سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پله برقی

آیا شما نیز به دنبال راهنمای خرید و استفاده از باکیفیت ترین و بهترین انواع پله برقی هستید؟ آیا می دانید که برای سرویس و نگهداری از پله های برقی بایستی از کجا اقدام کرد؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطلب پیش روی خود را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید و از این طریق اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورید. 

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از اماکن عمومی را پله های برقی شکل داده اند و این محصول به منظور حمل و نقل مسافران به سمت بالا و پایین در یک ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شما می توانید شاهد استفاده ی بسیار گسترده ای از پله های برقی در سراسر کشورهای جهان باشید. از مهمترین مکان هایی که شاهد استفاده از پله برقی هستیم، می توان به مواردی اعم از مراکز حمل و نقل، مراکز تجاری، فرودگاه ها، هتلها، مراکز خرید و ساختمان های عمومی اشاره کرد. پله برقی استفاده شده در این مکان ها از اهمیت استفاده و مزیت های بسیار بالایی برخوردار است و همچنین می توانند حجم بالایی از افراد را به راحتی تا ارتفاع یک طبقه جا به جا نماید. شما نیز می توانید بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را در مکان مد نظر خود، مورد استفاده قرار دهید.

 

مشخصات فنی پله برقی

پله برقی یکی از پرکاربردترین و بی نظیرترین تجهیزات مورد نیاز در بسیاری از مکان های عمومی می باشد؛ که برای سخت و طراحی این محصولات از سه گیربکس جداگانه استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ دنده ساده: در این حالت پله برقی، دستگیره ها و محور پله ها به کمک زنجیر به حرکت در می آیند.
  • چرخ دنده حلزون: عملکرد این مدل از گیربکس ها در مقایسه با حالت قبلی بسیار بالاتر بوده و ساختار حلزونی مانند چرخ دنده های در این تجهیزات می تواند راندمان موتور را به شکل باورنکردنی افزایش دهد.
  • چرخ دنده سیاره ای یا خورشیدی: در این مدل از گیربکس ها شاهد انتقال نیرو توسط یک سری از چرخ دنده ها صورت می گیرد که در این صورت شما می توانید به بالاترین راندمان مورد نظر خود در این تجهیزات دست پیدا کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی پله برقی به کاتالوگ آنه مراجعه کرده و از این طریق به اطلاعاتی که مورد نیاز شما هست، دست پیدا نمایید.

 

پله برقی ایرانی

 

امروزه شرکت ها و برندهای بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال طراحی و ساخت بهترین و باکیفیت ترین نوع این وسیله هستند که شما می توانید در میان این برندها، شاهد محصولات ایرانی نیز باشید. برای آشنایی نزدیک با پله های برقی ایرانی می توانید از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام کرده و از این طریق به بررسی هر یک از این تجهیزات بپردازید و با توجه به علاقه مندی خود، مناسب ترین آن را تهیه کنید. جالب است بدانید که برند های خارجی معمولا از ارائه خدمات پس از فروش بالایی برخوردار نیست و برخی از آنها حتی هیچ گونه خدمات پس از فروشی را در کشور ما ارائه نمی دهند. برای همین منظور نیز توصیه می شود که از محصولات ایرانی استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته و از قطعات و خدمات پس از فروش بسیار خوبی نیز بهره مند شوید.

 

انواع 

 

پله برقی ها را با توجه به آیتم های بسیار متعددی به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند که از مهمترین و اصلی ترین این آیتم ها می توان به نوع شیب پله های برقی اشاره کرد. شما نیز می توانید با توجه به ارتفاع محل نصب پله برقی مورد نظر خود، یکی از مناسب ترین و بهترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را مورد نصب قرار دهید. از مهمترین و پرفروش ترین انواع پله های برقی بر اساس شیب آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سی درجه: زاویه ای که با زمین دارند در این حالت سی درجه بوده و کاربران می توانند امنیت بسیار بالایی را در این حالت احساس کنند. افرادی که ترس از ارتفاع دارند، به راحتی می توانند از این وسیله استفاده نمایند.
  • سی و پنج درجه: پله های برقی سی و پنج درجه از دیگر انواع این تجهیزات می باشد که امنیت این تجهیزات نیز بالا بوده و ترس استفاده از پله های برقی را به حداقل ترین میزان می رساند.
  • متحرک شیب دار: این مدل از کمترین شیب ممکن برخوردار هستند که می توانند افراد را از نقطه ای به نقطه ی دیگر انتقال دهند.

 

پله برقی خانگی

 

پله های برقی خانگی بر اساس استفاده در ساختمان های مسکونی طراحی شده اند و افراد نیز می توانند با توجه به بودجه ی در اختیار خود، بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهند. همیشه برای خرید بهترین انواع پله های برقی به سه فاکتور اصلی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • ایمنی
  • کیفیت
  • قیمت مناسب

 

سرویس و نگهداری 

 

پله برقی ها نیز مانند دیگر تجهیزات نیازمند نگهداری و سرویس های ادواری هستند تا بتوانند به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن اقدام به عملکرد خود داشته باشند. شما نیز بهتر است این امر را جدی گرفته و حتما به شکل متناوب اقدامات مربوط به سرویس و نگهداری را انجام داده و از این طریق از عملکرد بسیار باکیفیت آن اطمینان لازم را به دست آورید.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

قطعات پله های برقی

 

اگر شما نیز به دنبال تهیه و استفاده از بهترین و بی نظیرترین انواع پله برقی هستید، می توانید در خصوص قطعات این تجهیزات یک سری از مهمترین اطلاعات را به دست آورده و سپس با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته باشید. از اصلی ترین تجهیزات مربوطه می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • درب محافظ ایستگاه های پایین و بالا
  • دک خارجی
  • دک داخلی
  • اسکورت
  • نرده 
  • دستگیره یا هندریل
  • شنه و کامپلیت
  • پالت
  • استپ

هر یک از این اجزا و قطعات از کارایی و وظیفه ی جداگانه ای برخوردار هستند و کوچکترین آسیب به هر یک از این قطعات، می تواند عملکرد پله های برقی را با مشکل اساسی رو به رو سازد.

 

ویژگی های یک پله برقی مناسب چیست؟

 

  1. حرکت روان و مصرف بهینه انرژی
  2. عدم ایجاد سر و صدای در هنگام حرکت
  3. رعایت استانداردهای لازم در کیفیت ساخت و میزان امنیت
  4. استفاده از آلیاژهای مناسب و مواد ضد خوردگی در ساخت قطعات
  5. عملکرد اتوماتیک قابل اعتماد و ایمن
  6. اندازه‌ استاندارد در اندازه‌‌ی پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله
  7. ریل های متحرک محافظ پله به گونه‌ای طراحی شوند که از انگشتان مراقبت کند
  8. توقف اتوماتیک بلافاصله بعد از بروز کوچک‌ترین اختلال

 

استاندارد پله برقی

 

پله برقی برای طراحی و نصب خود، نیازمند یک سری از استانداردها می باشد که شرکت های تولید کننده می تواند با توجه به این استانداردها، چیدمان مناسبی را به ارمغان آورند. از مهمترین این استانداردها می توان به طول افقی، طول مفید، عرض پله، ارتفاع، تعداد پله، ظرفیت آن و غیره اشاره کرد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

چیدمان 

 

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که در استفاده از این نوع پله ها باید به آن توجه کرد، چیدمان این محصولات می باشد که این امر نیازمند تخصص بسیار بالایی بوده و شما می توانید برای چیدمان آن از نیروی متخصص حاضر در شرکت ما کمک بخواهید. منظور از چیدمان ، همان نحوه جوشکاری و اتصال قطعات مختلف آن می باشد.

 

نصب 

 

نصب پله برقی یکی از دیگر مهمترین مواردی می باشد که بایستی به آن توجه کرد. برای نصب این تجهیزات می توانید از متخصصان حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. استفاده از این وسیله نیازی به انتظار نداشته و شما می توانید بدون معطلی به راحتی از این تجهیزات استفاده کنید. طی یک گزارش ارائه شده از سوی کشور آمریکا، در حال حاضر بیش از سی هزار از متفاوت ترین انواع پله های برقی در این کشور نصب و مورد استفاده قرار گرفته است که این تجهیزات می توانند در حدود نود میلیارد مسافر را به راحتی جا به جا کند.

 

هزینه نصب 

 

همچنین هزینه نصب را نیز می توانید به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود به دست آورید. هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی هزینه نصب با توجه به کیفیت نصب این تجهیزات متغیر می باشد. شرکت ما برای نصب این تجهیزات، گارانتی نصب ارائه می دهد که شما می توانید از این خدمت بهره مند شوید.

 

 

پله برقی مدرن

 

پله برقی مدرن از بهترین مدل های این تجهیزات می باشد که از طراحی بسیار شیک و سرعت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل از هزینه نصب پله برقی دارای چشمک هایی هستند که در صورت عدم مسافر، پله به شکل خودکار از کارکردن باز ایستاده و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را برای شما به ارمغان می آورد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

فاکتورهای مناسب در خرید و انتخاب پله برقی

  • امنیت 

همیشه ایمنی و آسایش مصرف کنندگان اولویت اول می باشد و تمام فاکتورها تاثیر این عامل مهم قرار می گیرد. خاطر داشته باشید پله برقی شما باید از ایمنی مطلوبی برای جابه‌جایی افراد برخوردار باشد. باتوجه به اینکه موتورهای مورد استفاده در این وسیله از قدرت بالایی برخوردارند لذا یکی از نگرانی های همیشگی سازندگان آن است.

رعایت نکات ایمنی از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند.

پس در موقع خرید از اعتبار شرکت سازنده و رعایت کامل استانداردها مطمئن شوید.

  • مکان نصب 

یکی دیگر از عوامل موثر بر انتخاب، مکان مناسب در ساختمان برای کنترل ترافیک استفاده از پله برقی می باشد. باید توجه کنید که ساختمان مورد نظرتان چه کاربردی دارد و افراد در رفت و آمد در ساختمان شما چه کسانی هستند و با چه هدفی وارد ساختمان می‌شوند.

در ساختمان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان از پله های برقی‌ دو طرفه برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقات استفاده کرد. پله برقی‌های یک طرفه اگرچه ممکن است برای صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا برای کاربران قانع کننده نخواهند بود.

  • طراحی 

بعد از بررسی ایمنی و تحلیل ترافیک سومین عامل نوع طراحی و زیبایی آن می باشد. ظاهر یک پله برقی نیز باید به سبک ساختمان شما نزدیک باشد و چگونگی قرار گیری آن بین طبقات با معماری ساختمان همخوانی ایجاد کند. در این مرحله پس از تعیین ظرفیت و ترکیب مورد نظر، شما باید درباره‌ی ظاهر محصول مورد نظرتان تصمیم بگیرید. برخی قسمتها بایستی به سلیقه مشتری انتخاب و شاخته شود لذا از سازنده درخواست نمایید که صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه را خودتان انتخاب کنید.

 

هیرو آسانسور به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو فعال در صنعت آسانسور و پله برقی، رضایت مشتریان را در اولویت اول قرارداده و همواره در محصولات تولیدی خویش، ایمنی، کیفیت و زیبایی را باهم تلفیق می کند و محصولی منحصربفرد ارائه می کند.