سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قطعات آسانسور

قطعات اصلی آسانسور 

آسانسورها یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از این محصولات را به راحتی در بازار مورد مشاهده قرار دهید. همچنین در نظر بگیرید که در حال حاضر برندهای بسیار مختلفی به دنبال طراحی و ساخت بهترین و مدرن ترین این محصولات هستند. شرکت های سازنده این تجهیزات سعی بر آن دارند تا از قطعات و لوازم بسیار بادوام و باکیفیت برای ساخت آسانسورهای خود استفاده کنند که البته این امر می تواند در قیمت نهایی آسانسورها نیز تاثیرگذار باشد.

 شما نیز می توانید قبل از خرید و استفاده از این تجهیزات، در خصوص مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده و سپس اقدامات مربوط به خرید و استفاده را انجام دهید. همچنین آشنایی شما با هر یک از قطعات اصلی آسانسور ها، می تواند شما را در استفاده بهتر و صحیح از این تجهیزات راهنمایی کند. شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، اقدام به بررسی هر یک از بهترین انواع این قطعات و لوازم پرداخته و با توجه به قطعه معیوب آسانسور خود، اقدامات مربوط به خرید را طی کنید.

توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین و مرغوب ترین قطعات برای آسانسورهای خود استفاده کنید تا بهترین کارایی را از این محصول برای خود به ارمغان آورید. البته ناگفته نماند که آسانسورها با توجه به مدل و نوعی که دارند، از قطعات و لوازم یدکی بسیار متفاوت تری تشکیل شده اند ولی همه این تجهیزات در برخی از قطعات، وجه مشترک دارند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی قطعات آسانسور را با قیمت های بسیار ارزان، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

همچنان که در شکل مشخص است، اجزا و قطعات اصلی در آسانسور هیدرولیک عبارت اند از:

(1) کابین، (2) ریل، (3) درب، (4) جک، (5) پاوریونیت شامل تانک و روغن هیدرولیک، گروه شیرها، موتور و پمپ، (6) ضربه گیر، (7) تجهیزات و لوازم جانبی

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

            اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

1- کابین آسانسور (اتاقک) هیدرولیک

همانند آسانسور کششی، کابین بخشی از آسانسور هیدرولیک است که شبیه اتاقک بـوده و مسافـران یا بارها (یا هر دوی آنها) را جابجا می کند. برای جلوگیری از سوار شدن بیش از اندازه ی مسافرین (اضافه بار)  در آسانسور هیدرولیک هم بایستی مساحت مفید کابین باید محدود گردد. مقاومت مکانیکی چهار چوب اصلی (یوک) یا مجموعه ی نگه دارنده کفشکهای ریل راهنما، دیواره ها، کف و سقف کابین باید به مقداری باشد که بتواند در برابر نیروهای وارده در زمان حرکت عادی آسانسور یا در موقع عمل ترمز ایمنی ( پاراشوت)، شیر ترکیدگی آسانسور هیدرولیک و یا در هنگام برخورد به ضربه گیرها پایداری نماید.

کابین آسانسور هیدرولیک

    کابین آسانسور هیدرولیک

2- کاراسلینگ (CAR SLINC) آسانسور هیدرولیک

یکی از وسائلی است که عمدتا در آسانسور هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسور کششی کاربرد دارد. کاراسلینک می باشد.
این مهم نقش فریم کابین(یوک) آسانسور کششی در آسانسور هیدرولیک direct side (مستقیم بغل) و indirect (غیر مستقیم) را بعهده دارد. بطوریکه کفشکها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک میباشد. در سیستمهای غیر مستقیم آسانسور هیدرولیک یک فلکه (پولی) با کفشکهای مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم بکسل و زنجیر به کاراسلینگ متصل میگردد. ضمن اینکه در آسانسورهیدرولیک direct  کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت میباشد. در آسانسور هیدرولیک  که از کاراسلینگ استفاده میگردد میتوان فقط از یک جفت ریل استفاده کرد که این ریلها هم هدایت جک و پولی متصل به آن و هم کاراسلینگ را به عهده دارد. فضای مورد نیاز برای اجرای ریلها و جکها تا ابتدای کابین معمولا 30 تا 25 سانتی متر (متناسب با ظرفیت کابین و ابعاد کاراسلینگ) از تمام شده آهن کشی میباشد.

انواع مختلف کاراسلینگ

                                             انواع مختلف کاراسلینگ

3- ریلهای راهنما آسانسور هیدرولیک

در آسانسور هیدرولیک هم بسان سایر سیستم های آسانسور، ریلهای راهنما، اتصالات و متعلقات آنها باید در مقابل نیروهایی که به آنها وارد میاید به اندازه ی کافی مقاوم باشند تا از کارکرد ایمن آسانسور اطمینان حاصل شود. کارکرد ایمن آسانسور هیدرولیک در ارتباط با ریلهای راهنما شامل موارد زیر است:

  • ریلهای راهنمای باید قابل اطمینان باشند؛

خیزهای ریل باید تا حدی باشند که در اثر آنها:

  • (1) قفل درها ناخواسته نباید باز شود.
  • (2) عملکرد وسایل ایمنی تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • (3) برخورد قسمتهای متحرک با سایر قسمتها ممکن نباشد.

ریلهای راهنما

نمونه از ریلهای راهنما

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

ابعاد مختلف ریلهای راهنما

4- درب آسانسور هیدرولیک

نواحی باز چاه که دسترسی به کابین آسانسور هیدرولیک را فراهم میکنند باید مجهز به درهای بدون روزنه باشند. درهای طبقات باید با مقررات مربوط به محافظت در برابر آتش ساختمان، مطابق باشند. همچنین ورودیهای کابین باید مجهز به درب باشند.

درها و متعلقات آن باید طوری طراحی شوند که صدمات ناشی از فشرده شدن بخشی از بدن شخص، لباس یا اشیاء دیگری که ممکن است در بین آنها گیر کنند، را به حداقل کاهش دهند. به منظور جلوگیری از بریدگی در حین حرکت درهای کشویی خودکار، سطح سمت کابین درها نباید سوراخ یا یرآمدگی بیش از 3 میلیمتر داشته باشد. لبهی این سوراخها یا برآمدگیها باید در جهت بازشو درب پخ شده باشند. درهای کابین در حالت بسته باید مقاومت مکانیکی کافی داشته باشند، به طوری که وقتی نیرویی معادل 300 نیوتن به طور عمود از درون کابین به بیرون آن روی مقطع گرد یامربعی به مساحت 5 سانتیمترمربع اعمال شود:

  • بدون تغییر شکل دائمی مقاوم باشند؛
  • تغییر شکل کشسان بیش از 15 میلیمتر نداشته باشند؛
  • در حین انجام این آزمون و پس از آن، عملکرد ایمن درب نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

انواع درب آسانسور

این نوع درها باید طوری طراحی شوند که آسیب دیدگی شخص ناشی از ضربه لنگه درب به حداقل کاهش یابد. از جمله این دربها، درهای کشویی افقی و عمودی میباشد.

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

قسمت بالای یک در اتوماتیک

الف) درهای کشویی افقی: 

  1. درهای خودکار با نیروی محرکه؛ نیروی لازم جهت جلوگیری از بسته شدن درب نباید ار 150 نیوتن بیشتر باشد. این نیرو نباید در یک سوم اول مسیر حرکت درب اندازه گیری شود.
  2. درهای غیر خودکار بانیروی محرکه؛ درهایی که بسته شدن آنها تحت کنترل دائم استفاده کنندگان صورت میگیرد، مثلاً با فشار پیوسته روی دگمه.

ب) درهای کشویی عمودی (گیوتینی ) 

درهای کشویی عمودی فقط در آسانسورهیدرولیک  باری – مسافری باید مورد استفاده قرار گیرد. بسته شدن این گونه درها با نیروی محرکه مجاز است، مشروط به اینکه تمام شروط زیر به طور همزمان برقرار باشند:

  • بسته شدن درها تحت دید وکنترل دائمی استفاده کنندهگان باشد؛
  • حداکثر سرعت متوسط بسته شدن لته درها محدود به 0. 3 متر بر ثانیه باشد؛
  • ساختار درب کابین باید مطابق استاندارد باشد؛
  • درب کابین حداقل باید تا حدود دو سوم بسته شده باشد قبل از آنکه درب طبقه شروع به بسته شدن کند.

ج) سایر انواع درهادر آسانسور هیدرولیک

در مورد درهای نوع دیگر، از قبیل درب لولادار مجهز به نیروی محرکه، که در هنگام باز و بسته شدن درب احتمال ضربه به افراد وجود دارد، تمهیدات مربوط به درهای کشویی مجهز به نیروی محرکه، باید انجام گیرد.

5- جک آسانسور هدرولیک

در آسانسور هیدرولیک مجموعه ای از یک سیلندر و یک پیستون، تشکیل یک وسیله ی حرکت هیدرولیکی به نام جک را میدهند.

سیلندر از لوله فولادی ساخته میشود و سطح داخلی آن بسیار صاف و صیقلی است و باید در برابر فشارهای وارده و همچنین خوردگی ناشی از رطوبت محیط بسیار مقاوم باشد.

پیستون استوانه ای است که داخل سیلندر قرار گرفته است و قسمت انتهائی آن به کابین متصل میگردد و بر اثر فشار روغن جابجا میگردد و موجب حرکت کابین میشود. پیستون نیز میبایست ساختمان بسیار دقیق و صیقلی داشته و در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد.

جک آسانسور هیدرولیک

جک آسانسور هیدرولیک ( 1- جک مستقیم، 2- جک غیر مستقیم 3- جک تلسکوپی)

6- پاور یونیت آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک به وسیله یک پاوریونیت به کار انداخته میشود که معمولاً در موتورخانه یا زیرزمین ساختمان و یا برخی مواقع در خود چاه آسانسور قرار دارد. با تمام تفاوتهای ظاهری که پاوریونیتها میتوانند با یکدیگر داشته باشند، همه آنها در ساده ترین حالت دارای یک تانک ذخیره روغن، شیر کنترل جریان، شیر SHUTT OFF، پمپ، موتور و شیرهای اطمینان هستند.

پاور یونیت

نمونه ای از یک پاور یونیت

 

سیستم هیدورلیک MRL

سیستم هیدورلیک MRL

7- ضربه گیر آسانسور هیدرولیک

وسیله ای است برای جلوگیری از توقف ناگهانی کابین و یا وزنه ی تعادل در انتهای مسیر حرکت با استفاده از فنر یا سیال (یا موارد دیگر).

آسانسورهدرولیک هم باید در پایینترین حد از مسیرحرکت کابین دارای ضربه گیر باشند. وقتی ضربه گیرها کاملاً فشرده شده اند، پیستون جک نباید به کف سیلندر برخورد کند.

ضربه گیر هیدرولیکی

ضربه گیر هیدرولیکی

 

ضربه گیر فنری

ضربه گیر فنری

 

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

شرکت آسانسور هیرو

قطعات مصرفی آسانسور

قطعات آسانسور تنها به قطعات مکانیکی تقسیم بندی نمی شود، بلکه شما می توانید شاهد استفاده یک سری از مهمترین و اصلی ترین قطعات مصرفی نیز در این دستگاه ها باشید که بایستی به شکل دوره ای تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای خرید قطعات مصرفی این تجهیزات، می توانید آنها را مانند قطعات اصلی آسانسور ها، از همین وب سایت ما تهیه و در سبد خرید خود قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور که در لیست قطعات مصرفی واقع شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– روغن: روغن یکی از پرکاربردترین قطعات مصرفی در آسانسور می باشد که سبب روانکاوی سایر قطعات شده و از این طریق دیگر قطعات می توانند به بهترین شکل عملکرد خود را به نمایش بگذارند. همچنین استفاده از روغن در آسانسور می تواند از میزان گرما ایجاد شده در موتور آسانسور کاسته و مواد آلاینده را نیز جمع آوری نماید. توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین انواع روغن ها در آسانسورهای خود استفاده کنید.

 

-بافر: بافرهای یکی از دیگر مهمترین و اصلی ترین قطعات مورد استفاده در آسانسورها می باشد که در مدل های فنری، هیدرولیکی و لاستیکی تهیه طراحی شده و از نقش بسیار بالایی نیز در عملکرد این تجهیزات برخوردار است. شما نیز می توانید بهترین این محصولات را از همین وب سایت پیش روی خود تهیه و خریداری کنید.

-چراغ های مورد استفاده در آسانسور: از مهمترین این چراغ ها می توان به چراغ تونلی اشاره کرد که در چاهک آسانسور مورد استفاده می گیرد و می تواند فضای چاهک را روشن نماید. در نظر داشته باشید که چراغ ها از عمر مفید مشخصی برخوردار هستند و در صورتی که این عمر مفید به اتمام برسد، بایستی اقدام به تعویض چراغ چاهک آسانسور خود داشته باشید.

خرید قطعات آسانسور 

اگر شما هم قصد خرید و استفاده از بهترین و باکیفیت ترین انواع قطعات آسانسور را دارید، می توانید فرصت استثنایی و طلایی پیش روی خود را از دست ندهید و هم اکنون اقدامات مورد نیاز برای خرید اینترنتی هر یک از انواع قطعات اصلی آسانسور ها را انجام دهید. توصیه می شود که در انتخاب قطعه مورد نیاز خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا از دوباره مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نداشته و سریعا تعمیرات مربوط به آسانسور خود را انجام دهید.

برای اخذ مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترین قطعات آسانسور نیز می توانید با دوستان ما در ارتباط باشید و راهنمایی های مورد نیاز خود را به دست آورید. همچنین توصیه می شود که قبل از خرید و استفاده از قطعات آسانسور، در مورد مشخصات فنی این محصولات اطلاعات مورد نیاز را به دست آورده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید داشته باشید. آدرس و نشانی محل تحویل قطعات مربوط به آسانسور را نیز با نهایت دقت وارد کنید تا همکاران ما بتوانند در کم ترین زمان ممکن سفارش شما را تحویل دهند.

قیمت قطعات آسانسور 

یکی از مهمترین و اصلی ترین سوال هایی که ذهن بسیاری از خریداران قطعات آسانسور را به سوی خود جذب کرده است، قیمت مربوط به این تجهیزات می باشد. شما می توانید از فروشگاه پیش روی خود، اطلاعات موثقی را در خصوص قیمت قطعات اصلی آسانسور ها به دست آورده و با توجه به قطعه مورد نیاز خود، مناسب ترین و بهترین آن را تهیه و خریداری کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت های عرضه شده در وب سایت ما بسیار مناسب تر از قیمت های موجود در دیگر فروشگاه ها می باشد و شما می توانید مقایسه های لازم را انجام دهید تا به ارزان تر بودن قطعات و لوازم یدکی موجود در وب سایت ما پی ببرید. همچنین تمام قطعات آسانسور موجود در این وب سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از این محصولات از ضمانت نامه های بالایی برخوردار هستند که شما می توانید با خیال راحت، قطعه مورد نظر خود را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت لیست کامل قطعات آسانسور نیز می توانید با همکاران با از همین وب سایت در تماس بوده و راهنمایی های مورد نظر خود را به دست آورید.

معرفی شرکت آسانسور هیرو

شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکتهای باسابقه و توانمند صنعت آسانسور کشور می باشد که دارای کارخانه تولیدات قطعات آسانسور هیدرولیک با بهترین کیفیت و 18 ماه گارانتی بی قید و شرط می باشد.