سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای فوم بتن در تهران

معمولا در ساختمان ها پس از تمام شدن کار اسکلت و دیواره چینی ، نصب کفپوش به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها استفاده از فوم بتن در تهران است .از جمله مهم ترین اهداف کف سازی ایجاد فضای مناسب برای نصب وسایل برای عبور از کف ساختمان است.

همچنین در ایجاد سطحی صاف و مناسب برای کف سازی باعث ایجاد لایه ای از عایق صدا و گرما و در آخر شیب است که معمولا از کف صنعتی یا معدنی در کف سازی ساختمان ها به بهترین حالت ممکن استفاده می شود.در برخی پروژه ها این مواد جای خود را به بقایای ساخت و ساز، خاک یا هر نوع ماده بی ارزش ممکن می دهند.

کف سازی

ابزارهای مورد استفاده برای اجرای فوم بتن در تهران

در فوم بتن که در بیشتر اوقات از کف پایدار به عنوان جایگزین سنگدانه استفاده می شود و به دلیل خصوصیات کف روانی این بتن در حد زیاد است که به مایع نیز تلقی می شود و همچنین از آنجا که بتنی که برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد مایع بسیار روان است و برای جلوگیری از هدر رفتن بتن باید تمام سوراخ های کف را با ملات پر کنید.

برای تولید کف از مخلوطی از مواد مخصوص کف (کف مایع) و آب استفاده می شود. این دو ماده در یک ژنراتور کف تشکیل شده از همزن با هم مخلوط می شوند و چندین کپسول هوا و کف با دمیدن هوا به داخل این مخلوط تشکیل می شوند. کف به دلیل هوای فشرده، حباب های کوچک و محکم می شود، در میکسر فوم بتن مقدار دیگری آب و سیمان با هم مخلوط می شوند و کف حاصل به مخلوط آب و سیمان اضافه می شود و خوب مخلوط می شود.

در این فرایند ساده به راحتی می توان تشخیص داد که مهم ترین مشکل پایداری کف و جداسازی آن از مخلوط آبی سیمان است. این فناوری ازچندین سال پیش مورد توجه قرار گرفته است و کیفیت مواد کف سازی همیشه در حال پیشرفت بوده است، مواد کف سازی کنونی توانایی اطمینان از پایداری و جدا نشدن کف تولید شده از مخلوط سیمان آبی را دارند.

کف مایع با فوم زیادی که در محیط آب و سیمان تولید می شود باعث می شود تا حجم ملات سیمان را افزایش یابد و محلول موسوم به بتن فوم را تولید می کند که خاصیت خاصی دارد و در کف ها و شیب ها قابل استفاده است.

کف سازی

مشخصات فوم بتن خشک شده

فوم بتن باید از یک سری معیار های مشخص شده به همراه باشد و از جمله این معیار ها خشک شدن فوم بتن می باشد که در این خصوص فوم بتن مورد نظر با توجه به کمترین زمان ممکن عمل خشک شدن را در پیش رو داشته باشد و برای مثال می توان اینگونه بیان کرد که مدت زمان برای خشک کردن فوم بتن در هوای خشک 1 روز می باشد و همچنین خشک کردن در هوای سرد زمستانی بازه 2 الی 3 روز طول می کشد تا مرحله خشک شدن فوم بتن ایجاد شود.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که صرفه جویی زمان در ساخت و ساز ساختمان ها از امری مهم به همراه است و در این خصوص برای پیشرفت کار در ساختمان ها می توان از خشک کردن فوم بتن  استفاده کرد و همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که مدت زمانی که برای خشک کردن بتن در نظر گرفته اید اگر بیشتر باشد باعث خشک شدن فوم بتن مورد نظر می شود.

چگونگی تشخیص فوم بتن استاندارد و مرغوب از فوم بتن نامرغوب

اگر ما یک دستگاه بتن فوم با حجم 1.2 متر مکعب داشته باشیم و یک تمخزنی 1.2 متر مکعب را در یکی از طبقات نصب کنیم تا آزمایش شود ، فوم بتن  ایجاد شده با فوم عادی تقریبا نیم متر مکعب مخزن را که در یک ارتفاع قرار دارد پر می کند. بنابراین یک متر مکعب فوم بتن معمولی به طور محسوسی دو برابر سیمان مصرف می کند و همچنین تعداد مخازنی که پیمانکار در حال کار با فوم غیر استاندارد می باشد دو برابر می شود.

حباب های موجود در بتن فوم با کیفیت ضعیف از ثبات کمی برخوردار هستند و هنگامی که در داخل شلنگ بالا می روند حباب ها می شکنند و حجم بتن فوم کاهش می یابد پس به این نتیجه می رسیم که فوم بتن استاندارد باید ویژگی های گفته شده را داشته باشد تا بتنی از نوع مرغوب به همراه باشد، در صورت استفاده از فوم بتن غیر استاندارد، مصرف مواد دو برابر می شود و هزینه انجام کار برای کارفرما نیز دو برابر می شود.

فوم بتن

انتخاب نوع مناسب سیمان

فوم بتن در تهران به دلیل خاصیت بدنی منحصر به فرد، به بتن سبک، با کیفیت و عایق با مقاومت (فشرده سازی و مقاومت کششی) نیاز دارد. همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشید که از فوم پایدار به جای سنگدانه ها در بتن فوم استفاده می شود و با توجه به ماهیت کف، که هیچ مقاومت برشی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین در این مقاومت نمی تواند در برابر بتن سخت نقش مقاومت دانه ای را ایفا کند و مقاومت فشاری بتن فوم فقط  توسط ماتریس سیمانی ایجاد شده بین حفره کف تامین می شود.

البته این میزان بسیار کمتر از بتن معمولی است مقاومت فشاری بتن فوم تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تراکم بتن، سن بتن، رطوبت بتن، خصوصیات شیمیایی، مکانیکی اجزای بتن و نسبت اختلاط آنها قرار دارد بنابراین فوم بتن را نمی توان به عنوان یک ماده سازه ای (باربری) در نظر گرفت.

باید اکثر خواص پرکننده آن که در کف سازی ها و ساختمان های شیب دار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، مصرف سیمانی که در فوم بتن تهران در نظر گرفته شده است، باید از نوع کمترین میزان باشد و بخاطر هزینه سیمان مورد نظر نیست بلکه  اگر مصرف زیادی از سیمان را به همراه داشته باشید در این صورت فوم بتن خراب می شود و خاصیتی از جمله نگهدارنده و ماندگاری فوم بتن سخت می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.