سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روسری

همه می‌دانیم که روسری پوشش خاص بانوان مسلمان است. به همین دلیل نقش مهمی در استایل خانم‌های ایرانی ایفا می‌کند. این قسمت از استایل شما می‌تواند با هر چیزی ست شود؛ خواه با اکسسوری‌ها، خواه با کیف و کفش و... . اما طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هست و تنوع بی­شمار آن ها، بانوان را در انتخاب دچار تردید می­ کند در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد انواع مختلف سراندازها ارائه دهیم و برای انتخاب آن به کمک شما بیاییم.

طراحی روسری زنانه

 برای نشان دادن شخصیت آن ها باید با حساسیت و وسواس کامل انجام شود. طراحان مد و لباس، ایده های خود را روی پارچه ها اجرا می­کنند و به بازار عرضه می­دهند.

خانم ها هنگام روبه ­رو شدن با دنیای مد و هزینه­ای که می­خواهند صرف خرید پوشاک خود کنند؛ به جنس پارچه، طرحی که روی پارچه است یا روی آن دوخته می­شود، مدرن بودن مدل محصول خود، قیمت محصول، محیطی که می­خواهند پوشاک را در آن استفاده کنند و ... دقت بسیاری به خرج می­دهند و بهترین انتخاب را در ازای هزینه آن می­کنند.

طرح روی مانتو و طراحی روسری زنانه، یکی از پارامتر های مهمی است که بانوان در زمان خرید، جذب آن می­شوند و برای خرید آن ها اشتیاق بیشتری خواهند داشت؛ چون مانتو و روسری، دیدنی ترین بخش پوشاک بانوان هستند.

خانم ها بسیار حساس و وسواس هستند که هنگام وارد شدن در جمع های کوچک و بزرگ، مورد توجه قرار گیرند و جلب توجه کنند. خانم های شاغل از حساسیت بیشتری برای انتخاب مد و پوشاک خود بهره ­مند هستند.

یکی از جالب توجه ترین انتخابات بانوان، ست کردن پوشاک خود با دختر بچه های خویش است؛ پس بهتر است از جنس پارچه و طراحی خاصی استفاده شود که مناسب سن هر دو باشد.

روسری مجلسی

محصولاتی هستند که مدل‌های آن‌ها برای مجالس و مهمانی‌ها طراحی شده است. این لباس‌ها باید علاوه بر زیبایی و جلوه‌ی زیاد از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند. محصولات مجلسی معمولا از جنس‌های زیر تولید می‌شوند:

  • حریر: حریر پارچه‌ای سبک، نازک، لطیف و لخت است.
  • ساتن: ساتن پارچه‌ای براق است و سطح صاف و نسبتا لیزی دارد.
  • ابریشم: ابریشم را می‌توان گران‌ترین پارچه برای سراندازها دانست. محصولات ابریشم کیفیت بالایی دارند و دیر چروک می‌شوند. ابریشم پارچه‌ای سبک، لطیف و در عین حال مقاوم است. محصولات ابریشم مجلسی برای همه‌ی فصول سال قابل استفاده هستند.

 

روسری

 

روسری نخی

این نوع لباس، بهترین نوع آن  برای استفاده مداوم محسوب می‌شود. زیرا هنگام اصطکاک با موی سر، کم‌ترین میزان آسیب را به آن می‌رساند. سراندازهای نخی ممکن است از جنس نخ پنبه یا ابریشم باشند. آن‌ها تنوع طرح و رنگ زیادی دارند. روسری‌های نخی روی سر لیز نمی‌خورند و بسیار راحت هستند. محصولات نخی نازک برای فصول گرم و نمونه‌های نخی ضخیم‌تر برای فصل پاییز مناسبند.

روسری قواره 120 و 140

این نوع سراندازها سایز‌ها یا قواره‌های متفاوتی دارند. انواع قواره‌های آن عبارت از؛

  • 65×65: قواره 65 بیشتر برای مقاصد تزیینی کاربرد دارد. از این قواره می‌توان به‌عنوان دستمال‌گردن استفاده کرد.
  • 75×75: محصولات قواره 75 بیشتر از جنس ابریشم هستند و در مجالس استفاده می‌شوند.
  • 90×90: نمونه‌های قواره 95 از جمله متداول‌ترین اندازه‌ها هستند که برای کاربردهای گوناگون مناسبند.
  • 120×120: محصولات قواره 120 اندازه بزرگی دارند و امروزه استفاده از آن‌ها رواج زیادی پیدا کرده است. این روسری‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

 

 

روسری

 

 

 

  • 140×140: نمونه‌های قواره 140 با نام روسری قواره‌­دار و یا قواره بزرگ نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها قواره بزرگ برای مهمانی‌ها و مجالس بسیار جذاب و مناسب هستند. البته باید به خوبی با سایر لباس‌ها ست شوند تا جلوه جذابی ایجاد کنند.

روسری ابریشمی دست دوز

محصولات ابریشمی دست دوز از جمله زیباترین و گران قیمت‌ترین انواع سرانداز محسوب می‌شوند. آن‌ها برای مجالس رسمی مناسب هستند. نمونه‌های دست دوز ابریشمی در قواره‌ها و طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون در بازار موجود هستند. مدل‌های دست دوز ابریشمی طرح سنتی از جمله طرح‌های جدید و پرطرفدار در بازار به شمار می‌روند. البته کیفیت ابریشم به کار رفته در آن‌ها نیز اهمیت دارد. بنابراین بهتر است این محصولات را از فروشگاه‌ها یا برندهای معتبر خریداری کنید.

فرق شال و روسری

روسری و شال اکسسوری‌های خانمانه‌ای هستند که با وجود یکسان بودن کاربرد، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. نمونه اول دارای ظاهری مربع یا مثلث شکل است و در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ طراحی، تولید و عرضه می‌شود. در مقابل شال‌ها ظاهری مستطیلی شکل دارند. شال‌ها معمولا نسبت به سراندازهای دیگر ساده‌تر هستند و طرح و نقش کمتری دارند. به علاوه سر کردن شال برای تیپ اسپرت مناسب‌تر است.

 

روسری

 

شال‌ها در جنس‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. متداول‌ترین سایز برای شال قواره‌ی70*180 است. اندازه‌های دیگر این لباس عبارتند از؛

  • قواره 80×180
  • قواره 70×160
  • قواره 65×200

 در سال‌های اخیر یکی از ترند‌های شال، به اسم شال هنرمندی یا شال 3 متری نیز طرفداران زیادی پیدا کرده.  قواره‌ی این مدل شال 100× 280 است. این شال‌ها بهترین انتخاب برای استایل‌های سنتی به شمار می‌روند.

 روسری با طراحی جدید

برخی از ترند‌های جدید طراحی روسری عبارتند از؛

  • طرح خال‌خالی: محصولاتی با طرح خال‌خالی کوچک و بزرگ، به خصوص خال‌خالی سفید و مشکی از جمله طراحی‌های ترند جدید محسوب می‌شوند.
  • طرح‌های چهارخانه: نمونه‌های چهارخانه با رنگ‌های متنوع از جمله طراحی‌های جدیدی است که طرفداران زیادی دارد.
  • محصولات ابریشمی با طرح سنتی: این نوع سرانداز مد سال 99 محسوب می‌شود. روسری‌های ابریشمی با ظاهر براق و زیبایی که دارند، توجه خانم‌های بسیاری را جلب کرده‌اند.

ست شال و روسری و کیف

یکی از ست‌هایی که اخیرا در میان خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده، ست سراندازها با کیف است. این ست‌ها با زیبایی خیره کننده‌ی خود ظاهری شیک و زیبا را برای خانم‌ها فراهم می‌کنند. این ست‌ها به صورت آماده عرضه می‌شوند و به همین دلیل دیگر نیازی نیست خانم‌ها زمان زیادی برای انتخاب هر کدام از آن‌ها صرف کنند.

 

روسری

 

 

روسری‌های موجود در این ست‌ها اغلب قواره بزرگ هستند و طرح و رنگ‌های زیبا و متنوعی برای سلیقه‌های مختلف دارند. کیف‌های عرضه شده در این ست‌ها نیز با طرح‌ها و اندازه‌‌های گوناگونی تولید می‌شوند. گاها در این ست‌ها اکسسوری‌های دیگری چون کفش، ساق دست و بند ساعت نیز دیده می‌شود که به کامل و زیباتر شدن آن کمک می‌کند.

 

سه نکته مهم در رابطه با انتخاب روسری

انتخاب و خرید هر محصول و وسیله ای، یک سری نکات مهم و قابل توجه دارد که باید به آن ها دقت کرد. در زیر سه نکته مهم در رابطه با انتخاب روسری را شرح می­دهیم.

سن فرد

 یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید و انتخاب، سن شخص است. این­که خرید برای دختر بچه باشد یا یک خانم بالغ و مسن.

رنگ پوست

در ایران به دلیل موقعیت های آب و هوایی مختلف، هر نوع رنگ پوستی وجود دارد و رنگ پوست، هنگام خرید پوشاک بسیار حائز اهمیت است.

جنس پارچه

این­که خرید برای تابستان باشد یا زمستان، روزهای بارانی یا شرجی، در شمال کشور یا جنوب کشور، مجلس عروسی یا خرید تا سر کوچه، تمامی این موارد تعیین کننده جنس پارچه ای است که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد.

 

روسری-هنیل

مدل‌های جدید روسری

مدل‌های جدید امسال نسبتا شلوغ و با رنگ‌بندی‌های روشن و شاد هستند. طرح‌های گل برجسته بر روی سراندازهای قواره بزرگ از جمله این مدل‌هاست. یکی از دلایل محبوبیت مدل‌های قواره بزرگ، امکان بستن آن به اشکال و مدل‌های گوناگون است. بستن شال و روسری به مدل‌های خاص و فانتزی نیز دیگر ترند سال 99 محسوب می‌شود.

قیمت روسری

قیمت روسری با توجه به فاکتور‌های متنوعی تعیین می‌شود.

  • سایز یا قواره
  • جنس 
  • ایرانی یا خارجی بودن
  • طرح و نقش
  • دست دوز بودن

طبیعی است که هر چه محصول بزرگ‌تر باشد و جنس مرغوب‌تری داشته باشد قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. نمونه‌های دست دوز نیز به مراتب از دیگر مدل‌ها گران‌تر هستند.. محصولات نخی نسبت به محصولات مجلسی قیمت مناسب‌تری دارند. برند‌های ترک عرضه کننده‌ی گران‌ترین روسری‌ها در بازار ایران به شمار می‌روند.

 

خرید اینترنتی روسری و شال دخترانه و بچه گانه

امروزه خرید اینترنتی جایگاه مهمی را در میان خانواده‌ها به خود اختصاص داده است. به خصوص با شیوع بیماری مسری کرونا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خرید‌های خود، از جمله خرید شال و روسری، را به صورت اینترنتی انجام دهند. سایت هنیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی روسری و شال دخترانه و بچه‌گانه است. هنیل علاوه بر ارائه‌ی اجناس با کیفیت و متنوع، قیمت‌های مقرون به صرفه و مناسبی را نیز به مشتریان عرضه می‌کند.