سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچ و رولپلاک نما

معمولا از پیچ و رولپلاک نما در ساختمان ها استفاده می شود و در روی سنگ نمای ساختمان برای جلوگیری از شل شدن سنگ نمای ساختمان کاربرد دارند .

در سنگ نماهای ساختمان ها با استفاده از داربست و طناب برای ایجاد محکم کاری و نگه داشتن سنگ نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد تا در این صورت  استفاده از موارد گفته شده از وقوع هر گونه خطرات احتمالی جلوگیری کرد و امنیت ساختمان محل کار خود را تا حد زیادی افزایش داد.

 پیچ رولپلاک نما یک نوع بست می باشد که بر روی دیوار ها نصب می گردند و جنسی که دارند عمدتا از پلاستیک و مخروطی شکل ساخته شده اند  .

از جمله بهترین پیچ ها در هنگام اسکوپ کردن پیچ گالوانیزه می باشد بنابراین این پیچ در برابر شرایط مختلف جوی دارای مقاومت زیادی است و همچنین پیچ ها را باید بر روی بتونه قرار داد لازم به ذکر است که در ساختمانی که از این نوع پیچ و رولپلاک نما استفاده شده اند در فاصله بیشتر از 5 متری در معرض دید قرار نمیگیرند و نمیتوان پیچ و رولپلاک موجود بر روی سنگ ها را تشخیص داد.

ابزارهای مورد استفاده برای استفاده ازپیچ و رولپلاک نما

برای استفاده از پیچ و رولپلاک نما ابزار های مختلفی برای انجام این کار لازم است تا بتوان به مرحله نصب پیچ و رولپلاک نما در دیوار ساختمان ها پی برد، در مرحله اول باید به این نکته مهم دقت کرد که پیچ و رولپلاک نما در فاصله 50 سانتی متری از هم باید بر روی سنگ نما نصب شوند .

همچنین در صورتی که عرض نما کمتر از 50 سانتی متر باشد بر روی پیچ و رولپلاک که نصب می شود باید از دو تا پیچ استفاده شود تا از مقاومت کافی برخوردار باشد، برای این که سنگ نمای ساختمان را ثابت نگه دارید باید از عرض باریک تر از 10 سانتی متر استفاده شود.

به بخش نصب پیچ و رولپلاک نما می رسیم که در این مرحله با استفاده از دریل معمولی سنگ مورد نظر را سوراخ می کنید و بعد سنگ سوراخ شده را با استفاده از پیچ و رولپلاک نما محکم می کنید و در مرحله آخر می توانید با استفاده از بتونه ای همرنگ با سنگ نما درست کنید .

بر روی تمامی پیچ و رولپلاک هایی که بر روی سنگ ها نصب کرده اید را بزنید تا بعد از این کار بر روی زیبایی ساختمان نصب شده تاثیر منفی به دنبال نداشته باشد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت و هزینه پیچ و رولپلاک نما

در بررسی قیمت پیچ و رولپلاک باید یادآور این نکته باشیم که می توان این نوع از پیچ و رولپلاک ها را به صورت دانه ای و متر مربعی خرید و این خرید نسبت به مساحت و حجم کاری که در اختیار دارید بستگی دارد که در خرید پیچ و رولپلاک نما به صورت تکی قیمت و تعرفه آن بیشتر از خرید متر مربعی می باشد .

در خرید کنتراتی به  دلیل این که به صورت عمده  خریداری می کنید قیمت مقرون به صرفه را برای خود ایجاد می کنید .

در مساحت های بزرگ این نوع از خرید بهترین نوع خرید می باشد که قیمتی مناسب را نیز به همراه خواهد داشت زیرا در این صورت از تخفیف هایی برای وسایل خود روبرو می شوید که در خرید به صورت تکی این مزایا را در اختیار نخواهید داشت.

 

اقدامات لازم جهت محکم سازی ساختمان برای انجام پیچ و روپلاک نما

معمولا در نمای ساختمان ها به دلیل این که سنگ ها شل و می شوند و گاهی اوقات ریخته می شوند به منظور جلوگیری از این کار پیچ و رولپلاک نما تولید کرده  اند که با نصب این پیچ ها بر روی سنگ هایی که نیازی به محکم کاری دارند.

سنگ ها را در این صورت به عبارتی بست بر روی سنگ نما ها انجام داد که با استفاده از این بست ها دیگر نگران ریزش سنگ نما و یا حتی شل شدن آن ها نشوید .

در همین ارتباط اقداماتی برای محکم کاری و امنیت در ساختمان ها از امور ضروری می باشد و از جمله این اقدامات می توان گفت شخصی که کار پیچ رولپلاک نما زدن را بر عهده می گیرد با استفاده از داربست و طناب در ارتفاع های بالا به منظور حفظ جان خود انجام می دهد که در این صورت  با در نظر گرفتن اقدامات امنیتی روند ادامه کار ها در ساختمان به بهترین شکل انجام خواهد شد.

قیمت پیچ و رولپلاک نما

قیمت پیچ و روپلاک نما معمولا به شکلی می باشد که نسبت به تعداد طبقات کاری مشخص می شود و لازم به ذکر است که این نکته در مورد پیچ و رولپلاک را بدانید که هر چقدر تعداد پیچ درخواستی شما برای ساختمان مورد نظر بیشتر باشد با قیمت کمتری برخورد خواهید کرد.

در صورتی که مثلا برای یک طبقه ساختمان بخواهید پیچ و رولپلاک نما خریداری کنیدتوجه داشته باشید که قیمتی بیشتر را خواهد داشت.

بنابراین باید قبل از خرید پیچ و رولپلاک به این موضوعات گفته شده دقت کنید تا بعد از مرحله خرید مشکلی پیش نیاید و به راحتی پیچ با اندازه ساختمان خود  خریداری کنید و در روی سنگ نمای خود استفاده کنید تا در کنار این که محکم کاری بر روی سنگ ها ایجاد می شود همچنین بر زیبایی ساختمان نیز لطمه ای وارد نمی کند.

پیچ و رولپلاک نما مناسب چه سنگ هایی است

با استفاده از پیچ و رولپلاک نما به راحتی می توانید سنگ هایی که نیازی به تعمیر دارند را محکم ببندید و دیگر شاهد این اتفاق نباشید زیرا این امر را در ساختمان ها باید با جدیت بیشتری بررسی کنید تا مانع از آسیب دیدن افراد در حین افتادن سنگ نما نشود.

در کنار آن باید بگوییم که پیچ و رولپلاک نما تنها در سنگ نما خالی مورد استفاده قرار می گیرد که از کیفیت زیادی  برخوردار باشند و اگر کیفیت کمتری داشته باشند پیچ رولپلاک هیچ تاثیری در محکم کاری سنگ نما نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت worksafety-pazirik.com مراجعه کنید.