سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل مانتو

مانتو مهم‌ترین لباس بیرون برای خانم‌ها به شمار می‌رود. بنابراین مدل مانتو باید تنوع بسیار زیادی داشته باشد. استایل خیابانی خانم‌های ایرانی به اندازه آقایان متنوع نیست. به عنوان مثال یک آقا می‌تواند پیراهن، تی‌شرت، پولوشرت، کت و... را در استایل خیابانی بپوشد. اما یک خانم حتما باید مانتو داشته باشد. این موضوع اهمیت طراحی گوناگون مدل مانتو را مشخص می‌کند.

ظاهر شدن در جمع­های جدید و نا آشنا، کاری سرشار از استرس و نگرانی می­باشد؛ از طرفی افراد جدیدی که برای بار اول با شما برخورد می­کنند معمولا توجه­ زیادی به پوشش شما دارند و به معنایی دیگر، شما را با پوششتان قضاوت می­کند؛ پس باعث می­شود توجه­ زیادی به پوشش خود در بسیاری از جمع­ها داشته باشید، و البته که شما با ظاهری مناسب می­ توانید باطنی موقر از خود نمایش دهید.

یکی از اجزای مهم پوشش بانوان، مانتو می­باشد. مدل مانتو یکی از پر اهمیت­ترین پارامترهای هر خانم شیک­پوشی می­باشد.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

انواع مدل مانتو

امروزه انواع مدل مانتو طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شود تا این لباس برای موقعیت‌های مختلف مناسب باشد. اما این تنوع ممکن است انتخاب را سخت‌تر کند. انواع مدل‌های مانتو را می‌توان با توجه به ویژگی‌های مختلفی دسته بندی کرد. اما مهم‌ترین دسته‌بندی برای مدل مانتو، کاربرد آن است. مانتوی مناسب برای هر موقعیت متفاوت است و به همین دلیل لازم است که خانم‌ها انواع مدل‌ها را بشناسند. انواع مدل‌های مانتو عبارتند از؛

  • مانتو اداری
  • مانتو اسپرت
  • مانتو مجلسی
  • مانتو دانشجویی
  • مانتو سنتی
  • مانتو با مدل‌های ترکیبی
  • مانتو تابستانی

مدل مانتو جدید

مدل‌های ترکیبی جدیدترین ایده‌ای هستند که برای مانتو ارائه شده‌اند. مانتوهایی که مدل ترکیبی دارند با استفاده از پارچه‌های متفاوتی دوخته می‌شوند. یکی از زیباترین انواع پارچه برای این مدل، پارچه حریر است. حریر خود شامل طرح‌های متنوعی است و به همین دلیل جزو محبوب‌ترین پارچه‌ها برای تولید مانتو به شمار می‌رود. پارچه‌های حریر بسیار سبک هستند و می‌توان با استفاده از آن‌ها مدل‌های مختلفی از مانتو را تولید کرد. این پارچه برای طراحی مدل ترکیبی رسمی، غیر رسمی و کژوال به کار می‌رود.

 

مانتو

 

 

پارچه دیگری که برای دوخت مانتوهای ترکیبی استفاده می‌شود، ریون است. انتخاب نوع پارچه به سلیقه مشتری بستگی دارد. به طور کلی نمی‌توان گفت کدام پارچه بهتر است. چرا که هر کدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند.

مانتو زنانه اسپرت

مدل مانتو زنانه اسپرت جزو پوشش‌های زیبا، شیک و بسیار کاربردی و راحت است. مانتو‌های اسپرت خود شامل مدل‌های مختلفی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را نام برده‌ایم.

  • مانتوهای مدل دانشجویی
  • مانتو چهارخانه
  • مانتو پشت بلند
  • مانتو اورسایز
  • مانتوهای جلوبسته
  • مانتوی جین

کاربرد مانتو اسپرت

مانتو اسپرت دانشجویی از مناسب‌ترین انواع مدل مانتو برای استفاده در دانشگاه است. این نوع مانتو ظاهر ساده و شیکی که دارد و بسیار راحت است. به طور کلی با مانتوهای اسپرت می‌توانید راحت‌ترین استایل خیابانی را ایجاد کنید. این مانتوها تقریبا با هر نوع روسری و شلواری ست می‌شوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را بدون اکسسوری یا با اکسسوری‌های اسپرت بپوشید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مانتوها ست شدن با کفش‌های اسپرت و کتونی است. این کفش‌ها جزو راحت‌ترین مدل‌های زنانه به شمار می‌روند و برای پیاده‌روی‌های طولانی کاربرد دارند.

 

مانتو

 

رنگ‌هایی که برای مانتوهای اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا رنگ‌های خنثی است. این موضوع نیز ست کردن را برای شما راحت‌تر می‌کند. البته می‌توانید از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌های گرم برای مانتوهای اسپرت تابستانه انتخاب مناسبی هستند.

مانتو مجلسی متفاوت

مانتو مجلسی معمولا از پارچه‌هایی دوخته می‌شود که به راحتی چروک نشوند و روی تن صاف و مرتب بمانند. این مانتو‌ها به دلیل استفاده پلی استر بیشتر نسبت به نخ معمولی، دیرتر از سایر مانتوها چروک می‌شوند.

 

مانتو

 

 

دوخت این مدل مانتو سخت‌تر از سایر مدل‌هاست و بیشتر روی آن کار می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مانتوهای مجلسی این است که در بدن بسیار خوش حالت می‌ایستند. بنابراین اندام خانم‌ها را کاملا متناسب جلوه می‌دهند. البته باید به انتخاب سایز مناسب نیز توجه داشت.

 

مانتوهای مجلسی نسبت به مانتوهای دیگر هزینه بیشتری دارند.این موضوع به دلیل استفاده از هنر دست و کاری است که روی این نوع مانتوها انجام می‌شود. ظریف کاری‌هایی مانند گیپوردوزی، گلدوزی، مروارید دوزی و تکه دوزی بسیار حساس هستند و روی مانتوهای مجلسی انجام می‌شوند.

مانتوهای مجلسی مدل‌های شکیلی دارند. اما می‌توان در میان آن‌ها مدل‌های متفاوتی نیز پیدا کرد که جلوه بیشتری داشته باشند. برای خرید چنین مانتویی باید به نکاتی که در زیر آورده‌ایم توجه داشته باشید.

  • حتما سایز مناسب انتخاب کنید.
  • مدل مانتو و پارچه باید متناسب با استایل اندام شما باشد.
  • رنگ مانتو باید با سایر اجزای استایل شما هماهنگ باشد.
  • بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که مدل‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهد (در قسمت‌های بعدی توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد).

مانتو مزونی

مانتوهای مزونی شامل انواع طرح‌های ترکیبی است که با رنگ بندی زیبا و جذابی تولید و دوخته می‌شود. طراحان مانتوهای مزونی با توجه به سلیقه مشتریان خود و ایده‌های تازه طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهند. اگر جزو افرادی هستید که به مدل‌های منحصر به فردی که در بازار پیدا نمی‌شود، علاقه دارید؛ بهتر است به سراغ مدل مانتوی مزونی بروید.

طراحان مزون‌ها هر ایده‌ای را به لباس‌های شیک تبدیل می‌کنند. آن‌ها حتی ممکن است طرح‌های کلاسیک و مدرن را با هم تلفیق ‌کنند. کار طراحان مزون‌ها مورد پسند بسیاری از مشتریان قرار می‌گیرد. یک مزون معتبر همیشه مشترکان بسیاری دارد.

مانتو با طراحی خاص

امروزه طراحان داخلی لباس توانسته‌اند انواع مدل مانتو را با طراحی‌های خاص با توجه به سلیقه‌های خاص مشتریان خود طراحی و ایده پردازی کنند. آن‌ها به خوبی مدها و ترندهای جهانی را در مانتوهای پیاده می‌کنند. به همین دلیل همیشه مانتوها متناسب با مد روز به بازار عرضه می‌شود. البته در بسیاری از موارد طراحان ایرانی بدون تکیه به مدهای جهانی و صرفا با توجه به سلیقه مردم، مدل مانتوی جدیدی را طراحی و تولید می‌کنند. طراحان لباس با توجه به مدل‌های ترک و اروپایی نیز توانسته‌اند مانتوهایی را با طراحی‌های خاص ایجاد کنند.

 

 

مانتو

 

شاید ساختن استایل با مانتوهای خاص کمی سخت‌تر باشد. برای این مانتو شما به روسری‌های خاص و اکسسوری‌های متناسب با آن‌ها نیاز دارید. اما می‌توانید مطمئن باشید که این مدل‌ها به خوبی می‌توانند توجه افراد سخت پسند را به خود جلب کنند.

الگوهای برش مانتو

الگوهای برش مانتو به مدل آن‌ بستگی دارد. به همین دلیل لازم است طراحان و دوزندگان انواع مدل مانتو تجربه بسیاری در این زمینه داشته باشند. آن‌ها باید بدانند که هر مانتو به چه الگوی برشی نیاز دارد. الگوی برش شامل جزئیات و نکات دقیق است. به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند این الگوها را طراحی کند یا آن‌ها را به یک لباس تبدیل کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد چند مدل مانتو پرطرفدار صحبت کردیم. اما تنوع مانتوها بیش از چیزی است که صحبت شد. فروشگاه هنیل جزو فروشگاه‌هایی است که بیشتری تنوع محصول را دارد. شما می‌توانید در این مجموعه مدل‌های مختلف مانتو را مشاهده و خریداری کنید. همچنین می‌توانید شلوار، روسری و اکسسوری‌های مناسب با آن را نیز خریداری کنید. کاهش هزینه و خرید سریع و ایمن مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از فروشگاه هنیل است.