سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یکی از تکنیک‌های پیشرفته برای رنگ کردن مو است، که هم از لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه بوده و هم هر چقدر موهایتان بلند شود رنگ زیبای خود را از دست نمی‌دهد و همچنان مطابق مد روز است. بالیاژ مو از جدیدترین متد‌های هایلایت مو است که بدون استفاده از فویل و بیش‌تر با استفاده از دست انجام می‌شود و در آن آرایشگر آزادانه رنگ را روی مو‌هایتان می‌گذارد. در واقع بالیاژ یعنی مش مو در هوای آزاد. این روش برای همه موها، چه کوتاه و چه بلند قابل اجرا است. البته بهترین حالت آن روی مو‌های بلند است که خودش را بیش‌تر نشان ‌دهد.

در این روش نسبت به روش فویل، نتیجه‌ی ملایم‌تر و طبیعی‌تری به دست می‌آید. تفاوت اصلی‌اش با هایلایت مو این است که رنگ مو در ریشه، تیره‌ترین رنگ را دارد و در قسمت ساقه و نوک مو به روشن‌ترین رنگ  می‌رسد(در این سبک حدودا نصف یا یک سوم قد مو روشن می‌شود). به همین ترتیب به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغییر یا اختلالی در این سبک ایجاد نمی‌شود و نیازی به ترمیم رنگ ریشه، کمتر از حالت‌های دیگر است. در این متد می‌توان هایلایت‌هایی زیبا و طبیعی تا رنگ‌های روشن مثل شرابی و حتی صورتی را ایجاد کرد. با بالیاژ مو پاسداران می‌توانید رنگی طبیعی مانند رنگ موی کودکان را تجربه کنید.

 

 تفاوت بین آمبره با بالیاژ مو

 

بالیاژ مو  پاسداران یک تکنیک هایلایت است که به معنای رنگ کردن است. آمبره به معنای سایه زدن است و از رنگ تیره به رنگ روشن متمایل می‌شود. مردم اغلب این دو تکنیک را با هم اشتباه می‌گیرند که البته می توان آن دو را باهم ترکیب کرد که بسیار زیبا می‌شود.

از محبوب ترین متد های رنگ که طرفداران بسیاری دارد رنگ مو آمبره است. دکلره کردن موها در رنگ مو آمبره یکی از اصلی ترین مراحل است. موها را به این دلیل که رنگ قبلی از بین برود دکلره می‌کنند اما باید مراقب باشید که موهایتان خیلی دکلره نشود و ریشه‌ی اصلی موهایتان پیدا باشد .

روش رنگ کردن موها به روش آمبره این طور است که ریشه موهایتان باید تیره‌تر باشد و رنگ موها هر چه به ساقه می رود به رنگ روشن در می‌آید. در روش آمبره، رنگ ریشه موها تیره تر و به تدریج در انتهای مو روشن‌تر می‌شود. آمبره کلمه‌ای فرانسوی به معنی سایه یا سایه روشن است. امروزه، تغییر ظریف از تیره به روشن یعنی تغییر ایجاد شده با فن نقاشی، یعنی بالیاژ رایج‌تر است. آمبره نوعی رنگ مو است، در حالی که بالیاژ فن رنگ کردن است که در آن، آرایشگر با دست (بدون فویل) مو را هایلایت می‌کند تا با ایجاد عمق و بُعد شبیه اثر تابش خورشید، به رنگ طبیعی‌تری برسند. بالیاژ در زبان فرانسه به معنی از این سو به آن سو حرکت دادن است و به حرکت جارویی شکل فرآیند رنگ کردن و نیز قلم‌موی کوچک آرایشگران پاریسی هنگام بالیاژ اشاره دارد. آرایشگر در هنگام رنگ کردن، از وسط ساقه مو شروع می‌کند و به طرف ریشه یا نوک مو می‌رود در نتیجه، هیچ اثر آشکاری از رنگ در ریشه‌ها نیست و مویی که بلند می‌شود، ظاهر طبیعی‌تری دارد که این به معنی نتایج ماندگارتر است.

 

بالیاژ مو - نسیم عقیلی

 

روش بالیاژ مو 

 

برای این کار به پودر دکلره، کرم اکسیدان، برس و کاسه‌ی رنگ مو نیاز دارید. مدت زمان انجام این رنگ مو به بلندی مو‌ها و مدل دلخواه خودتان بستگی دارد. ساده‌ترین روش برای انجام این سبک به این صورت است که نصف یا یک سوم قد مو را با کش می‌بندید. سپس مواد دکلره که مختص بالیاژ است را با اکسیدان مخلوط کرده و آن را به قسمت جلوی سر به سطح مو بزنید. بعد از آن برای قسمت پایینی مو با قلموی جدید مواد را به مو انتقال دهید. نوک مو را کاملا به دکلره آغشته کنید. برای داشتن هایلایتی زیبا باید شکل V را روی هر قسمت کوچک از مو در آورید یعنی بین بالای هر قسمت هایلایت شده باید حدود 3 سانت فاصله داشته باشد. اگر به راحتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید می‌توانید برای قسمت‌های پایینی مو از فویل استفاده نمائید. بالیاژ از ابتدای ریشه مو آغاز شده و در انتهای مو به هایلایت‌های زیبا منجر می شود. بالیاژ می‌تواند روی سطح مو انجام شده و نباید تا انتهای مو انجام شود، زیرا در این صورت یک رنگ ثابت خواهید داشت. اگر محصول به درستی استفاده نشده یا رنگ مو سریع شسته شود، در آن صورت مو رنگ نگرفته و رنگ مو نارنجی می‌شود. حتما باید بدانید که پس از دکلره کردن مو چه زمانی آن را از روی مو بشویید، که البته به نوع مو و رنگ آن بستگی دارد. یادتان باشد بالیاژ مو یک هنر است، بنابراین یا باید آن را به دست آرایشگر حرفه‌ای بسپارید یا اینکه به خوبی آموزش دیده و سپس آن را انجام دهید. 

پروسه انجام بالیاژ مو

برای بالیاژ به تهیه مواد و وسایل زیر احتیاج است:

  • پودر دکلره آبی اورئال (سه بسته برای موی بلند و آن را دسته بندی کنید)
  • اکسیدان 20 ولوم کلیرول
  • ماسک کراتین
  • شامپو روشن کننده کلیرول به همراه نرم کننده (برای پیشگیری از آسیب مو و نارنجی شدن آن)
  • تونر رنگ بلوند ولا
  • کاسه و قلم یا ظرف مخصوص
  • قلم موی باریک
  • دستکش یک بار مصرف

دستورالعمل روی جعبه را بخوانید، رنگ مورد نظر برای بالیاژ را انتخاب کنید. یادتان باشد رنگ انتخابی باید از رنگ موی فعلی‌تان دو تا سه درجه روشن‌ تر باشد. اگرچه شاید به یک رنگ عادت کرده باشید اما بهتر است هربار نوع رنگ را عوض کنید، زیرا ممکن است به تدریج حساسیت ایجاد شود. از دستکش استفاده کرده و روی پیشانی، گوش و گردن کرم یا وازلین بمالید تا رنگ روی پوست نماند. بهتر است پیش از شروع یک ساقه را رنگ کنید تا متوجه شوید رنگ مو چقدر تغییر کرده و باید چه مدت روی مو بماند. پودر دکلره اورئال را با اکسیدان کلیرول ترکیب کنید. خوب هم زده و کنار بگذارید. موهای خود را گیره بزنید، در بالیاژ گیره زدن مهم است زیرا باعث می‌شود با ایجاد رنگ‌های متفاوت روی مو به آن عمق بدهید. می‌توانید لایه‌های مختلف داشته باشید. بخشی از مو را بردارید و آن را گیره بزنید. سپس می توانید لایه باریک دیگری از مو را بردارید. موی خشک و تمیز را بردارید. پس از مخلوط کردن مواد و آماده نمودن یک رنگ کرم مانند موها را آماده کنید. با انتهای باریک شانه موها را به قسمت بالا، وسط و پشت تقسیم کنید و قسمت جلو از یک گوش تا گوش دیگر را تقسیم کنید.

تکه های مو را رنگ کنید، هدف بالیاژ رسیدن به تن روشن‌تر موی طبیعی خودتان است. باید ریشه مو را ثابت نگه دارید تا تاثیر مورد نظر ایجاد شود. دستکش یکبار مصرف بپوشید و مو را از فرق باز کنید. شانه را از وسط به گوش چپ و سپس گوش راست ببرید. حالا که مو را به 4 قسمت تقسیم کرده‌اید، کارتان آسان‌تر می‌شود. قسمت‌های مو را پیچ دهید. ابتدا یک قسمت را پیچ دهید. نوک موی پیچ داده شده را رنگ کنید تا رنگ به ریشه مو آغشته نشود. رنگ را روی مو بمالید، پس از پیچ دادن مو، رنگ را روی انتهای هر بخش آغشته کنید. می‌توانید با قلم یا انگشت رنگ را روی ساقه بمالید. با رنگ کردن هر بخش کوچک آن را گیره زده و محکم کنید. تکه دیگری از مو را بردارید، از رنگ کردن مو با دست نترسید. از آنجایی که لازم نیست بالیاژ  یکدست و متقارن باشد، رنگ کردن آن با دست ظاهر آن را طبیعی تر می‌کند. هر بخش را خوب رنگ کنید تا به خوبی به رنگ آغشته شوند. هر بار بخش کوچکی را بردارید. طی انجام بالیاژ مو می‌توانید میزان رنگ به کار رفته در بالیاژ را کنترل کنید. همچنین خودتان تصمیم می‌گیرید کدام بخش را بیشتر رنگ کنید.

در انتهای بالیاژ مو، پس از خشک کردن، به مو تونر بزنید. دوباره دستورالعمل روی بسته را بخوانید تا مطمئن شوید رنگ بیش از حد روی مو نمی‌ماند. مو را با آب ولرم بشویید. در صورت استفاده از تونر باید دستورالعمل آن را خوب بخوانید. دوباره موها را شسته و بگذارید مو به طور طبیعی خشک شود. پس از شستن تونر، ماسک کراتین یا هرنوع ماسک مورد نظر خود را روی مو بمالید. بگذارید حدود 3 دقیقه بماند و سپس مو را بشویید.

 

اقدامات قبل از بالیاژ

 

بهتر است که قبل از هر نوع رنگ مویی، نوک موها را کوتاه کنید. می‌توانید حدود یک تا سه سانت دم موها را کوتاه کنید و خرابی‌های مو را از بین ببرید؛ تا لایه‌های رنگی جدید را روی موهای سالم تجربه کنید زمانی که از مدل جدید و کوتاهی آن راضی بودید، می توانید اقدام به بالیاژ کنید. بهتر است که برای انگیزه بیش‌تر و انتخاب بهتر، از عکس های سلبریتی‌هایی استفاده کنید که بالیاژ انجام داده‌اند.

اگر قصد استفاده از تکنیک بالیاژ را دارید، بهتر است که از مکمل‌های طبیعی مو مثل نوترافول استفاده کنید که ساقه مو را سالم نگه می‌دارد و از آسیب به آن هنگام رنگ پیشگیری می‌کند. قبل از شروع کار آرایشگر، به او بگویید که فرق موی شما به کدام قسمت است. بالیاژ هم مانند رنگ معمولی ممکن است باعث خشکی موهایتان شود. پس باید علاوه بر مراقبت‌های معمول، از موهای خود با شامپو‌ها و نرم‌کننده های مناسب محافظت کنید.

 

بالیاژ مو - نسیم عقیلی

 

 

هزینه بالیاژ مو

 

هزینه بالیاژ به عواملی متفاوتی مانند اندازه مو و جنس آن بستگی دارد. از آنجا که در بالیاژ نیاز به رنگ کردن مجدد ریشه‌ها نیست، قیمت بالیاژ موی بلند می‌تواند برای شما نسبت به تکنینک‌های دیگر به صرفه باشد. مانند تمام کارهای زیبایی دیگر که بر روی مو انجام می‌شود هزینه بالیاژ با توجه به اندازه مو متفاوت است. برای همین است که قیمت بالیاژ مو تا شانه کمتر از قیمت بالیاژ مو بلند می‌شود. هرقدر میزان موها بلندتر باشد، مواد بیش‌تری مصرف می‌شود و همچنین زحمت آرایشگر بیش‌تر خواهد بود.

 

نکته پایانی

برای رنگ پایه در نوک مو 9 یا 10 مناسب است. می‌توانید برای ایجاد 3 تا 5 پایه تغییر در ریشه موی طبیعی رنگساژ بالیاژ را روی کل مو از ریشه تا نوک بزنید و مدت مکث رنگساژ را بیش‌تر کنید. هر چقدر اکسیدان شما قوی‌تر باشد ریشه موی طبیعی‌تر و روشن‌تر خواهد شد.

برای انجام بالیاژ از پشت سر شروع کنید و کار خود را در پشت سر و قسمت پس سر پایان بخشید و سپس به جلوی سر بیایید.

اگر مو چتری دارید آن‌ها را به چهار مثلث کوچک تقسیم کرده و هر بار با عقب بردن یک بخش از مثلث روی سطح آن را روشن کننده بالیاژ  بزنید تا روشن شود.

بهترین حالت این رنگ مو وقتی خود را نشان می‌دهد که روی موهای طبیعی باشد، اما نگران نباشید زیرا خیلی وقت ها نیز موها از قبل رنگ شده‌اند یا اول رنگ شده و سپس بالیاژ می‌شوند. روش‌های زیادی برای اجرای بالیاژ وجود دارد. پس اگر می‌خواهید آن را  امتحان کنید بهتر است به متخصصین رنگ مو مراجعه کرده و با توجه به نوع موها و اطلاعات مربوط به آن‌ها اقدام نمایید.