سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت اسب

عوامل موثر بر قیمت اسب

به طور کلی عوامل زیادی بر قیمت اسب تاثیر دارند و هر کدام از این عوامل باید هنگام خرید و فروش به خوبی بررسی شوند . کاربرد اسب و علت خرید آن ، اصیل یا تلفیقی بودن ، سن ، جنسیت ، قدرت بدنی ، وضعیت سلامتی ، رام یا وحشی بودن و ویژگی های ظاهری اسب بر قیمت اسب موثر هستند . به طور مثال اگر اسب بیماری داشته باشد یا ضعیف باشد ، قیمت آن کاهش می یابد یا اگر از نظر سنی جوان و قوی باشد قیمت اسب افزایش پیدا می کند .

قیمت اسب-پریدار هورس سنتر

قیمت انواع اسب

یکی از عواملی که بیشترین تاثیر را بر قیمت اسب دارند ، نژاد اسب است . اسب های عرب و ترکمن از مشهور ترین نژاد های اسب هستند و به طبع ، قیمت بالاتری نیز دارند . اما به طور کلی قیمت اسب ها بسیار متنوع است و از حدود ده میلیون تومان تا صدها میلیون تومان متغیر است و حتی ممکن است در مواردی به چند میلیارد تومان نیز برسد . در واقع قیمت اسب ها مشخص نیست و با تغییر کردن شرایطی مانند نژاد و جنسیت و سن ، بازه ی قیمت اسب می تواند بسیار گسترده باشد .

قیمت کره اسب

کره اسب ها نسبت به اسب های بالغ قیمت کم تری دارند چون قدرت کمتر و بدن ضعیف تری دارند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند تا در مسیر درست رشد کنند و به بلوغ برسند . علاوه بر آن ، زمان بیشتری برای آموزش دادن به کره اسب ها لازم است در حالی که اسب های بالغ معمولا مراحل آموزش را گذرانده اند . از این رو قیمت کره اسب مناسب تر از اسب مادیان یا نریان بالغ است . اما اگر قصد دارید خودتان آموزش های خاصی به اسب بدهید ، کره اسب انتخاب بهتری است چون اسب ها در این دوران فرمان پذیر و آموزش پذیر تر هستند و اگر کره اسب کنار صاحبش بزرگ شود و به بلوغ برسد ، وابستگی و اطاعت پذیری بیشتری خواهد داشت .

نکات مهم در رابطه با قیمت اسب

از آن جایی که هزینه خرید اسب ها بسیار متنوع است و مراکز زیادی برای خرید و فروش اسب ها وجود دارند ، بهتر است پیش از اقدام به خرید ، قیمت اسب های مختلف را در سایت ها و برنامه های مخصوص خرید و فروش بررسی کنید تا حدود قیمت را بدانید . از شخص معتبر خرید کنید و حدالامکان اسب هایی را بین گزینه های خود بگذارید که شناسنامه دارند و شرایط اصالت و مشخصات آن ها واضح است . پیش از قطعی کردن خرید ، از یک دامپزشک بخواهید وضعیت سلامتی یا داشتن بیماری در اسب را بررسی کند . مشکلات جسمی و هم چنین انواع بیماری های پوستی ، داشتن انگل و قارچ و دیگر مسائل باید بررسی شوند .هر کدام از این موارد به تنهایی تاثیر زیادی بر قیمت اسب دارند .

قیمت انواع اسب-پریدار هورس سنتر

جنسیت اسب

اسب های مادیان و نریان تفاوت های زیادی چه از نظر فیزیکی و چه از نظر خلق و خو دارند. اسب های نریان معمولا هیجانی تر و نا آرام تر هستند و برای سواری انتخاب مناسبی نیستند زیرا ممکن است از کنترل خارج شوند و برای سوار کار خطر آفرین باشند . در صورت عقیم سازی ، خلق و خوی اسب های نریان آرام و متعادل تر و کنترل آن ها ساده تر می شود . اما باز هم باید هنگام سواری نهایت دقت را به خرج داد . خصوصا اگر سوار کار مبتدی و تازه کار است . از نظر جسمانی ، اسب های نریان قدرتمند تر هستند و برای شرکت در مسابقات و کار در مزارع مناسب تر هستند و قدرت بدنی و میزان مهارت و چابکی می تواند هزینه خرید اسب های نریان را تغییر دهد.

از طرف دیگر اسب های مادیان آرام تر هستند و رفتار های خشن و هیجانی زیادی از خود نشان نمی دهند . از این رو برای سواری و تمرینات اسب سواری گزینه های بهتری هستند . البته اسب های مادیان نیز در زمان هایی به خصوص در فصل جفت گیری ، می توانند بد خلق شوند و کنترل آن ها سخت تر از مواقع عادی باشد . در مورد اسب های مادیان ، سلامت رحم و توانایی باروری و به دنیا آوردن کره های سالم ، امتیازی است که در زمان مشخص کردن هزینه خرید اسب ، در نظر گرفته می شود .

سن اسب

طول عمر طبیعی اسب ها معمولا بین بیست و پنج تا سی سال است اما این عدد بسته به شرایط نگهداری ، وضعیت سلامتی ، قدرت بدنی و درصد خلوص اسب می تواند تغییر کند و کمتر یا بیشتر شود . اسب ها معمولا در سن چهار سالگی بالغ می شوند و در همین سن توانایی جفتگیری پیدا می کنند . سن طلایی اسب ها بین پنج تا دوازده سالگی است که اسب در اوج جوانی و قدرت و سرعت خود است . هر چه اسب جوان تر و قوی تر باشد ، قیمت اسب بیشتر می شود .

عوامل موثر بر قیمت اسب-پریدار هورس سنتر

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد ، قیمت اسب به موارد مختلفی بستگی دارد . حتی شرایط نگهداری نژاد های مختلف اسب ها نیز با هم متفاوت است ولی به طور کل بعضی اسب ها ارزشمند تر از دیگران هستند . اسب های قوی هیکل و قدرتمند ورزشی ، اسب های کوچک مینیاتوری مانند پونی ها و اسب های خارجی با نژاد ها و ویژگی های ظاهری مانند رنگ های خاص ، معمولا از اسب های دو خون یا محلی و مخصوص باربری گران تر هستند .

درباره ی مجموعه پریدار

مجموعه پریدار در اصل یک اقامتگاه بوم گردی در استان مازندران است که امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار مسافران قرار می دهد . از جمله خدمات این مجموعه می توان به پرورش و فروش انواع اسب ، آموزش رایگان اسب سواری و برگزاری تور های گردشگری به طبیعت بکر و سرسبز شهرستان آمل اشاره کرد .