سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس مسکونی

کانکس مسکونی چیست و انواع آن کدامند؟

کانکس مسکونی یکی از کاربردی ترین سازه های از پیش ساخته شده است که میتوان به عنوان سکونت گاه از آن استفاده کرد زیرا همه ی امکاناتی که باید از یک واحد مسکونی انتظار داشت را در خود جای داده است. کانکس مسکونی از لحاظ تجهیزات، امکانات و اندازه با هم متفاوت هستند.

از این نوع کانکس ها معمولا در خانه های ییلاقی و ویلاهایی که امکان ساخت و ساز سنتی وجود ندارد و یا مجوز های لازم برای ساخت و ساز صادر نمی شود، استفاده میشود.

کانکس مسکونی

3 مزیت مهم استفاده از کانکس های مسکونی

  1. یکی از بهترین و مهم ترین مزیت استفاده از این نوع کانکس ها این است که بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان میتوان آن را تهیه کرد و از آن ها استفاده کرد، برخلاف سازه های سنتی که آماده شدن و استفاده از آن ها به عنوان یک سازه ی مسکونی زمان بر و پر هزینه است و علاوه بر این ها ممکن است برای ساخت و ساز در مکان مورد نظرتان با محدودیت هایی همچون نبود امکانات و یا عدم صدور پروانه ساخت مواجه شوید که با خریداری کانکس مسکونی این مشکلات به راحتی حل میشوند.
  2. کانکس مسکونی این قابلیت را دارد که آن را به مکان دلخواهتان منتقل کنید، این ویژگی بسیار مهم است زیرا برای مثال شما قصد دارید تابستان یا تعطیلات نوروز را در ملک شخصی خود بگذرانید اما جایی برای اسکان شما در خانه باغ یا ویلای شخصی تان فراهم نیست و همچنین شما نمی خواهید برای ساخت خانه وقت و هزینه صرف کنید، اینجاست که کانکس مسکونی قابل حمل به کمک تان می آید.
  3. در صورتی که قصد فروش ویلا و ملک شخصی تان را داشته باشید میتوانید به راحتی کانکس را جابجا کنید و آن را به مکان دیگری منتقل کنید.
  4. در عملیات ساختمان سازی و پروژه های عمرانی به مکانی برای استراحت کارگران و کارکنان نیاز است و به خاطر محدودیت های پیش رو نمی توان روی سازه های سنتی حساب باز کرد.
  5. زیرا فراهم نمودن این مکان هزینه های زیادی در پی دارد و برای آماده شدن آن ها مدت زمان زیادی لازم است، به همین دلیل خریداری کانکس مسکونی منطقی تر به نظر می رسد زیرا با هزینه ی کمتری میتوان آن را تهیه کرد و در هر فصلی نیز میتوان از آن استفاده کرد.

البته که کانکس های مسکونی مزیت های دیگری نیز دارند که ما سعی کردیم در قالب 3 مورد مهم ترین آن ها را عنوان کنیم.

کانکس مسکونی

قیمت کانکس مسکونی

قیمت کانکس معمولی تحت تاثیر عوامل مختلفی است و چون این سازه ها از پیش ساخته هستند نمی توان به طور قطعی قیمت مشخصی برای آن ها در نظر گرفت.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کانکس معمولی شامل این موارد است:

ابعاد کانکس ( بر اساس متر مربع)

متریال به کار رفته در ساخت کانکس

امکانات و تجهیزات کانکس

کانکس های مسکونی دارای امکاناتی مثل اتاق خواب های مجزا و مجهز به کمد دیواری، هال و پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام، لوله کشی آب و فاضلاب، مخزن ذخیره آب، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی، آشپزخانه با تجهیزات مورد نیاز مثل گاز و یخچال و هود، کابینت و … دارند که البته ممکن است کانکس مسکونی همه ی این امکانات را داشته باشد اما کانکس های دیگری نیز هستند که دارای امکانات محدود تری هستند، پس هر چه کانکس مسکونی امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که قیمت کانکس های پیش ساخته که با ابعاد و امکانات مشخص ساخته شده اند ممکن است نسبت به کانکس هایی که به صورت سفارشی ساخته میشوند و مشتری ابعاد و تجهیزات آن را تعیین میکند پایین تر باشد.

زیرا کانکس مسکونی پیش ساخته را ابعاد و تجهیزات استاندارد می سازند اما شرکت های تولید کننده این امکان را نیز فراهم کرده اند که مشتری بتواند کانکس مسکونی را به سلیقه ی خود سفارش دهد.

کانکس مسکونی

کانکس مسکونی دست دوم

مشتریانی نیز هستند که قصد دارند با هزینه ی کم صاحب یک کانکس مسکونی شوند، این افراد میتوانند با خرید کانکس دست دوم در هزینه هایشان صرفه جویی کنند. کانکس دست دوم، کانکسی است که مدتی از آن استفاده شده است و صاحب آن به هر دلیلی قصد فروش آن را دارد، این خرید و فروش هم برای خریدار و فروشنده سود خواهد داشت.

خریدار با خرید کانکس دست دوم با پرداخت هزینه ی کمتر صاحب یک کانکس کاربردی خواهد شد و فروشنده نیز با فروش کانکس دست دوم بخشی از هزینه های خود را جبران میکند.

برای تعیین قیمت کانکس دست دوم کارشناس باید به خوبی آن را ارزیابی کند و بر اساس سال ساخت، میزان سالم بودن، کارایی کانکس، کشور و شرکت تولید کننده قیمت گذاری را انجام دهد.

کانکس مسکونی

کانکس های مسکونی دو طبقه

یکی از پر فروش ترین انواع کانکس، کانکس مسکونی دو طبقه می باشد، این سازه بدون محدودیت و در ابعاد دلخواه قابل ساخت است و معمولا برای مکان هایی که فضایی محدود در اختیار دارید مناسب تر است.

این نوع کانکس ها در خانه باغ ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

از ویژگی این کانکس ها این است که میتوان هر دو طبقه را به صورت جداگانه به مکان مورد نظر حمل کرد و سپس آن ها را  روی هم نصب کرد. به سرعت ساخته میشوند و به راحتی حمل میشوند.

نمای بیرونی این کانکس ها بسیار زیبا و چشم نواز است.

این سازه بسیار سبک و ایمن است زیرا دیواره های آن از جنس ساندویچ پانل است، این دیواره ها عایق نیز هستند.

جهت جلوگیری از از دست رفتن انرژی، بین اتصال دو سازه عایق پلی استایرن استفاده شده است.

همچنین دارای سیستم گرمایش از کف است.

کانکس بالا دارای تراس و بالکن است و حفاظ و نرده نیز برای آن نصب خواهد شد.برای دسترسی به طبقه بالا از پله های بیرونی استفاده میشود.

کانکس مسکونی دو طبقه را میتوان به صورت یک سوییت کامل مورد استفاده قرار داد و حتی میتوان به صورت دوبلکس نیز آن را سفارش داد.

هر طبقه مجهز به سرویس بهداشتی مستقل است.

میتوان آشپزخانه های هر طبقه را به صورت تمام MDF اجرا کرد و آن را به شیرآلات گرم و سرد مجهز کرد.

برای خرید انواع کانکس مسکونی، کانکس دست دوم، کانکس دو طبقه ویلایی و انواع مختلف کانکس به شما توصیه میکنیم به شرکت کانکس آنلاین مراجعه کنید، این شرکت در زمینه ی ساخت انواع کانکس به صورت پیش ساخته و سفارشی با قیمت مناسب فعالیت می کند.