلزی به نام کانتینر (بار گنج ) است. کانتینر ها در سال 1960 وارد بازار حمل و نقل کالا شدند و با اهمیت یافتن ارسال کالا به اقصی نقاط با حفظ سلامت کالاها، استقبال زیادی از آن ها به عمل آمد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کانتینر ها وارد محدوده ی وسیع تر و کاربردی تر شده است.

کانتینر ها در انواع مختلف و با ویژگی های خاص و اندازه های متفاوت ساخته میشوند اما همگی آن ها تنها یک وظیفه دارند و آن هم در اختیار دادن فضای کافی برای حمل و نقل کالا و هم حفظ سلامت محصولات تا رسیدن به مقصد است.

کانتینر ها مناسب ترین گزینه برای حمل و نقل کالاها از طریق هوایی، زمینی و به خصوص دریایی است زیرا این جعبه های فولادی به گونه ای طراحی شده اند که در طول مسیر انتقال، کمترین آسیب به کالاها وارد شود و امکان به سرقت رفتن آن ها به صفر نزدیک شود.

کانتینر

کانتینر باید این ویژگی ها را داشته باشد:

کانتینر باید آن قدر مستحکم باشد که بتواند از کالاهایی که درون آن قرار داده شده به خوبی محافظت کند و امنیت آن ها را تامین کند.

ظرفیت کانتینر باید با میزان کالاهای ارسالی همخوانی داشته باشد؛ یعنی فضای کافی برای گنجاندن آن ها را داشته باشد، بزرگ یا کوچک نباشد زیرا در هر دو صورت ممکن است باعث ایجاد بی نظمی و آسیب به کالاها شود. پس قبل از انتخاب کانتینر ظرفیت محموله ارسالی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

باید به گونه ای باشد که هزینه های بارگیری و تخلیه به حداقل برسد، با کمک کانتینرها بارها به بهترین شکل و با سرعت کافی بارگیری و تخلیه شوند.

متناسب بودن کانتینر با جایگاه مورد استفاده برای بارگیری و پیاده سازی بسیار مهم است.

همچنین کانتینر باید سرعت ارسال کالاها را بالا ببرد.

در ادامه انواع کانتینر و ویژگی های آن ها را عنوان میکنیم.

کانتینر

انواع کانتینر

 20 فوت: به خاطر ابعاد مناسب در صنعت حمل و نقل و برای دپو کردن کالاها از این نوع کانتینر بسیار استفاده میشود، این نوع کانتینر ها به خوبی از کالاها در برابر به سرقت رفتن و آسیب هایی که ممکن است در طول مسیر به کالاها وارد شود محافظت میکنند. ابعاد این کانتینر به ترتیب 6 متر طول 2.6 متر ارتفاع و 2.4 متر عرض می باشد که برای ارسال کالا به سایر نقاط بسیار ایده آل هستند.

همچنین سقف و کف این کانتینر ها به گونه ای طراحی شده که میتوان چندین عدد از آن ها را روی هم قرار داد و برای مثال اگر کانتینر ها از طریق دریا منتقل میشوند با چیدن آن ها روی هم میتوان فضای بیشتری در اختیار داشت. از این نوع کانکس ها میتوان استفاده های بیشتری نیز کرد، برای مثال میتوان به عنوان دکه خدمات شهری، فروشگاه و یا حتی به عنوان یک خانه از آن استفاده کرد.

 40 فوت: این نوع کاتتینر دارای ابعاد بزرگتری نسبت به نوع 20 فوت است و به ترتیب 12 متر طول، 2.4 متر عرض و 2.60 متر ارتفاع دارند، این ابعاد بزرگتر در زمینه ی حمل و نقل بسیار کاربری است و از مزیت های این نوع میتوان به تسریع در بارگذاری، تخلیه و انتقال کالاها و به خاطر ابعاد مناسب آن ها از تعداد دفعات خالی و سوار کردن آن ها روی جرثقیل کاسته میشود زیرا میتوان محصولات زیادی را به صورت یک پارچه با این نوع به سایر نقاط دنیا ارسال کرد.

کانتینر

رو باز: اگر ارتفاع کالاهایی که قصد ارسال آن ها را دارید از ارتفاع سقف کانتینر های استاندارد بیشتر بود باید از این نوع استفاده کنید زیرا این نوع سقف فلزی ندارند و برای محافظت از کالاها و پوشاندن آن ها از پارچه های برزنتی بسیار محکم استفاده میشود

یخچالی: نوع یخچال دار به منظور حفاظت از مواد دارویی و غذایی فاسد شدنی که به گرما حساس هستند انقلابی به پا کرد زیرا تا قبل از این برای فرستادن این اقلام مشکلات زیادی وجود داشت. در حال حاضر با وجود کانتینر یخچال دار که مجهز به سیستم خنک کننده هستند مشکلی برای فرستادن مواد غذایی مثل گوشت، میوه و سبزیجات و دارو های حساس به گرما در مسافت های طولانی وجود ندارد.

 تانکری: برای ارسال مایعات و سوخت ها از سایر کانتینر ها نمی توان استفاده کرد و تنها گزینه نوع تانکر دار است.

عایق دار: اگر قصد ارسال کالا از راه های آبی دارید و نگران خراب شدن کالاها در برابر آب و باران و طوفان هستید بهترین انتخاب برای شما کانتینر عایق دار است، عایق بندی اصولی و استاندارد این نوع را جزو پر طرفدار ترین ها قرار داده است.

حمل گاز: این نوع کانتینر به گونه ای ساخته شده که تحمل فشارهای بالا را داشته باشد به همین دلیل برای انتقال گاز ها مناسب است.

کانتینر

6مزیت حمل کالا با استفاده از کانتینر

دلایل زیادی وجود دارد که باید در مسافت های طولانی از کانتین استفاده کرد:

  1. بیشترین محافظت از کالاها در برابر آسیب های احتمالی چون شکستگی و خرابی و سرقت.
  2. موثر در کاهش هزینه های مربوط به دسته بندی، بارگیری و تخلیه
  3. بدون واسطه و نیازبه صرف هزینه های گزاف میتوان کالا ها را مستقیم به دست مشتری رساند.
  4. بالا بردن سرعت و صرفه جویی در زمان برای بارگیری و تخلیه کالاها
  5. حمل یک پارچه کالاها
  6. از بین رفتن روش های قدیمی حمل بار که بسیار زمان بر و طاقت فرسا بودند

اگر شما نیز قصد خرید و یا اجاره کانتینر دارید به شما توصیه میکنیم به شرکت کانکس آنلاین مراجعه کنید زیرا یکی از برترین و معتبر ترین شرکت ها در زمینه ی خرید و فروش و اجاره ی انواع کانتینر هاست.