سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفش طبی

کفش طبی چیست؟

کفش طبی که در یکی دو دهه اخیر رواج زیادی پیدا کرده است، مناسب‌ترین نوع کفش است زیرا نسبت به سایر انواع کفش ها بیشترین میزان راحتی را برای پاها هنگام راه رفتن به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن، کفش طبی از بروز آسیب به کمر و زانو جلوگیری می‌کند.

کفش یکی از پوشاک مهم زندگی ما به شمار می‌رود چراکه از پاهای ما محافظت می‌کند بنابراین در انتخاب آن می‌بایست دقت زیادی صورت گیرد.

عده­ ای متأسفانه هنگام خرید کفش بیشتر از همه به شکل یا قیمت آن توجه می‌کنند و چندان به راحتی یا سازگاری آن با شکل و نحوه حرکت پاها اهمیت نمی‌دهند که این مسئله می‌تواند موجب بروز مشکلات و آسیب‌های جدی در پا و دیگر نقاط بدن گردد.

 

ادونس کلینیک-کفش طبی-ساخت کفش طبی

 

فوائد کفش طبی

 

پوشیدن کفش طبی فوائد بسیاری دارد که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کفش طبی از قوس کف پا بیشترین میزان حمایت را به عمل می‌آورد و به پاشنه پا احساس راحتی می‌بخشد. همچنین به تثبیت شکل پا کمک می‌کند.
  • کفش طبی دردهای ناشی از راه­ رفتن را کاهش می‌دهد. یک شخص عادی روزانه به صورت میانگین پنج هزار تا ده هزارقدم راه می‌رود و چنانچه کفش­ اش راحت نباشد، دچار پادرد می‌شود. همچنین انگشتان پا در کفش طبی راحت ­اند چراکه در این نوع کفش فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود دارد، برخلاف کفش‌های تنگ و پاشنه­ بلند که در آن‌ها فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود ندارد.
  • کفش طبی به جریان مناسب خون کمک می‌کند.
  • کفش طبی از بسیاری از دردهای ناشی از بیماری‌های مربوط به پا جلوگیری می‌کند.
  • کفش طبی به‌واسطه برخورداری از پارچه ­های طبی مانع از تعرق پا در کفش می‌گردد.
  • از آنجا که رویه داخلی کفش طبی از لایه­ های سیلیکونی قابل انعطاف ساخته شده است، از خشکی زانو جلوگیری می‌کند.
  • کفش طبی مناسب‌ترین کفش برای بیماران دیابتی است چراکه خون به پاهای این دسته از بیماران به میزان مناسب نمی‌رسد، در حالی که پوشیدن کفش طبی باعث می‌شود خون بیشتری به پاهای این افراد برسد.
  • کفش طبی برای افرادی که شغل­ شان ایجاب می‌کند ساعات طولانی سر پا بایستند- مانند آرایشگران و فروشنده ­ها- بسیار مناسب است چراکه در زیر کفش‌های طبی تعدادی بالشتک‌های هوا وجود دارد که موجب راحتی پا برای مدت طولانی می‌شود.
  • از آنجا که کفش طبی از بسیاری از آسیب‌ها و بیماری‌های مرتبط با پا، زانو و کمر جلوگیری می‌کند، ضرورت انجام بسیاری از عمل‌های جراحی را منتفی می‌سازد و از این طریق موجب صرفه­ جویی در وقت و هزینه افراد می‌گردد.

ادونس کلینیک-کفش طبی

 

عوارض منفی کفش‌های نامناسب

طی تحقیقی که از پنجاه و شش مرد و صد و بیست زن در خصوص رابطه میان بروز مشکلات مربوط به پا و نوع کفش صورت گرفت، مشخص شد کفش‌های تنگ معمولاً موجب بروز زگیل روی انگشتان پا، درد در پاها و از ریخت افتادگی انگشتان و کف پا می‌گردد. همچنین مطابق تحقیق یادشده مشخص شد کفش‌هایی که پاشنه­ های آن‌ها بیش از بیست و پنج میلی‌متر از زمین ارتفاع دارند، باعث افزایش درد در شست و پنجه پا می‌شوند.

 

پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر طبی موجب وارد آمدن فشار بیش از اندازه بر پا و بروز مشکلات در مفاصل می‌گردد. همچنین پوشیدن این کفش‌ها درصد احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد چراکه این کفش‌ها با نحوه حرکت پا سازگار نیستند.

در عین حال، پوشیدن کفش‌های یادشده ممکن است موجب خستگی پا و احساس درد در آن گردد. تأثیر نامناسب بر نحوه راه رفتن و از ریخت افتادگی قوس کف پا نیز از دیگر عوارض پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر طبی به شمار می‌رود.

 

ادونس کلینیک-کفشطبی-نحوه تشخیص کفش طبی

 

نحوه تشخیص کفش طبی

  1. نوک و ته کفش را به هم نزدیک کنید (کفش را تا کنید)؛ اگر کفش به سرعت به حالت اولیه خود برگشت، معلوم می‌شود طبی است چراکه کفش طبی به علت برخوردار بودن از لایه ­های داخلی سیلیکونی بسیار منعطف است.
  2. رویه داخلی کفش را به آرامی بردارید و از وجود بالشتک‌های هوا در داخل کفش مطمئن شوید. (کفش‌های طبی دارای بالشتک‌های هوا هستند). اگر چشمتان به حفره ­های کوچکی که با رویه نازکی از چرم پوشیده شده­ اند، افتاد، بدانید که آن‌ها بالشتک‌های هوا هستند و کفش، طبی است.
  3. وزن سبک از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش طبی است چراکه چرم و مواد به کار رفته در کفش طبی، سبک است. کفش‌هایی که وزن سنگینی دارند، در بیشتر موارد غیر طبی ­اند.

 

ادونس کلینیک-کفش طبی-مراحل ساخت کفش طبی

 

کفش طبی زنانه

کلینیک دکتر بهنام سلیمانی ارائه دهنده ی کفش طبی زنانه، برای حل مسئله ی علت درد کف پا  کفش طبی زنانه با ظاهری بسیار زیبا و بسیار راحت عرضه می کند، همه ی خانم های ایرانی لایق بهترین ها هستند و باید کفش طبی مناسب و برازنده تهیه و استفاده کنند.

کفش طبی زنانه مناسب ترین کفش برای خانم ها است که، حدود  3 سانتی متر پاشنه دارد و پنجه ی پهن دارد.

کفش طبی ، از سن 40 سالگی به بعد برای اکثر افراد و مراجعین به پزشک، تجویز می شود. ولی برای پیشگیری از عوارض پا ، برای تمامی رده های سنی توصیه می شود..

 

 

دمپایی طبی ساخت ادونس کلینیک

 

کلام آخر

ساخت کفش طبی ، از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد.

ساخت کفش طبی، طراحی و فن آوری ساخت آن، اگرچه برای کودکان، مردان و زنان متفاوت است ولی به طور کلی مراحل ساخت کفش طبی در تمام آن ها از قاعده و قانون یکسانی تبعیت می کند.

ساخت کفش طبی ، ابتدا با تهیه ی یک اسکن از کف پا که توسط پزشکان ارتوپد فنی ، گرفته می شود، آغاز می شود که در آن تصاویر بسیار دقیقی از نقاط قرار گیری قوس ها و برآمدگی ها تهیه می شود.

 

مدل کفش با مشورت پزشک و شخص مراجعه کننده طراحی و سپس با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت بسیار بالایی بر روی چوب یا مواد فایبر گلاس حکاکی شده و قطعه سازی می شود.

پس از برش رویه ی کفش، بر اساس طول وعرض دقیق پا، رویه ی کفش بر روی قالب کف کفش چسبانده یا دوخته می شود و برای مدتی معین و مسافتی مشخص که سازنده ی کفش مشخص می کند، مورد استفاده قرار می گیرد