سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت تلویزیون

عوامل موثر بر قیمت تلویزیون

 

قیمت تلویزیون یکی از پارامترهای مهم در انتخاب نوع تلویزیون برای افراد مختلف است. اگر شما هم قصد خرید تلویزیون را دارید بدون شک با قیمت های مختلف این کالا روبرو شده اید. قیمت های مختلف و متفاوت می توانند موجب سردرگمی خریداران شوند. از آنجاییکه تلویزیون وسیله ای چند کاربردی است، تکنولوژی های مختلفی در ساخت آن به کار می روند. این امر سبب بالا رفتن قیمت تلویزیون تولیدی نسبت به سال های گذشته می گردد. علاوه بر مورد ذکر شده، عوامل موثر بر قیمت تلویزیون در دسته بندی های مختلفی قرار دارند. در اینجا بنا داریم شما را با این عوامل آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت تلویزیون چگونه تعیین می شود ؟

 

قیمت تلویزیون بر اساس مشخصات مختلف آن تعیین می شود. همانگونه که در بخش قبل به تفصیل به آن پرداختیم، عوامل مختلفی بر قیمت تلویزیون تاثیرگذار هستند. بر اساس این عوامل نامبرده، هزینه خرید تلویزیون های تازه تولید شده، توسط کمپانی های تولیدی تعیین می شود. لازم به یادآوری است که این قیمت ارائه شده توسط تولیدی ها قیمت خالص تلویزیون نیست. زیرا در زمان واردات اینگونه محصولات، وارد کنندگان میبایست مبالغی را برای هزینه گمرک کالا، هزینه حمل و نقل، هزینه انبار و غیره در نظر بگیرند. تمامی این هزینه های صورت گرفته در تعیین قیمت در هر کشوری، تاثیرگذار است.

قیمت انواع تلویزیون ال جی و سامسونگ

 

قیمت تلویزیون - تی وی گراف

قیمت در برندهای مختلف متفاوت است. بسیاری از افراد قیمت های بالا و نجومی برخی از برندها نظیر سونی و بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen) را غیر منطقی می دانند. اگر برای خرید تلویزیون به فروشگاه های مختلف مراجعه کرده باشید ممکن است در هنگام انتخاب تلویزیونی از این برندها با جمله آشنای ” این قیمت بالا بخاطر برند محصول است” روبرو شده باشید. این صحبت تماما درست نیست ولی تا حدی منطقی به نظر می رسد. این تفاوت قیمت زمانی فاحش بنظر می رسد که یک تلویزیون با مشخصات کاملا مشابه این برندها را با قیمت همان نوع از تلویزیون ال جی و سامسونگ مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را قیمت های مناسب این دو برند آشنا کنیم.

قیمت تلویزیون های ال جی

 

قیمت تلویزیون ال جی از طرف شرکت ال جی تعیین می شود. قیمت های منطقی و مناسب این تلویزیون ها سبب محبوبیت بالای این برند جهانی شده است. بسیاری از خریداران تلویزیون با انتخاب یک محصول از ال جی می توانند به اکثریت قریب به اتفاق انتظارات خود از یک تلویزیون دست یابند. اگر به سایت های بزرگ فروش آنلاین نظیر آمازون نگاهی بیندازیم متوجه هزینه های خرید مناسب تلویزیون ال جی خواهیم شد. البته ناگفته نماند که هزینه خرید تلویزیون های ال جی نیز تا حد زیادی تحت تاثیر پارامترهای موثر بر هزینه خرید تلویزیون های ال جی نظیر تکنولوژی بکار رفته، کیفیت تلویزیون، مشخصات ظاهری و غیره قرار دارد. بنای مقایسه در اینجا بر اساس تلویزیون های با مشخصات مشترک برندهای قیمت بالا است.

 

قیمت تلویزیون سامسونگ

 

قیمت یکی از پارامترهای اساسی انتخاب این تلویزیون توسط خریداران است. تلویزیون های تولیدی شرکت سامسونگ به مناسب بودن قیمت خود در برابر کیفیت بالای محصولات، شهرت دارند. سامسونگ شرکتی بسیار بزرگ و فعال در حوزه های مختلف است. بنابراین همواره تلاش دارد با حفظ قیمت محصولات خود، به این شکل بطور رایگان برای کالای تولیدی خود تبلیغ کند. لازم به ذکر است که مناسب بودن هزینه خرید تلویزیون سامسونگ و ال جی هرگز دلیلی بر کیفیت پایین محصولات آنها نیست. برای تصدیق این حرف همین کافی است که بدانید هر ساله رتبه نخست بهترین تلویزیون در سرتاسر دنیا به یکی از این دو برند تعلق دارد.

 

خرید تلویزیون

 

خرید تلویزیون یکی از خریدهای اساسی هر خانواده را به خود اختصاص داده است. به دلیل استفاده تمام اعضای یک خانواده از تلویزیون، میبایست سلیقه همه آنها در خرید تلویزیون اعمال گردد. گاهی جمع بندی نظر تمامی افراد برای انتخاب بهترین گزینه، کار آسانی نیست. توقعاتی که اعضای مختلف خانواده از یک تلویزیون دارند ممکن است آنقدر متفاوت باشد که نیاز به تهیه یک تلویزیون پیشرفته را بوجود بیاورد. با توجه به هزینه خرید تلویزیون و اختصاص بودجه نسبتا بالا به آن، انتخاب بهترین گزینه در هنگام خرید تلویزیون بسیار مهم است. ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا با در نظر گرفتن 5 نکته اساسی در خرید تلویزیون، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

قیمت تلویزیون - تی وی گراف

5 نکته اساسی در خرید تلویزیون

 

هزینه خرید تلویزیون و بودجه ای که یک خانواده باید برای خرید آن در نظر بگیرد نسبتا بالا است. جهت صرفه جویی در مبلغ خرید تلویزیون و انتخاب بهترین گزینه با توجه به توان مالی خود، به 5 نکته اساسی زیر توجه کنید:

  1. تا آنجاییکه قیمت  برای شما محدودیت ایجاد نمی کند به دنبال خرید جدیدترین تلویزیون با بالاترین سطح تکنولوژی باشید. پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی با سرعت بالا، محصولات مختلف را خیلی زود از رده خارج می کند. بنابراین تلویزیونی تهیه کنید که با وجود داشتن قیمت  مناسب، در سطح بالایی بوده و دیرتر از رده خارج شود.
  2. خود را زیاد درگیر قابلیت های هزینه بر اما بدون استفاده برخی از تلویزیون ها نکنید. برخلاف آنچه که برای تکنولوژی های ضروری در بند 1 گفتیم، برخی از تکنولوژی ها نظیر قابلیت نمایش سه بعدی و یا صفحه خمیده تلویزیون، کاربرد چندانی ندارند. این تکنولوژی ها گاهی تنها جنبه تبلیغاتی و رقابتی برای برند خود داشته و به میزان بسیار زیادی باعث افزایش هزینه خرید تلویزیون می شوند.
  3. کیفیت تصویر و سایر پارامترهای تاثیرگذار بر کیفیت تلویزیون را بررسی کنید. بدون شک هزینه کردن برای یک تلویزیون 4K از آنجاییکه بسیاری از محتواها روبه این کیفیت حرکت می کنند، کاری عاقلانه است. شما تلویزیون خود را برای چندین سال متوالی خریداری می کنید. بنابراین اجازه دهید تلویزیونی وارد حریم خانوادگی شما شود که قابلیت برآورده سازی نیازهای شما را حداقل برای چندین سال داشته باشد.
  4. مشخصات ظاهری و ابعاد تلویزیون را براساس نوع فضای داخالی خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد به داشتن تلویزیونی با ابعاد بزرگتر علاقه مند هستند. اما واقعیت این است که خریدن یک تلویزیون بزرگ برای یک فضای کوچک تنها موجب به هم ریختگی فضا و به چشم نیامدن کیفیت تلویزیون خریداری شده در آن می گردد. سایر مشخصات ظاهری تلویزیون را بر اساس نوع فضای خود انتخاب کنید.
  5. قیمت  می تواند پارامتر مهمی در خرید تلویزیون باشد. بنابراین در ابتدا بودجه در نظر گرفته شده برای این کار را مشخص کنید. زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی و یا فیزیکی قصد خرید این وسیله را دارید، از فروشنده و کارشناسان آنها برای انتخاب بهترین گزینه بر حسب قیمت کمک بگیرید.

نتیجه گیری

قیمت می تواند یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب تلویزیون باشد. قیمت  تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. هر یک از این عوامل می توانند با نسبت های مختلف موجب افزایش و یا کاهش هزینه خرید تلویزیون گردند. نکته مهم در این میان آگاهی از دلیل هزینه بالا در برخی از تلویزیون ها در هنگام خرید آن است. گاهی تکنولوژی خاصی در تلویزیون به کار رفته است که در کنار افزایش بسیار زیاد هزینه خرید تلویزیون، هیچگونه کاربردی برای ما ندارد. تلویزیون ابزاری مهم و حیاتی در بسیاری از منازل است. بنابراین انتخاب بهترین تلویزیون بر اساس قیمت تلویزیون های موجود در بازار از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد است. مجموعه تی وی گراف تلویزیون های سامسونگ و ال جی را با قیمت های مناسب ارائه میدهد میتوانید با رفتن به قیمت محصولات آن هارا با گارانتی خریدی نمایید .