سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش سیم و کابل

همه می‌دانیم که برای انتقال برق بین نقاط مختلف از سیم و کابل استفاده می‌شود. سیم‌ها و کابل‌ها در ساختمان سازی جزو تجهیزات اصلی هستند

در صنعت فروش سیم و کابل به کیفیت محصولات توجه بسیاری می‌شود. این محصولات تنوع زیادی دارند.

به همین دلیل مشتریان باید با توجه به کاربردهای مورد نظر خود محصول مناسب را انتخاب کنند. در این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما در مورد خرید و فروش سیم و کابل را ارائه داده‌ایم.

 

جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها

در هنگام فروش سیم و کابل حتما به جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها و سیم‌ها توجه می‌شود. برای انتقال دادن انرژی الکتریکی با فشار متوسط و فشار قوی از کابل‌های برق مناسب برای این کار استفاده می‌شود. در تأسیسات الکتریکی استفاده از کابل‌های برق بسیار گسترده است. درواقع کابل‌ها هادی‌هایی هستند که می‌توانند جریان برق را از خود عبور دهند.

بدنه تمام کابل‌ها با استفاده از عایق پوشیده شده است. عایق ماده‌ای نارسانا است و جریان برق را از خود عبور نمی‌دهد. جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها بستگی به ولتاژ ‌هادی کابل دارد. پرکاربردترین عایق‌هایی که در کابل‌ها و سیم‌ها به کار می‌رود، روکش‌هایی از جنس پلاستیک، شیشه و چوب است و پلی اتیلن هستند.

پلی اتیلن عایقی ضد حریق است و معمولا تنها در فضاهای تخصصی کاربرد دارد. بنابراین کابل‌های مورد استفاده در ساختمان‌های معمولی دارای روکش پلاستیک هستند. مهم‌ترین و پرکاربردترین عایقی که در سال‌های اخیر برای تولید کابل‌ها استفاده می‌شود P.V.C است. این عایق غیر قابل اشتعال و انعطاف پذیر است.

 

قیمت انواع مختلف سیم و کابل

 

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام فروش سیم و کابل قیمت انواع مختلف محصولات است. خریدن سیم و کابل استاندارد و باکیفیت نکته مهمی است که غفلت از آن احتمال ایجاد خسارت را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. امروزه تولید سیم و کابل برق یکی از بهترین صنایع ایران محسوب می‌شود و رشد اقتصادی مطلوبی دارد.

فروش سیم و کابل در دنیای امروز توسط بسیاری از عرضه کننده‌های محصولات برقی و ساختمانی انجام می‌شود. فروش سیم و کابل ایرانی در بسیاری از مغازه‌ها و سایت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. آن‌ها کیفیت‌های مختلفی دارند. بنابراین قیمت‌هایشان نیز متفاوت است.

هر برند و مجموعه‌ای برای تولید محصولات خود از متریال مخصوص استفاده می‌کند. کابل‌های استاندارد هادی‌هایی از جنس مس دارند. اما کابل‌هایی با هادی آلومینیومی نیز تولید می‌شوند. کابل‌های استاندارد قیمت بیشتری دارند اما امنیت آن‌ها بالاتر است. اگر قصد خرید و فروش سیم و کابل را دارید، پیش از قیمت به کیفیت و متریال به کار رفته در آن توجه داشته باشید.

 

موارد مورد استفاده از سیم و کابل

سیم‌های برق بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف و  مصارف خانگی دارند. سیم‌های برق در مکان‌هایی که با ولتاژ مصرفی 220 ولت، استفاده می‌شوند. ‌هادی به کار رفته در سیم‌ها، انعطاف پذیری مطلوبی دارد و از قابلیت خم و راست شدن برخوردار است. همین امر باعث می‌شود که رشته‌های‌ هادی در هنگام خم و راست شدن نشکنند.

سیم‌ها کاربردهای مختلفی دارند. تعیین کاربرد باید پیش از اقدام برای فروش سیم و کابل انجام شود. سیم‌های ساختمانی و ارت، سیم‌های اتومبیلی، سیم رانژه، سیم سخت هوایی و سیم‌های تخت بدون روکش انواع محصولات موجود در بازار هستند.

کابل‌ها نیز مانند سیم‌ها انواع مختلفی دارند و کاربردهایشان نیز متفاوت است. از مهم‌ترین کاربردهای کابل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده در سیگنال‌های مخابراتی و برق قدرت.
  • انتقال جریان الکتریکی با ولتاژ‌های متفاوت.
  • استفاده به عنوان کابل اینترنت در صنعت کامپیوتر.
  • تاسیسات داخل ساختمان.
  • شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری.
  • نیروگاهها و واحدهای صنعتی

علاوه بر موارد بالا در بسیاری از موارد دیگر کابل‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت کاربرد دارند.

 

عوامل موثر بر انتخاب سیم و کابل

 

در فروش سیم و کابل عوامل مختلفی دخیل هستند. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را بیان کرده‌ایم که خریداران و فروشندگان سیم‌ها و کابل‌های مختلف باید با آن آشنا باشند.

  • انتخاب نوع سیم و کابل باید بر اساس ظرفیت مورد نیاز. اگر مقدار جریان برق از حد تعیین شده برای سیم یا کابل بیشتر شود، سیم می‌سوزد. این سوختگی ممکن است منجر به آتش‌سوزی یا برق گرفتگی یا قطع برق تمام مجموعه شود. بنابراین جریان مصرفی نبایستی از جریان مجاز در سیم و کابل بیشتر شود.
  • افت ولتاژ. کاهش ولتاژ دستگاه‌های صنعتی مانعی مهم در کارکرد درست آن‌ها محسوب می‌شود. این مشل در دراز مدت باعث آسیب دیدگی دستگاه خواهد شد. بنابراین افت ولتاژ کابل نباید از حد مجاز زیادتر شود.
  • انتخاب کابل و سیم با پوشش مناسب و با توجه به شرایط آب و هوایی صورت گیرد. به عنوان مثال در محیط‌های شرجی یا مرطوب، عایق باید مقاومت زیادی داشته باشد تا مانع از رسیدن رطوبت به هادی شود. همچنین در شهرهایی که دمای هوا خیلی زیاد است، عایق باید مقاومت کافی در برابر حرارت و دمای بالا داشته باشد.

سیم و کابل

تفاوت کابل مسی و آلومینیومی‌

شناخت تفاوت کابل مسی و آلومنیومی از دیگر فاکتورهایی است که باید فروش سیم و کابل به آن توجه داشته باشید. فلز مس از زمان‌های خیلی گذشته انتخاب بسیار مناسبی برای‌هادی سیم و کابل بوده است. این فلز رسانای خوبی است و همچنین قیمت آن نسبت به دیگر رساناها مانند طلا و نقره کم‌تر است.

امروزه به دلیل افزایش قیمت مس تولیدکنندگان از فلز آلومینیوم به عنوان رسانای مورد نیاز در سیم‌ها استفاده می‌کنند. آلومینیوم نسبت به فلز مس مقاومت الکتریکی بیشتری دارد و از نظر قیمت نسبت به فلز مس مقرون به صرفه‌تر است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مس و آلومینیوم انجام دهید فلز آلومینیوم سبک‌تر است. البته مسئله‌ی خوردگی فلز نیز در فروش سیم و کابل حتما باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از مواد غیر استاندارد در تولید کابل‌ها باعث می‌شود که عملکرد آن‌ها مشکل داشته باشد. از فلز آلومینیوم فقط در کابل‌های قدرت خود نگهدار می‌توان استفاده کرد و تا به امروز مجوزی برای استفاده از این فلز در تولید کابل افشان و ساختمانی داده نشده است. اما متاسفانه افراد سودجو از این فلز برای هادی سیم‌های ساختمانی نیز استفاده می‌کنند. خرید از منابع معتبر به شما کمک می‌کند که نسبت به جنس هادی موجود در سیم اطمینان داشته باشید.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.