سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مدرن ترین تجهیزات به کار رفته در ساختمان سازی می باشد که زیبایی منحصر به فردی را در بنا ایجاد نموده و علاوه براین از نظر امنیت و کارایی نیز در سطح بالایی قرار دارد. تنوع در این نوع درب بسیار زیاد بوده و با توجه به شرایط ورودی ساختمان می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود.

درب اتوماتیک شیشه ای امروزه به یکی از پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین محصولاتی تبدیل شده است که توانسته است بر اساس نوع کاربرد و همچنین زیبایی های ظاهری علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند اما تعاریف درب اتوماتیک شیشه ای به همین جملات ختم نمی شود و این محصول در دسته های مختلفی به بازار معرفی شده است .

در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت اما پیش از شروع بحث بهتر است بدانید که در گذشته درب ها به عنوان یک پل ارتباطی میان فضای درون و فضای برون کار در نظر گرفته می شدند و به طور معمول از چند لولا برای باز و بسته کردن آن ها استفاده می شود، خب این مزیت به مرور زمان و بنا به افزایش عبور و مرور افراد می توانست تاثیر نامطلوبی را بر روی محیط بگذارد و این گونه بود که درب های سنتی جای خود را به درب های شیک و زیبای اتوماتیک دادند.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب های به کار رفته در ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود که از مهم ترین آنها جنس و متریال به کار رفته در بدنه و سایر بخش های آن می باشد. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین انواع درب می توان به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره نمود.

همان طور که از نام آن مشخص است، به درب هایی گفته میشود که دارای قاب فلزی مقاوم و بدنه شیشه ای بوده و با کمک جک و تجهیزات مخصوص باز و بسته شدن آن به صورت خودکار انجام میشود. با توجه به نوع درب قابلیت باز و بسته شدن درب ممکن است به صورت خودکار یا توسط ریموت انجام شده و در برخی از مدل ها می توان آنها را به سیستم های کنترل تردد متصل نمود.

یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در این درب ها، جنس شیشه ای می باشد که برای آن به کار می رود که ارتباط مستقیم با استحکام و طول عمر بالای آن دارد. در حالت کلی درب های سکوریت، لمینت و رفلکس و رنگی می باشند که نوع سکوریت بیشترین کاربرد را دارد دارای ضخامت های متفاوتی بوده و بر همین اساس نیز قیمت آنها تغییر خواهد کرد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

علاوه بر جنس شیشه ای که برای بدنه درب ها به کار می رود، شکل ظاهری آنها و همچنین مکانیزم باز و بسته شدن آنها از دیگر فاکتورهایی می باشد که می توان بر آن اساس درب ها را تقسیم بندی نمود. انواع درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به شکل ظاهری آنها عبارتند از:

  • درب اتوماتیک شیشه ای لولایی (Swwing Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی (Folding Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک منحنی یا قوسی (Curved Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک تلسکوپی (Telescopic Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک کشویی (Sliding Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک دوار (Revolving Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی ( زاویه دار)

مکانیزم کار کردن و نحوه باز و بسته شدن این درب ها تقیربا مشابه بوده و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری هر یک از لنگه ها یا لت های درب می باشد. به عنوان مثال، درب لولایی مانند درب های معمولی بوده و اغلب از یک یا دو لت تشکیل شده و به داخل یا خارج باز و بسته میشوند. درب های اتوماتیک شیشه ای منحنی یا قوسی یکی از نمونه های بسیار زیبا و لوکس می باشد که شیشه به کار رفته در آنها دارای قوس و انحنا بوده به صورت کشویی باز و بسته میشود.

درب تلسکوپی از دیگر انواع درب های پرکاربرد برای محیط هایی می باشد که با مشکل و محدودیت در فضا مواجه هستند. این درب ها مانند درب های کشویی بوده و از تنها تفاوت آنها در تعداد لت های درب می باشد. درب های تلسکوپی از 4 لت تشکیل شده و به صورت کشویی از چپ به راست باز و بسته میشوند. درب تاشو یا اتوبوسی همان طور که از نامشان مشخص است مانند درب های اتوبوس باز و بسته میشوند از نمونه های قدیمی و بسیار پرکاربردی می باشند که در حال حاضر نیز از آنها در محیط های تجاری و اداری و فروشگاه ها استفاده زیادی میشود.

کاربرد درب های شیشه ای

با توجه به میزان مقاومت درب های شیشه ای و استحکام بالای آنها در برابر ضربه و همچنین شریط محیطی و دمایی مختلف، کاربرد آنها از گذشته تا امروز و حتی در آینده بسیار زیاد می باشد. به عنوان مثال از جمله کاربردهای این درب ها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • ورودی فروشگاه ها و مراکز خرید
  • درب ووردی بیمارستان و بخش های داخلی به منظور کنترل بهتر تردد و جلوگیری از شیوه و انتقال ویروس
  • کنترل تردد و جلوگیری از هدر رفتن مصرف انرژی در ورودی ساختمان های اداری و تجاری
  • ورودی ساختمان های مسکونی

چگونگی نصب درب های اتوماتیک شیشه ای

نصب درب شیشه ای اتوماتیک بسیار تخصصی بوده و با توجه به تعداد زیاد تجهیزات مورد استفاده برای این درب ها و دقت بالایی که در تراز و بالانس کردن لت های درب وجود دارد، لذا لازم است این کار به افراد حرفه ای اختصاص داده شود.

از مهم ترین بخش ها در نصب درب شناخت اجزای داخلی آن می باشد که عبارتند از: پانل درب کشویی و درب ثابت، ریل برای حرکت درب، قفل، سنسور تشخیص مانع، موتور، باتری پشتیبان، فریم یا قاب اصلی، بدنه و لت های درب. پس از شناخت هر یک از این قطعات و اشنایی با نحوه کار آنها لازم است چند نکته مهم در نصب مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:

  • انجام محاسبات اولیه از قبیل اندازه دهانه ورودی درب، شرایط دیوارهای اطراف، میزان فضای موجود برای باز شدن کامل لت و ارتفاع هر یک از لت ها
  • ریل را به اندازه استاندارد بر اساس نوع درب و اندازه دهانه ورودی برش بزنید
  • بالانس بودن قسمت های متحرک و ثابت درب را به طور کامل بررسی نمایید
  • برق کشی را با رعایت استانداردها انجام دهید
  • موتور و سایر بخش های جک را با توجه به دفترچه راهنمای آن بررسی نموده و اتصالات را به درستی و بر اساس نقشه ارائه شده انجام دهید.

قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به نوع و شکل ظاهری درب و لت های آن، جنس شیشه، برند و نوع جک مورد استفاده برای اتوماتیک شدن درب و همچنین اندازه و ابعاد آن و میزان ضخامت شیشه متغییر می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید این درب ها

از مهم ترین مواردی که در خرید درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • جنس شیشه و میزان ضخامت آن
  • نوع و برند جک و موتور و سایر تجهیزات کنترل باز و بسته شدن اتوماتیک درب
  • تناسب نوع درب با شرایط ورودی و نمای کلی ساختمان و کاربرد آن

 

 

انواع درب های اتوماتیک بر اساس نوع کاربرد:

این محصولات نیز بسته به نوع طراحی و شکل ظاهری دارای انواع گوناگون و متفاوتی می باشند که این دسته بندی ها به ما کمک می کند تا بتوانیم انواع در های اتوماتیک را در مکان خاص خود و در طراحی منحصر به فرد خود تهیه کنیم. این محصولات به دسته بندی های زیر تقسیم بندی می شوند:

1- درب اتوماتیک کشویی

2- درب اتوماتیک قوسی

3- درب اتوماتیک گردان

4- درب اتوماتیک مثلثی

5- درب اتوماتیک لولایی

6- درب اتوماتیک خروج اضطراری

7- درب اتوماتیک تلسکوپی

8- درب اتوماتیک تاشو

 

چرا باید از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنیم؟

مورد اول، استفاده از درب های هم خانواده درب اتوماتیک شیشه ای می تواند مزیت های بسیار متفاوت و متنوعی داشته باشد، یکی از مزایای بسیار موثر و کلیدی استفاده از این قبیل محصولات عدم اتلاف انرژی های گرمایشی و سرمایشی است و در کنار این موارد نصب آن می تواند احساس بسیار خوش آمد و دلچسبی را به محیط افراد بدهد.زیرا درب اتوماتیک شیشه ای در فریم های متفاوت و مختلفی تهیه می شود و هر کدام از فریم ها به نوبه خود زیبایی های خاص و خیره کننده ای را دارند.

اما مورد دوم، اگر بخاطر داشته باشید در گذشته از درب های لولایی فلزی  یا چوبی استفاده می شد که به مرور زمان جای خود را به درب های شیشه ای لولایی دادند، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تنش، استرس و سرعت در زندگی مردم، تقاضاهای بسیار متفاوتی به سوی بازار روانه گشت، زیرا این مورد می خواست پاسخی مناسب در جهت ورود و خروج افراد در ساعات اوج ترافیک را پاسخ دهد .

به همین دلیل یکی از نگرانی های غیرقابل چشم پوشی در استفاده از درب های لولایی این مورد است که به مرور زمان و در صورت استفاده بیش از حد درب های لولایی و همچنین رفت و آمد افراد امکان فرسودگی و خرابی لولاها به شدت افزایش خواهد یافت.به همین دلیل درب شیشه ای اتوماتیک وارد بازار شد و به خوبی توانست نظرات بسیار مثبت و سازنده ای را به سوی خود جذب کند، همچنین این محصول به خوبی توانست این معذل را به خوبی رفع کند..

این نوع درب ضمن اینکه باعث می شود تا از انرژی بهترین استفاده را داشته باشید، زیبای ظاهری ورودی، رفت و آمد راحت افراد معلول و کنترل ترافیک ورودی و خروجی را در پی خواهد داشت.

 

 

درب اتوماتیک

 

چطور می توانیم انواع درب اتوماتیک شیشه ای را تهیه کنیم؟

برای تهیه و خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توانید به مجموعه نوین دُر مراجعه کرده و با استفاده از شماره تماس های موجود در وب سایت نسبت به تماس با متخصصین مجموعه اقدام کرده و با استفاده از راهنمایی های کاملا رایگان بتوانید خرید خوب و منحصر به فردی را در این مجموعه به سر ببرید.